Gå til innhold

Kanskje på tide å bruke all ressursene tilgjengelig til å knuse det kriminelle nettverket i Oslo?


Anbefalte innlegg

Bibliotekene i Oslo (og alle andre steder jeg har vært i landet) har ingen toleranse for at det foregår kriminalitet inne i deres lokaler, dette håndheves ved å ha securitas-vakter tilgjengelig.
Samtidig som man ikke kan/bør nekte folk adgang basert på deres kosmetikk, hvordan vet dere fks. at disse folka er dealere, og gitt at de er dealere, skal ikke disse få benytte seg av offentlige tilbud helt uavhengig av hva de gjør på sin egen tid?
På samme manglende grunnlag kan jeg godt påstå at det befinner seg hvitsnippforbrytere, sex-kriminelle, pedofile, fyllekjørere, etc. på biblioteket, hvis de skulle prøve å fyllekjøre på meg mens jeg befinner meg inne i biblioteket kan jeg melde fra til vekterne, om ikke; Så er de like fri til å bruke offentlige bygg som alle andre.

Å sette likhetstegn mellom å nekte folk å spre konspirasjoner på bibliotekene, og å skulle nekte borgere å benytte seg av deres fasiliteter basert på hvordan de ser ut(?(eller hvordan skal man peke ut narkoselgere for å nekte dem adgang?)) bør falle på sin egen urimelighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Atib Azzad skrev (6 timer siden):

Bibliotekene i Oslo (og alle andre steder jeg har vært i landet) har ingen toleranse for at det foregår kriminalitet inne i deres lokaler, dette håndheves ved å ha securitas-vakter tilgjengelig.
Samtidig som man ikke kan/bør nekte folk adgang basert på deres kosmetikk, hvordan vet dere fks. at disse folka er dealere, og gitt at de er dealere, skal ikke disse få benytte seg av offentlige tilbud helt uavhengig av hva de gjør på sin egen tid?
På samme manglende grunnlag kan jeg godt påstå at det befinner seg hvitsnippforbrytere, sex-kriminelle, pedofile, fyllekjørere, etc. på biblioteket, hvis de skulle prøve å fyllekjøre på meg mens jeg befinner meg inne i biblioteket kan jeg melde fra til vekterne, om ikke; Så er de like fri til å bruke offentlige bygg som alle andre.

Å sette likhetstegn mellom å nekte folk å spre konspirasjoner på bibliotekene, og å skulle nekte borgere å benytte seg av deres fasiliteter basert på hvordan de ser ut(?(eller hvordan skal man peke ut narkoselgere for å nekte dem adgang?)) bør falle på sin egen urimelighet.

Meh.

Typene du nevner utøver ikke sin kriminalitet på biblioteket, og plager ikke andre på biblioteket.

(pedoer burde selvsagt ikke tillates å besøke bibliotek da det er barn der.)

Lenke til kommentar
15 hours ago, Entern said:

Meh.

Typene du nevner utøver ikke sin kriminalitet på biblioteket, og plager ikke andre på biblioteket.

(pedoer burde selvsagt ikke tillates å besøke bibliotek da det er barn der.)

Så du mener du ser narkotikasalg foregå på biblioteket?
Det er definitivt noe du kan si ifra om, deichman ønsker ikke kriminalitet inne i sine lokaler noe mer enn noen andre, som er grunnen til at de bruker vektere, og har overvåkning.
Hovedpoenget mitt er ikke at det antagelig finnes kriminelle dersom tar for seg et eller annet utvalg av befolkningen, men at det nærmest er umulig å være pro-aktiv i slike tilfeller, man kan ikke nekte noen inngang fordi man synes de ser ut som en pedofil, eller forutser at de vil være kriminelle, det ville antagelig være et større lovbrudd.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
On 5/14/2023 at 11:04 PM, Bastu said:

I Skåne advares det om at en rekke barn kan ikke kommunisere på svensk eller hjemmespråket sitt. I Järva-området utenfor Stockholm kan litt over halvparten av alle 6-åringer, barn født i Sverige, knapt et ord svensk.

Dessverre er jeg ganske pessemistisk og kan egentlig ikke se en løsning på denne situasjonen.

Norge har ikke kontroll på grensene og filtrerer ikke innvandring slik at bare de med god og relevant utdanning får komme.  I stedet er det fokus på å hente inn mest mulig folk fra stammekulturer som ikke har noe til felles med norsk kultur og tradisjoner. Uansett antall generasjoner i landet så blir det aldri noen "integrering" av denne type demografi som politikerne har åpnet døra for. 
 
Det beste man kan håpe på er at innvandrere generelt oppfører seg, ikke belaster det sosiale nettverket og ikke plager resten av befolkningen med kriminalitet og evige krav om lovendringer. Vi har langt igjen for å nå dette beskjedne målet her i Norge hvor vi nå har ca. 500 milliard mere i offentlige utgifter per år pga innvandringen. Den økte innvandringen har lagt press på bolignmarkedet spesielt i byene hvor kommunene kjøper opp leiligheter for å huse innvandrere. Vanlig unge har ikke lengre råd til egen leilighet uansett hvor liten den er.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (20 minutter siden):

Norge har ikke kontroll på grensene og filtrerer ikke innvandring slik at bare de med god og relevant utdanning får komme.  I stedet er det fokus på å hente inn mest mulig folk fra stammekulturer som ikke har noe til felles med norsk kultur og tradisjoner. Uansett antall generasjoner i landet så blir det aldri noen "integrering" av denne type demografi som politikerne har åpnet døra for. 
 
Det beste man kan håpe på er at innvandrere generelt oppfører seg, ikke belaster det sosiale nettverket og ikke plager resten av befolkningen med kriminalitet og evige krav om lovendringer. Vi har langt igjen for å nå dette beskjedne målet her i Norge hvor vi nå har ca. 500 milliard mere i offentlige utgifter per år pga innvandringen. Den økte innvandringen har lagt press på bolignmarkedet spesielt i byene hvor kommunene kjøper opp leiligheter for å huse innvandrere. Vanlig unge har ikke lengre råd til egen leilighet uansett hvor liten den er.

Gode og viktige poenger! 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Ekspertkommentator said:

Norge har ikke kontroll på grensene og filtrerer ikke innvandring slik at bare de med god og relevant utdanning får komme.  I stedet er det fokus på å hente inn mest mulig folk fra stammekulturer som ikke har noe til felles med norsk kultur og tradisjoner. Uansett antall generasjoner i landet så blir det aldri noen "integrering" av denne type demografi som politikerne har åpnet døra for. 

Norge slipper inn voldelige kriminelle. Det er skandalepolitikk. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 15.5.2023 den 15.12):

Å sette likhetstegn mellom å nekte folk å spre konspirasjoner på bibliotekene, og å skulle nekte borgere å benytte seg av deres fasiliteter basert på hvordan de ser ut(?(eller hvordan skal man peke ut narkoselgere for å nekte dem adgang?)) bør falle på sin egen urimelighet.

Jeg synes at poenget mitt var svært rimelig. At du ikke har noen argumenter imot men må ty til fjas som det over styrker mitt syn på at det var en utmerket sammenligning.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, knutinh said:

Poenget mitt er såpass godt at jeg gjentar det:

Å godta salg av dop på biblioteket, men ikke spredning av tanker man ikke liker er inni gamperæva dumt. Det viser på en mesterlig måte den måten samfunnet vårt feiler med både misforstått empati og eksklusjon på samme tid.

Jeg synes jo poenget ville vært bedre hvis det ga mening, hvem er det liksom som godtar salg av dop på bibliotekene, Deichman? Er det derfor de leier inn vektere og installerer overvåkningskamera-er?
Jeg skal ikke trekke anekdoten til Entern i tvil, skal ikke tvile på at han har observert salg av dop på et bibliotek, men at noe har skjedd, betyr ikke dermed at det er ønsket eller tillatt.
Hvordan skulle man uansett vært pro-aktiv i denne forbindelsen, hvem skal man nekte inngang basert på hva?

Forholdet her blir jo helt ulikt, evt. manglende kontroll av lånere, er ikke det samme som aksept, eller amnesti, og forlengelsen du dermed prøver deg på (at man tillater det ene og nekter det andre) gir ingen mening, da det ene kan være noe som skjer uten at man lykkes i å forhindre det, mens det andre er en innsendt søknad man ga avslag.

Så finnes det sikkert en debatt om hvorvidt høyreekstremisme bør bekjempes med ord og ikke nekt, om det er korrekt å nekte disse inngang basert på bibliotekenes samfunnsoppgave, om man ikke gir ytre høyre ammunisjon til offer-narrativet sitt, etc.
Men det såkalte poenget ditt er svakt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
On 5/15/2023 at 3:12 PM, Atib Azzad said:

Bibliotekene i Oslo (og alle andre steder jeg har vært i landet) har ingen toleranse for at det foregår kriminalitet inne i deres lokaler, dette håndheves ved å ha securitas-vakter tilgjengelig.
Samtidig som man ikke kan/bør nekte folk adgang basert på deres kosmetikk, hvordan vet dere fks. at disse folka er dealere, og gitt at de er dealere, skal ikke disse få benytte seg av offentlige tilbud helt uavhengig av hva de gjør på sin egen tid?
På samme manglende grunnlag kan jeg godt påstå at det befinner seg hvitsnippforbrytere, sex-kriminelle, pedofile, fyllekjørere, etc. på biblioteket, hvis de skulle prøve å fyllekjøre på meg mens jeg befinner meg inne i biblioteket kan jeg melde fra til vekterne, om ikke; Så er de like fri til å bruke offentlige bygg som alle andre.

Å sette likhetstegn mellom å nekte folk å spre konspirasjoner på bibliotekene, og å skulle nekte borgere å benytte seg av deres fasiliteter basert på hvordan de ser ut(?(eller hvordan skal man peke ut narkoselgere for å nekte dem adgang?)) bør falle på sin egen urimelighet.

At bibliotekarene dine har vektere tilgjengelig, synes jeg er veldig bra!. Problemet jeg refererte til (fra et svensk perspektiv) er at noen mennesker kan oppføre seg veldig truende, og til tross for disse truslene, kan du ikke portere dem. Det er mange nye svensker i landet som har sett bibliotekene som sitt tilfluktssted i kjedelige hjem. At disse ungdommene må møte mobberne sine som fortsetter å trakassere dem høylytt på bibliotekene, er virkelig ille.

Ta som eksempel rekotor Hamid. For ham var bibliotekene hellige, da dette var hans andre hjem som nykommer fra Afghanistan. Å tillate unge mennesker med voldskapital å skape kaos betyr at sjenerte mennesker uten en klan i ryggen blir overlatt til seg selv.

On 5/17/2023 at 9:34 AM, Ekspertkommentator said:

Norge har ikke kontroll på grensene og filtrerer ikke innvandring slik at bare de med god og relevant utdanning får komme.  I stedet er det fokus på å hente inn mest mulig folk fra stammekulturer som ikke har noe til felles med norsk kultur og tradisjoner. Uansett antall generasjoner i landet så blir det aldri noen "integrering" av denne type demografi som politikerne har åpnet døra for. 
 
Det beste man kan håpe på er at innvandrere generelt oppfører seg, ikke belaster det sosiale nettverket og ikke plager resten av befolkningen med kriminalitet og evige krav om lovendringer. Vi har langt igjen for å nå dette beskjedne målet her i Norge hvor vi nå har ca. 500 milliard mere i offentlige utgifter per år pga innvandringen. Den økte innvandringen har lagt press på bolignmarkedet spesielt i byene hvor kommunene kjøper opp leiligheter for å huse innvandrere. Vanlig unge har ikke lengre råd til egen leilighet uansett hvor liten den er.

Jeg tror dette er en manifestasjon av vestlig kulturell blindhet / narsissisme. Utgangspunktet er at resten av jorden skal etterligne deg. At flyktninger kan komme fra samme land og likevel være i kamp/oppføre seg rasistisk mot hverandre er noe mon fullstendig ignorerer.

Hvis du virkelig vil ha multikulturalisme, må du gjøre som du gjør i Storbritannia og innføre shariadomstoler for visse grupper. Dette betyr at en persons rettigheter avhenger av deres opprinnelse, lik det de hadde i 1800-tallets viktorianske England.

Inside Britain’s sharia councils: hardline and anti-women – or a dignified way to divorce? | Sharia law | The Guardian

Mangfold går på bekostning av stabilitet. Dette er historisk og internasjonalt godt kjent. Hvis du nå bor i et område som ikke har råd til å betale for private sikkerhetsvakter, bør du ikke bli overrasket om personene som bor der stemmer for mindre innvandring / populisme. Sikkerhet er et av de viktigste menneskelige behovene.

Nyliberalister (høyre) og identitetspolitiske venstresider har enormt mye til felles.  Begge betrakter mindreverdige grupper på samme måte som viktorianske turister en gang betraktet eksotiske folkeslag; Hele gleden blir ødelagt hvis de innfødte får toaletter og sender døtrene sine på skolen. Du er låst til å bry deg om segregering, men når kriminelle engasjerer seg i gangster-rap, for å spre merkevaren sin, blir det møtt med applaus fra den øvre middelklassen som synes det er ekte og normbrytende.

Låt mig inkludera en stycke från en bok skriven av en klassisk marxist.

«Erfaring har vist,» skrev Hayek i sin artikkel «The Economic Conditions of Interstate Federalism» fra 1939, at hvis forskjellene innen et land vokser seg store nok, «vil selv lovgivning som begrenser barnearbeid eller lengden på arbeidsdagen være vanskelig å implementere.» Hvordan skal dette gjøres? Hayeks oppskrift var veldig enkel: åpne grensene. Nyliberalistene engasjerte seg i passiv aggressivitet på global skala. Mens velferdsstatene kollapset, kunne de stå og se på og leke uskyldige antirasister – alle progressive mennesker vil ha åpne grenser, ikke sant? Den flerkulturelle venstresiden går som en lydig søvngjenger langs linjen Hayek tegnet 80 år tidligere.

Recension: Johan Söderberg ”Kritik av underdog-metafysiken” (Celanders förlag) | Håkan Lindgren | SvD

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Entern said:

Veldig klok post @Bastu😊😊👍👍

Viktige poenger, særlig om nyliberalismen.

Og hjertet blør for Hamid, som fortjener å være i fred for dritt på sitt bibliotek 😰

Takk, godt å høre! For å være ærlig er jeg overrasket over hvor lite som sies om hvor utrolig likt venstre- og høyresiden har blitt. Mens den nyliberale høyresiden skaper gettoer, står venstresiden på sidelinjen og feirer dens eksistens (eller later som om «sårbare områder» ikke eksisterer). Det skamløse er hvordan de tror de er marxister, når identitetspolitikk er den mest selvsentrerte ideologien som noen gang er oppfunnet. De vil at samfunnet skal tilpasse seg individets subjektive verdensbilde.

Alvin Gouldner er en amerikansk sosiolog som best har satt ord på venstresidens nåværende ideologi, der etablissementet foretrekker å romantisere de undertrykte fremfor å hjelpe dem. Jo mer underordnet og jo mer avvikende du er, jo mer er du verdt, fordi det betyr at du er fri fra arvegjelden som velstående akademikere lider av. Venstresidens fiende har gått fra det kapitaleiende mindretallet til det normsettende flertallet. Hvis en veloppdragen innvandrer ønsker å bli en del av majoritetssamfunnet, blir han beskyldt for å være en husneger.

Nyliberalister har et annet mål, og det er å bryte samfunnet fra hverandre i en mengde motstridende etniske grupper. Språkforvirring og kulturkollisjoner vil hindre enhver felles justispolitikk. På denne måten blir feltet overlatt til et uregulert marked, hvis system vil fremstå som det eneste naturlige.

Målet deres er imidlertid kontraproduktivt ettersom kreativitet, virksomhet og innovasjon har dratt nytte av det unikt egalitære samfunnet som oppsto på 1900-tallet. Hvis vi vender tilbake til en verden med en håndfull faraoer på toppen av en global slum, vil teknologisk og kulturell utvikling krympe til en dråpe. Hvis det er det nyliberalistene ønsker, bør de være ærlige om det.

Endret av Bastu
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Bastu said:

At bibliotekarene dine har vektere tilgjengelig, synes jeg er veldig bra!. Problemet jeg refererte til (fra et svensk perspektiv) er at noen mennesker kan oppføre seg veldig truende, og til tross for disse truslene, kan du ikke portere dem. Det er mange nye svensker i landet som har sett bibliotekene som sitt tilfluktssted i kjedelige hjem. At disse ungdommene må møte mobberne sine som fortsetter å trakassere dem høylytt på bibliotekene, er virkelig ille.

Okei, jeg liker selv bibliotekene og tenker at de skal være en trygg plass for alle, dermed er jeg like lei meg som deg dersom det er slik at ungdommer mobbes vekk fra sine bibliotek.
Jeg kan ikke kommentere noe ytterligere på svenske biblioteker, bare mente å påpeke at deichman i Oslo både benytter seg av vektere og overvåkning, blant annet for å forhindre dopsalg, og at det på ingen måte er rimelig å anta at dette er en tillatt eller ønsket biblioteksaktivitet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Bastu skrev (3 timer siden):

Takk, godt å høre! For å være ærlig er jeg overrasket over hvor lite som sies om hvor utrolig likt venstre- og høyresiden har blitt. Mens den nyliberale høyresiden skaper gettoer, står venstresiden på sidelinjen og feirer dens eksistens (eller later som om «sårbare områder» ikke eksisterer). Det skamløse er hvordan de tror de er marxister, når identitetspolitikk er den mest selvsentrerte ideologien som noen gang er oppfunnet. De vil at samfunnet skal tilpasse seg individets subjektive verdensbilde.

Alvin Gouldner er en amerikansk sosiolog som best har satt ord på venstresidens nåværende ideologi, der etablissementet foretrekker å romantisere de undertrykte fremfor å hjelpe dem. Jo mer underordnet og jo mer avvikende du er, jo mer er du verdt, fordi det betyr at du er fri fra arvegjelden som velstående akademikere lider av. Venstresidens fiende har gått fra det kapitaleiende mindretallet til det normsettende flertallet. Hvis en veloppdragen innvandrer ønsker å bli en del av majoritetssamfunnet, blir han beskyldt for å være en husneger.

Nyliberalister har et annet mål, og det er å bryte samfunnet fra hverandre i en mengde motstridende etniske grupper. Språkforvirring og kulturkollisjoner vil hindre enhver felles justispolitikk. På denne måten blir feltet overlatt til et uregulert marked, hvis system vil fremstå som det eneste naturlige.

Målet deres er imidlertid kontraproduktivt ettersom kreativitet, virksomhet og innovasjon har dratt nytte av det unikt egalitære samfunnet som oppsto på 1900-tallet. Hvis vi vender tilbake til en verden med en håndfull faraoer på toppen av en global slum, vil teknologisk og kulturell utvikling krympe til en dråpe. Hvis det er det nyliberalistene ønsker, bør de være ærlige om det.

Skal sjekke ut Alvin Gouldner 😊👍

Lenke til kommentar
On 5/19/2023 at 4:33 PM, Atib Azzad said:

Okei, jeg liker selv bibliotekene og tenker at de skal være en trygg plass for alle, dermed er jeg like lei meg som deg dersom det er slik at ungdommer mobbes vekk fra sine bibliotek.
Jeg kan ikke kommentere noe ytterligere på svenske biblioteker, bare mente å påpeke at deichman i Oslo både benytter seg av vektere og overvåkning, blant annet for å forhindre dopsalg, og at det på ingen måte er rimelig å anta at dette er en tillatt eller ønsket biblioteksaktivitet.

Er det ikke en selvfølge at alle skal kunne sitte i fred og ro i bibliotekene? Jeg antar at alle ønsker det.

Det jeg egentlig ønsket å kritisere, er hvordan en rekke politikere ønsket å vende det døve øret til og hevdet at problemet ikke eksisterer. Så selv om det er et veldokumentert problem fra myndighetene, hevder de i stedet at ette problemet favoriserer mørke krefter og skal helst ikke snakke om det. De vil helt sikkertat barn skal føle seg trygge. Men det må ikke gå på bekostning av deres politiske innflytelse.

Jeg googlet forresten Deichman, og det ser veldig fint ut! Vil definitivt dra dit hvis jeg noen gang ender opp i Oslo.

 

Endret av Bastu
La till en video av hur biblioteksdebatten brukar låta
Lenke til kommentar
21 hours ago, Bastu said:

Er det ikke en selvfølge at alle skal kunne sitte i fred og ro i bibliotekene? Jeg antar at alle ønsker det.

Jeg googlet forresten Deichman, og det ser veldig fint ut! Vil definitivt dra dit hvis jeg noen gang ender opp i Oslo.

Okei, jeg antar også at alle ønsker å oppleve fred og trygghet på bibliotekene, at folk skal sitte i ro, tror jeg ikke lenger er gitt, da bibliotekene etterhvert har begynt å tilby flere aktiviteter og slikt som byr opp til en viss bevegelse.
Det finnes en balanse mellom at biblioteket skal være en trygg plass for alle, og hvor sterkt man da kan være med kontroll-tiltak, man kan prøve å hindre lovbrudd inne på bibliotekene, men man kan ikke spekulere i å nekte folk tilgang til lokalene dersom man ikke har noen grunn.
Deichman består forresten av 22 biblioteker i hele Oslo, så det er ikke et spesifikt sted, men det er mange fine lokaler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 5/22/2023 at 4:30 PM, Atib Azzad said:

Okei, jeg antar også at alle ønsker å oppleve fred og trygghet på bibliotekene, at folk skal sitte i ro, tror jeg ikke lenger er gitt, da bibliotekene etterhvert har begynt å tilby flere aktiviteter og slikt som byr opp til en viss bevegelse.
Det finnes en balanse mellom at biblioteket skal være en trygg plass for alle, og hvor sterkt man da kan være med kontroll-tiltak, man kan prøve å hindre lovbrudd inne på bibliotekene, men man kan ikke spekulere i å nekte folk tilgang til lokalene dersom man ikke har noen grunn.
Deichman består forresten av 22 biblioteker i hele Oslo, så det er ikke et spesifikt sted, men det er mange fine lokaler.

Hvis du ikke har oppført deg dårlig, har du all rett til å være i bibliotekets lokaler, og under ingen omstendigheter skal noen nektes uberettiget tilgang. Men det minste du kan be dine medmennesker om er å oppføre deg på en respektfull måte og ta ansvar for dine handlinger. Så hvis det er en person som har oppført seg truende/forstyrrende til tross for flere advarsler, bør du kunne portere i en begrenset periode. Dessverre har det vært vanskelig å gjøre det i Sverige.

Men det store spørsmålet er hvordan man skal forholde seg til mindreårige. Hvis det er en gjeng 13-åringer som skyter vannpistoler mot besøkende inne i lokalene, hva gjør du da? Etter loven kan en bibliotekar ikke be noen under 15 år om å forlate et bibliotek. Privatpersoner, derimot, tør sjelden å si ifra, da sivilkurasje kan føre til at deres egen sikkerhet blir satt ut av spill. Mange unge gjenger har en veldig høy voldelig kapital.

På sikt betyr det at bibliotek i utsatte områder må stenges, og de som trenger bøker mest vil ikke få tilgang til dem. Hva er den beste måten å beskytte et bibliotek på?

Deichman jeg så et bilde av lignet så både luftig og innbydende ut. Gjett om den er nybygd slik den minnet om utsiden av Munchmuseet. Finnes det bibliotek i gamle bygninger fra århundreskiftet i Oslo, eller er alle nybygde? Hele byen ser veldig moderne ut.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Bastu said:

Deichman jeg så et bilde av lignet så både luftig og innbydende ut. Gjett om den er nybygd slik den minnet om utsiden av Munchmuseet. Finnes det bibliotek i gamle bygninger fra århundreskiftet i Oslo, eller er alle nybygde? Hele byen ser veldig moderne ut.

Jeg kjenner ikke regelverket rundt hvilke tiltak man har anledning til å iverksette ovenfor mindreårige, så der har jeg ingen løsninger dersom det er slik du foreslår.
Det gamle hovedbiblioteket står heldigvis fremdeles, men brukes ikke som bibliotek lenger, det hender det er gallerier og klubb-konsepter der.
Det er ikke så mange enkeltstående biblioteksbygg igjen, de fleste er plassert som en filial inni andre flerbruksbygg, som kjøpesenter, sykehus, og skoler, men på schous plass står Norges eldste folkebiblioteksbygning fra 1914, og utgjør grünerløkkas lokalbibliotek med spesialisering på tegneserier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Bastu skrev (15 timer siden):

På sikt betyr det at bibliotek i utsatte områder må stenges, og de som trenger bøker mest vil ikke få tilgang til dem. Hva er den beste måten å beskytte et bibliotek på?

...du beskriver et problem som er en storm i et nåløye.

Det ville tatt et par dager å løse problemet:
-Sverige sin versjon av barnevernet
-Politi kan kontakte barnevernet
-Barnevernet har ansvar for å sike at disse individene har det godt hjemme og ikke utgjør en trussel for andre utenfor hjemmet

...den eneste grunnen til at problemet fortsatt  eksisterer -- om det faktisk eksisterer fremdeles, og ikke bare er løst uten at propagandakanalene har formidlet det fordi det ikke er deres agenda -- kan jeg bare forstå det dersom noen i politikken ønsker at problemet skal fortsette å eksistere på lokalt nivå.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...