Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Var det vanskeligere eller lettere for mindre kjekke menn før?


Gjest 64361...1c2

Anbefalte innlegg

Gjest 64361...1c2
Nimrad skrev (6 minutter siden):

Jeg sliter litt med å forstå logikken... Nå har jeg ikke særlig erfaring med sjekke-apper, men forstått at det er enklere for kvinner der. Men hvordan kan man egentlig forklare "vanskeligere" sånn generelt? Vi har da fortsatt noenlunde lik kjønnsbalanse, så det må jo gå begge veier dette her?

Det som er logikken her, er at kvinnene føler de er aktive i markedet og gjør noe for å få en partner, når de er på tinder eller andre datingapper. Så de går ikke ut og møter folk. Blir kjent på den vanlige måten. 

Da blir det vanskelig for dem som ikke har suksess på datingappene. Men jeg tror også det blir tøft for kvinnene og, fordi de står i kø for å møte de samme karene. Da kan de oppleve seg brukt til sex og bli såret.

Anonymous poster hash: 64361...1c2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (Akkurat nå):

Kvinnene "deler" på de mest attraktive mennene, som i stor grad bare bruker dem for sex og er lite interessert i noe mer. 

Jeg skulle gjerne sett noe data på at det har vært markant økning i antall sexpartnere i det siste.

Men jeg mente ikke sex, men livspartnere. Det går bare ikke opp all den klagingen om at det er umulig. For meg fremstår det som menn som lever i en illusjon og skylder alt på ytre faktorer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 64361...1c2 skrev (1 minutt siden):

Det som er logikken her, er at kvinnene føler de er aktive i markedet og gjør noe for å få en partner, når de er på tinder eller andre datingapper. Så de går ikke ut og møter folk. Blir kjent på den vanlige måten. 

Kvinner er ute overalt, og driver med de tingene de alltid har gjort. Det er vel ingen som kun sitter inne å sveiper på tinder? Hvilke arenaer er det du forsøker å nå de på? 

Jeg tror også mange kvinner synes Tinder er håpløst, slitsom og irriterende der de blir rent ned av slibrige folk eller masete folk. Bare det faktum at de har enormt med matcher som driver å tar kontakt er sikkert slitsomt,

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (15 minutter siden):

Kvinner er ute overalt, og driver med de tingene de alltid har gjort. Det er vel ingen som kun sitter inne å sveiper på tinder? Hvilke arenaer er det du forsøker å nå de på? 

Jeg tror også mange kvinner synes Tinder er håpløst, slitsom og irriterende der de blir rent ned av slibrige folk eller masete folk. Bare det faktum at de har enormt med matcher som driver å tar kontakt er sikkert slitsomt,

Og hva hjelper det, når gjennomsnittlige kvinner tror de har sjans på de mest attraktive mennene på Tinder, som egentlig bare er ute etter sex. Gjennomsnittlig menn de møter i det daglige blir da helt uinteressante, selv om det er disse mennene de realistisk sett kunne fått et varig og godt forhold med. 

Mange kvinner synes Tinder er håpløst fordi de kun går etter de mest attraktive mennene, som naturlig nok kun er ute etter sex fra en gjennomsnittlig kvinne. 

Kvinner blir ikke "rent ned av slibrige folk" på Tinder, de sitter kun å velger fra øverste hylle. Men ender naturlig nok da opp med å bli brukt av disse mennene. All statistikk underbygger dette. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 64361...1c2
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Kvinner er ute overalt, og driver med de tingene de alltid har gjort. Det er vel ingen som kun sitter inne å sveiper på tinder? Hvilke arenaer er det du forsøker å nå de på? 

Jeg tror også mange kvinner synes Tinder er håpløst, slitsom og irriterende der de blir rent ned av slibrige folk eller masete folk. Bare det faktum at de har enormt med matcher som driver å tar kontakt er sikkert slitsomt,

Jeg er ikke helt enig der og det handler ikke bare om datinappenes inntog. Folk er blitt mindre sosiale enn før generelt sett. Før all underholdningen vi i dag har hjemme (netflix, tv-on demand, spill, sosiale medier osv.) så måtte folk ut for å ha det litt morsomt. TV var stort sett kjedelig og VHS kassetter var greit, men ikke noe du brukte mye tid på. Når en ikke er mye ute blant folk, så blir en naturligvis mer nervøs og får lavere sosiale ferdigheter. Når en heller ikke blir tvungen ut for å møte folk for å få en date, så er det lett til å ty til teknologi som tinder. Det er tryggere.

Klart, damene går på shopping senter og andre ting. Men jeg kan ikke sjekke opp kvinner på shopping senter. Jeg ser ikke bra nok ut til at kvinner liker det. Klart, jeg tror ikke, som ITtraktor sier, at det blir tolket som en form for trakassering. De bare gir uttrykk for at de ikke liker det. Det både menn og kvinner gjør sjeldnere enn før, er å sette seg i sosiale settinger der de kan bli kjent med fremmede. Noe alle måtte for å få en partner før. 

Anonymous poster hash: 64361...1c2

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (24 minutter siden):

Jeg skulle gjerne sett noe data på at det har vært markant økning i antall sexpartnere i det siste.

Men jeg mente ikke sex, men livspartnere. Det går bare ikke opp all den klagingen om at det er umulig. For meg fremstår det som menn som lever i en illusjon og skylder alt på ytre faktorer.

Menn swiper til høyre på 50% av kvinnene på Tinder, mens kvinner gjør det kun på 5% av mennene. 80% av kvinnene går etter de 20% mest attraktive mennene. Alt dette finnes det statistikk på. 

Det er kvinnene som er helt latterlig kravstore og lever i en illusjon over hvilke menn de realistisk sett kan få er varig forhold med.

Dersom alle menn over natta hadde blitt dobbelt så attraktive, ville kvinnene fortsatt gått etter de mest attraktive mennene. Hypergami i praksis. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt schrødingers dating marked. Dødt eller levende avhengig av hva du selv observerer.

 

Om det er lettere eller vanskelige enn før vil jeg tippe på det siste. Kvinner trenger ikke menn lenger for å overleve og det er en bra ting, men det medfølger jo selvfølgelig at flere menn enn før ikke når opp.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (23 minutter siden):

Det er forsåvidt schrødingers dating marked. Dødt eller levende avhengig av hva du selv observerer.

 

Om det er lettere eller vanskelige enn før vil jeg tippe på det siste. Kvinner trenger ikke menn lenger for å overleve og det er en bra ting, men det medfølger jo selvfølgelig at flere menn enn før ikke når opp.

 

 

Nei, det er ikke noen schrødringers dating marked. Det er dødt om du ikke er det kvinner leter etter på tinder ol. eller får kontakt med dem ellers. Det er mye liv om du har suksess å finne noen å gå ut med.

Kvinner har ikke trengt en mann for å overleve noen sinne. Tror du de drepte kvinnene som ikke fant seg en mann? Det du mener er nok at det er lettere for kvinner i dag å fostre opp barn alene. Derav har de muligheten til å gå etter de samme mennene. Men ikke tro at single menn uten barn kommer til å ha noen empati med den polygame delen av samfunnet om noe ille skjer. Eller for øvrig bryr seg om samfunnet ellers i dag.

Endret av Sokr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (3 timer siden):

Og hva hjelper det, når gjennomsnittlige kvinner tror de har sjans på de mest attraktive mennene på Tinder, som egentlig bare er ute etter sex. Gjennomsnittlig menn de møter i det daglige blir da helt uinteressante, selv om det er disse mennene de realistisk sett kunne fått et varig og godt forhold med. 

Her er det altså bare å gi opp, slå seg til ro med at verden fungerer sånn og at det ikke engang er noe vits å prøve eller endre på måten man forsøker å dra damer på dersom man er gjennomsnittlig.

ITtraktor skrev (3 timer siden):

Mange kvinner synes Tinder er håpløst fordi de kun går etter de mest attraktive mennene, som naturlig nok kun er ute etter sex fra en gjennomsnittlig kvinne. 

Enten så er kvinnene fornøyd med å ha det sånn, altså tilfeldige ligg, eller så lærer de dersom de faktisk ønsker noe annet enn det. 

ITtraktor skrev (3 timer siden):

Kvinner blir ikke "rent ned av slibrige folk" på Tinder, de sitter kun å velger fra øverste hylle. Men ender naturlig nok da opp med å bli brukt av disse mennene. All statistikk underbygger dette. 

Statistikk viser til mye rart, men det betyr ikke at ALT er som statistikken sier. Selvfølgelig er det ikke slik at kvinner velger bort alle som ikke er top 20% på utseende. Selvfølgelig er det ikke slik at alle kvinner tar til takke med å bli brukt av deilige mennesker i lang tid, dersom de er ute etter et stabilt forhold 

Det som er selvfølgelig, er at dersom du ser mindre bra ut på en date-app, så må du fange interessen på andre måter, feks med humor eller en god bio. Allikevel, så er det ikke sikkert man får mange napp, det er ingen hemmelighet at apper som tinder er overfladisk. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 64361...1c2 skrev (4 timer siden):

Klart, damene går på shopping senter og andre ting. Men jeg kan ikke sjekke opp kvinner på shopping senter. Jeg ser ikke bra nok ut til at kvinner liker det.  Det både menn og kvinner gjør sjeldnere enn før, er å sette seg i sosiale settinger der de kan bli kjent med fremmede. Noe alle måtte for å få en partner før

Jeg et en helt gjennomsnittlig man når det kommer til utseendet som lenge slet med å finne noe seriøst.
Alle jeg gikk på date med etter jeg passerte 30 ville bare ha seg et leketøy.

Det som til slutt løsnet ting hos meg var at jeg meldte meg frivillig.
Ville bli kjent med nye folk og hjelpe ukrainere, så jeg begynte å hjelpe til med det dem kaller språkkafe (en plass hvor dem må bruke norsk for å lære seg språket)
Der traff jeg hun jeg nå er sammen med.
Møtte på ei fra asia som var i Norge som au pair, godt utdannet fra hjemlandet, og brukte tiden som au pair for å ordne oversetting av utdanninga si, og lære språket og kulturen.
Så nå har jeg ei som liker meg for den jeg faktisk er, vi er ikke gift men hun har fått seg visa pga jobb, så hun bruker meg ikke bare for visa sin del.
Jeg har også blitt kjent med masse hyggelige flinke folk fra flere plasser i verden, og seriøst begynt å lure på hva som er galt med norske men og kvinner.
80-90% av alle jeg møter som er fra utlandet klager over at det er umulig å bli kjent med norske folk.

Så mitt råd til deg er:
Drit å dem gamle datingformene. Kutt ut alt av datingapper og datingsider.
Kom deg ut i en situasjon som tvinger deg til å møte masse nye folk.
Og ikke minst: Gi opp og finne deg noe seriøst.
Jeg hadde ingen håp eller planer om å møte noe på denne måten, det bare plutselig hente.

Gjest 64361...1c2 skrev (5 timer siden):

Klart, jeg tror ikke, som ITtraktor sier, at det blir tolket som en form for trakassering. De bare gir uttrykk for at de ikke liker det

Og jo.
ITtraktor har faktisk noe rett i det han sier om at mye blir tolket som trakassering.
Jeg har selv observert at en ansatt på en kaffebar, som kommenterte at hun kledde den nye frisyren si, og at hårfargen passet så fint med øynene, fikk kjeft av jenta.
Her er stakkaren bare normalt oppmerksom og gir et kompliment til en person som ofte er innom og får ME2 slengt tilbake.
Så ME2 har gått for langt.
Det startet som en bra aksjon mot overgrep, men gikk litt over streken til slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Eskove skrev (35 minutter siden):

Og jo.
ITtraktor har faktisk noe rett i det han sier om at mye blir tolket som trakassering.
Jeg har selv observert at en ansatt på en kaffebar, som kommenterte at hun kledde den nye frisyren si, og at hårfargen passet så fint med øynene, fikk kjeft av jenta.
Her er stakkaren bare normalt oppmerksom og gir et kompliment til en person som ofte er innom og får ME2 slengt tilbake.
Så ME2 har gått for langt.
Det startet som en bra aksjon mot overgrep, men gikk litt over streken til slutt.

Metoo = enhver form for uønsket seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom.» I «seksuell» ligger at det spiller på kropp, kjønn og seksualitet. «Oppmerksomhet» omfatter både verbal og fysisk atferd.

Det han sier her faller ikke innenfor metoo. 
Hva mener du med at han fikk ME2 slengt i trynet? På hvilken måte fikk han kjeft? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med at han fikk ME2 slengt i trynet? På hvilken måte fikk han kjeft? 

"Hvem tror du at du er som prøver å sjekke meg opp?
Jeg er ikke noe hussy som du kan ta med deg hjem
Ser du ikke at jeg er her for å slappe av?
Jeg er ikke interessert i deg og kommer ikke til å bli det.
Dra til helvette og jeg kommer til å klage til sjefen din"

Så bare det at han gav henne et kompliment ble tolket som et forsøk på å sjekke henne opp.
Stakkaren ble helt satt ut.
Så i hennes øyne var han en gris.
Han var vel i starten på 20årene, hun i slutten.

Er før covid men etter me2 så husker ikke nøyaktig hva som ble sagt men ikke langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (12 minutter siden):

"Hvem tror du at du er som prøver å sjekke meg opp?
Jeg er ikke noe hussy som du kan ta med deg hjem
Ser du ikke at jeg er her for å slappe av?
Jeg er ikke interessert i deg og kommer ikke til å bli det.
Dra til helvette og jeg kommer til å klage til sjefen din"

Så bare det at han gav henne et kompliment ble tolket som et forsøk på å sjekke henne opp.
Stakkaren ble helt satt ut.
Så i hennes øyne var han en gris.
Han var vel i starten på 20årene, hun i slutten.

Er før covid men etter me2 så husker ikke nøyaktig hva som ble sagt men ikke langt unna.

Alt det der for den setningen? 

Det her er da slettes ikke normal adferd, og høres mer ut som en person med psykiske problemer enn en som er ute etter å ta noen etter metoo opplegget. Tror kompisen din kan føle seg ganske trygg på at det her aldri i verden ville blitt noen metoo sak, og evt folk som hørte på ville nok vært svært forbauset over en slik reaksjon. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Tror kompisen din kan føle seg ganske trygg på at det her aldri i verden ville blitt noen metoo sak, og evt folk som hørte på ville nok vært svært forbauset over en slik reaksjon.

Jeg kjente ikke han barristaen.
Men jeg la merke til at han fortsatt jobbet der noen måneder tidligere og jeg så aldri hun, eller venninne hennes igjen på denne kaffebula.
Jeg la også merke til i den tiden jeg var på byen så slapp "kjekke" men unna med å gnu seg tett opp til damene, mens normale og mindre kjekke men som prøvde seg på nøyaktig det samme fikk kjeft og blir dytta vekk.

Om man faktisk bare tar seg bryet med å se på hvordan folk oppfører seg er det mye rart å observere.
Klassiske eksempelet er på bussen som har få ståplasser igjen.
Kommer en helt normalt person på bussen, ryggsekken setter i sete på siden av for å slippe personen.
Neste holdeplass kommer det en fyr rett fra treningssenteret, sekker er plutselig på gulvet slik at han kan sitte om han vil.
Dette har jeg dog observert begge veier.

Det er helt klart en dobbelt standard ute å går.

Selv er jeg ekstremt glad for at jeg er ferdig i dette kjøttmarkedet.
Men det er ekstremt interessant å sitte å observere folk som ennå er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Alt det der for den setningen? 

Det her er da slettes ikke normal adferd, og høres mer ut som en person med psykiske problemer enn en som er ute etter å ta noen etter metoo opplegget. Tror kompisen din kan føle seg ganske trygg på at det her aldri i verden ville blitt noen metoo sak, og evt folk som hørte på ville nok vært svært forbauset over en slik reaksjon. 

 

metoo har vel gitt en del folk med diverse psykoser en måte å legitimere deres adferd på.  Og jo det kan fort hende at det kunne vært en metoo sak hvis dette hadde skjedd midt opp i det og hun hadde kontaktet sjefen til vedkommende og fortalte at han kom med seksuelt upassende kommentarer mot hun. 

Forøvrig er det enkelte kvinner som tilsynelatende liker å fiske etter "friere" aka menn som kanskje komplimenterer eller viser interessere slik at de avvise på en ekstremt ufin måte. Jeg vet ikke hva motivasjonen er til dette, men kanskje det er et slags maktspill eller at de liker å føle seg overlegne ovenfor andre, spesielt menn.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (8 timer siden):

Kvinner har gjennom historien vært til menns disposisjon, men med frigjøringen av kvinner så må menn nå stille med mer enn inntekt og puls.

Jeg finner dette innlegget helt urimelig. Insinuerer du at trådstarter ikke har mer å fare med enn inntekt og puls? Hvor leser du så fall det? Hvis ikke, er dette bare en måte å få ut indre demoner mot (andre?) menn?

Sitat

Så ja det er vanskeligere om man ikke gjør en innsats. Å skylde på omstendighetene rundt seg er et dårlig utgangspunkt.

Det er nær sagt bestandig å anbefale å gjøre det beste ut av situasjonen heller enn å være bitter. Så også i kjønnsmarkedet.

Kvinner liker ofte menn som kan få den de vil men velger dem, og menn liker ofte kvinner som kan få den de vil men velger dem. Det er en slags klapp til egen skulder å sikre seg en som er ettertraktet. Hvis man starter første møte med å erklære at ingen andre vil ha deg så er det normalt en dårlig strategi.

-k

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (6 timer siden):

Og hva hjelper det, når gjennomsnittlige kvinner tror de har sjans på de mest attraktive mennene på Tinder, som egentlig bare er ute etter sex. Gjennomsnittlig menn de møter i det daglige blir da helt uinteressante, selv om det er disse mennene de realistisk sett kunne fått et varig og godt forhold med. 

Jeg ble kjønnsmoden før Tinder. Jeg har aldri prøvd Tinder.

Når jeg var singel så var «ute på byen» det største sjekkemarkedet, og da også var det slik at et mindretall gutter var ganske populær blant damene, mens det store flertallet menn var uinteressant.

Jeg konkluderte med at du måtte ha et spesielt sett egenskaper for å hevde deg på byen som mann (kjekk, flink til å danse, kjapp i replikken, pågående på en sjarmende måte). Det var ikke min arena annet enn for å drikke og ha det gøy.

Jeg har/hadde noen mannlige venner som har sluppet inn i varmen til veldig mange flere kvinner enn meg, men jeg ser ikke at det har gjort dem mer lykkelige og tilfreds i voksen alder.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (6 minutter siden):

Jeg ble kjønnsmoden før Tinder. Jeg har aldri prøvd Tinder.

Når jeg var singel så var «ute på byen» det største sjekkemarkedet, og da også var det slik at et mindretall gutter var ganske populær blant damene, mens det store flertallet menn var uinteressant.

Jeg konkluderte med at du måtte ha et spesielt sett egenskaper for å hevde deg på byen som mann (kjekk, flink til å danse, kjapp i replikken, pågående på en sjarmende måte). Det var ikke min arena annet enn for å drikke og ha det gøy.

-k

Damene vil ikke ha en gjennomsnittlig mann, så det blir som du sier, viktig å sørge for at man ikke er nettopp det.

Dersom man(n) tror at man må ha topp 20% utseende for å kapre "drømmedama", så tar man(n) feil. Du får ikke gjort så veldig mye med trynet ditt, men nesten alt annet kan man forbedre og endre på. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...