Gå til innhold

Switch-hacker Gary Bowser er ute av fengsel, men står antageligvis i gjeld til Nintendo for resten av livet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes virkelig at Nintendo maler seg selv som lite flatterende i denne saken.

"Denne fyren har gjort at vi hypotetisk sett kanskje muligens, men ikke sannsynligvis, kan ha tapt noen få prosenter av inntektene våre, så la oss totalt ødelegge livet hans, selv om noen andre ville gjort akkurat det samme om ikke han gjorde det og mange kommer til å fortsette å gjøre det uavhengig av hvor mye vi ødelegger livet hans".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (20 minutter siden):

Synes virkelig at Nintendo maler seg selv som lite flatterende i denne saken.

Nintendo er viden kjent som de aller, aller verste på akkurat slike saker som dette. De er så utrolig rasshøl at jeg nesten aldri slutter å la meg overraske over hvor lite skrupler de har. Jeg hadde blitt flau av å jobbe for sånne folk. Synd at de lager så utrolig spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev:
Gringorilla skrev (20 minutter siden):

Synes virkelig at Nintendo maler seg selv som lite flatterende i denne saken.

Nintendo er viden kjent som de aller, aller verste på akkurat slike saker som dette. De er så utrolig rasshøl at jeg nesten aldri slutter å la meg overraske over hvor lite skrupler de har. Jeg hadde blitt flau av å jobbe for sånne folk. Synd at de lager så utrolig spill.

Enig i at de er verstinger, og da spesielt på copyright-shutdowns og slikt, men i akkurat denne saken synes jeg faktisk de grenser til ondskapsfulle.
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (3 minutter siden):

Enig i at de er verstinger, og da spesielt på copyright-shutdowns og slikt, men i akkurat denne saken synes jeg faktisk de grenser til ondskapsfulle.

Det er ikke første gangen de går etter enkeltpersoner. De har strukket strikken lenge. Dette er et nytt lavmål, men jeg er på ingen måte overrasket.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Copyright lovene er delvis problemet. Siden de som eier rettighetene må ta alt og alle til retten for å forsvare sitt eget verk. Hadde lovene hatt rom for skjønn, og rettighetshavere som velger å ikke gå etter noen, at det ikke kan brukes mot dem, så hadde det kanskje vært et bittelitt mindre problem.
Men jeg tror det har null og si i denne sammenhengen, da Nintendo sin historikk viser ganske tydelig at de er brutale mot alle, uansett om det viser seg at effekten bare er positiv, altså at overtredelsen bare gir dem gratis reklame og har veldig lite å si for "the bottom line". De bryr seg overhodet ikke om at de oppleves som hjerteløse og jævlige mot fansen sin.
I denne saken er det snakk om det fyr som har gitt seg selv navnet, Bowser, ffs, antar det er grunnet fandom og ikke tidenes tilfeldighet :lol:

Lenke til kommentar

Nintendo er nok verstingene på dette, generelt sett. De holder aldri tilbake, og ser aldri mellom fingrene.

De har heller stort sett aldri tilbud på egne titler, ettersom de har monopol, og lanserer heller aldri titlene sine på andre platformer. Ei heller er de behjelpelige med å bevare eldre spill, som når de la ned spillbutikker, og ikke ga noen form for "opphørssalg engang". The Completionist på YouTube kjøpte alle titlene for å bevare de, men de måtte ut med en ganske atronomisk sum, og ble stoppet at Nintendo gjentatte ganger.

Som de andre sier; synd de lager så gode spill.

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 timer siden):

I denne saken er det snakk om det fyr som har gitt seg selv navnet, Bowser, ffs, antar det er grunnet fandom og ikke tidenes tilfeldighet :lol:

Bowser er et ekte etternavn. 

Sjefen for Nintendo of America heter pussig nok også Bowser til etternavn. Tviler dog på at det er et familiært forhold mellom Gary og Doug Bowser.

Er for øvrig enig i at dette virker som en nærmest ondskapsfull straff. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Hadde han bare opprettet en bedrift som ansatte ham som eneste ansatte, og gjorde dette på vegne av bedriften, så kunne han bare slått den konkurs og sluppet å betale, med mindre jeg misforstår amerikansk lov.

Selv om du ikke har personlig ansvar for økonomien i et aksjeselskap så kan du holdes personlig ansvarlig om du foretar deg ulovlige ting.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det ikke fler enn meg som kicker på at fyren som nintendo kjemper mot heter bowser? Hvor passende er det ikke med det navnet siden verden assossioserer mario med helten og bowser med skurken tenker jeg.

De taper kanskje på det men om de ikke hadde tatt snarveier med utviklingen av sikkerheten sin hadde det ikke vært ett problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...