Gå til innhold

Anbefalt am5 hovedkort

diry72

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
On 2/27/2023 at 4:51 PM, diry72 said:

Noen som kan gi tips om stabile am5 hovedkort, uansett prisklasse.

Stabil am5 🤣

Vent til neste gen cpu, så kanskje :p

Ps:

Jeg har B650E-f og den funker fint med "expo" 6000c30 med 7800x3d.

Endret av Nizzen
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg synes Asrocks B650e Taichi lite virker spennende. Det er ventet i juli.

Filosofien virker å være å tilby next gen (pcle 5 til både gpu og harddisk) til overkommelig pris (heatsink krympet, fravær av RGB). 

Såfremt temperaturer holdes under kontroll kan dette kortet bli bra. 

Skrevet

MSI ser ut til å ha gjort det bra med AM5, fått gode kritikker og unngått "skandalene". Har selv X670E ACE og har ikke hatt noe trøbbel utenom at jeg måtte sette ram timings selv i stedet for å bruke EXPO på tidlige bios-versjoner.

Skrevet (endret)

Jeg vil tro at alle hovedkort virker som de skal. Det er vel mer hva en vil ha. Asus ROG Strix kortene bruker å være bra. Har hørt om problemer med bruk av EXPO.

Endret av Svein M
Skrevet

Jeg har selv det billigste B650-hovedkortet som selges i Norge: Asrock B650M-HDV/M.2. Koster ~1600kr og funker helt fint, om du ikke har noen spesielle krav. Kun 2 DIMM slots, som for meg er en fordel mtp minneoverklokking

Skrevet

Takk for tips. Det tok noen måneder før noen tipset,så imellom tiden hadde jeg kjøpt et am4 hovedkort, som fungerer mer enn bra nok for meg . 

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen som har tips til HK for AM5 7800 X3d? Trenger plass til 2 PCIe kort, skjermkort (har i dag 1070, men blir oppgradering når lommeboka tillater) og et fiber nettverkskort. Vil helst ha plass til 64GB minne

I tillegg så hadde det vært flott om det er en sterk strømforsyning på kortet slik at det evt kan ha håp om å oppgradere til  Zen5/Zen6 før AM5 plattformen går EOL. 

Skrevet
9 hours ago, N|troXx said:

Noen som har tips til HK for AM5 7800 X3d? Trenger plass til 2 PCIe kort, skjermkort (har i dag 1070, men blir oppgradering når lommeboka tillater) og et fiber nettverkskort. Vil helst ha plass til 64GB minne

I tillegg så hadde det vært flott om det er en sterk strømforsyning på kortet slik at det evt kan ha håp om å oppgradere til  Zen5/Zen6 før AM5 plattformen går EOL. 

Jeg bruker Asus B650e-f til 7800x3d.

Kom bra ut i test også :)

kjøpte det på 20% rabatt :p

• 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
24 minutes ago, Nizzen said:

Kjøper mest på proshop og komplett

https://www.proshop.no/Hovedkort/ASRock-B650M-HDVM2-Hovedkort-AMD-B650-AMD-AM5-socket-DDR5-RAM-Micro-ATX/3183009

Perfekt hovedkort til 7800x3d. Mye fps for pengene med 6000mhz billig ddr5 🤩

Går også for 7800x3d og er dette hovedkortet jeg vil ha.

https://www.proshop.no/Hovedkort/GIGABYTE-B650-AORUS-ELITE-AX-Hovedkort-AMD-B650-AMD-AM5-socket-DDR5-RAM-ATX/3105204

Aorus lager fantastiske hovedkort

Skrevet
1 hour ago, hocanee said:

Trygt å handle hos proshop?

Dårlig rykte etter å ha lest på reddit

Reddit har dårlig rykte har jeg lest på Internet 😆

Har handlet der i flere år uten problemer. Inkludert reklamasjoner og angrerett :)

Skrevet
1 minute ago, Nizzen said:

Reddit har dårlig rykte har jeg lest på Internet 😆

Har handlet der i flere år uten problemer. Inkludert reklamasjoner og angrerett :)

Flott å høre :)

Proshop har langt bedre utvalg og er billigere enn komplett

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...