Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev:
onkel_jon skrev (3 minutter siden):

Syns er latterlig at den koster like mye som konsollen, for 5000 hadde jeg kanskje vurdert den men nå avventer jeg litt, håper på bf tilbud eller førjuls tilbud.

 

Meta quest pro koster ~18.000,-

(1800x1920 per øye, 90hz, 106° fov. Har eye tracking.)

Htc vive pro eye var ~16.000,-

(1440x1600 per øye, 90hz, 110° fov. Har eye tracking.)

Valve index til ~10.000,-

(1440x1600 per øye, 144hz, 108° fov. Har ikke eye tracking.)

Hp reverb g2 til ~6.000,-

(2160x2160 per øye, 90hz, 98° fov. Har ikke eye tracking.)

 

Når man sammenligner dem med psvr2 sine 2000x2040 per øye, 120hz, 110° fov og eye tracking, så virker ikke sony sin pris så høy.

6.700,-

JA, helt idiotisk å klage på prisen mtp hva mann for for pengene her. Er faktisk veldig bra pris. Skal du ha typ samme opplevelse på PC må du først ha en god GPC, som koster mer enn en PS5, og noe som Vive Pro? Som koster rundt 14 lapper? Tror typ 12 lapper for PSVR/PS5 med noe spill ikke er ille i det hele tatt. Men er gøy å klage på alt, da!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Iki said:

Meta quest pro koster ~18.000,-

(1800x1920 per øye, 90hz, 106° fov. Har eye tracking.)

Htc vive pro eye var ~16.000,-

(1440x1600 per øye, 90hz, 110° fov. Har eye tracking.)

Valve index til ~10.000,-

(1440x1600 per øye, 144hz, 108° fov. Har ikke eye tracking.)

Hp reverb g2 til ~6.000,-

(2160x2160 per øye, 90hz, 98° fov. Har ikke eye tracking.)

 

Når man sammenligner dem med psvr2 sine 2000x2040 per øye, 120hz, 110° fov og eye tracking, så virker ikke sony sin pris så høy.

6.700,-

Siden rykter sier at HP trekker seg ut av VR, vil PSVR2 bli eneste  "mid tier" VR headset,  under har du disse stand alone sakene med mobil chips og over et alt 10 000-25 000kr saker.

Har du ps5 og er interessert i VR virker PSVR2 ganske sikker sak

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev:

Syns er latterlig at den koster like mye som konsollen, for 5000 hadde jeg kanskje vurdert den men nå avventer jeg litt, håper på bf tilbud eller førjuls tilbud.

 

Skjønner tanken din, men er det ikke det billigste VR-headsetet på markedet? Kun quest er billigere men den kjører kun på en mobilbrikke, helt annet marked.
Lenke til kommentar
2 hours ago, TazheI said:
18 hours ago, onkel_jon said:

Syns er latterlig at den koster like mye som konsollen, for 5000 hadde jeg kanskje vurdert den men nå avventer jeg litt, håper på bf tilbud eller førjuls tilbud.

 

Vis sitat  

Skjønner tanken din, men er det ikke det billigste VR-headsetet på markedet? Kun quest er billigere men den kjører kun på en mobilbrikke, helt annet marked.

Quest 2 har blitt dypere som alt annet. Så er vel maks 1000kr som skiller Q2 og PSVR2 nå. Og de er uten å ta med de 1000-1500 kr med ekstra utstyr du bør investere i Q2 for å få den mindre totur redskap når du bruker den.

Som nevnt over  av andre, bortsett "pancake " linser som er det store nye i VR. Har PSVR2 teknologi som du må betale  15000+ kr for på PCVR. 

PSVR2 er faktisk første gang på mange år jeg som PC spiller er "sjalu" på consol. VR på PC sliter om dagen. Lite nye gode spill, i fjor var det 1 "stor spill" på PCVR og det var bonelabs, en mega skuffelse som hadde blitt eksternt overhypa. Man må nå velge mellom "billig" mobil headsets eller rå dyre headsets. Og mange av de rådyre headsetene har jank og tull med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For dyr faktisk .. hadde nesten helt glemt hvilken egen verden konsollfolket lever i med sin gjerrighet på pris. 

Her lever jeg nesten i misunnelse på hvor en stor gavepakke konsollfolket har fått med en rekke ny titler og knall VR headet til en fin pris, mens jeg selv nå vurderer VR headset til 20K kan jeg fortsatt bare drømme om disse titlene..

Dessverre er det denne bortskjemtheten til konsollfolket med at alt skal være billig som kan drepe dette produktet, noe som i grunn er veldig synd.

Men nå har vel jeg blitt miljøskada av prisene på PC, vi får se om denne nye teknologien er klar for å bli et mass-product til denne gruppen enda, men jeg er redd for at et VR headsett i det billige aspektet av prisskalaen fortsatt er for "dyr" for det.

 

Endret av MrL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker jeg leste om at når Oculus introduserte VR briller i 2012 og kom på markedet noen år senere, så mente de at salget kom til stige og vi endte opp med gjennopmsnittlig 1 VR briller i hvert digitale hjem innen 10 til 15 år. Jeg ser ingen antydning til det i 2023. Tror mye av skylden er prisene VR-briller ligger på i pris. For min del ser jeg ikke noe poeng å kjøpe VR briller til PC, når det ikke har vært noe særlig forbedring av teknologi på alle de årene. Veldig få spill utviklere følger trenden på PC, så da ender man opp med begrenset utvalg av spill som støtter VR.

Endret av Soles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har i praksis vært stopp i utvikling på pc fronten siden Reverb G2 (som dessverre har katastrofal tracking og like katastrofal wmr) kom i 2020, med unntak av diverse nisje-headset uten noen må-ha features eller kanskje en må-ha feature kombinert med alt for høy pris. Imidlertid setter nå Sony i stor grad standarden for kommende headset med eye-tracing, foveated rendering, høyere oppløsning, bedre optikk i en rimelig (dere som klager på prisen er gærne) pakke med komfort som visstnok egner seg for timers bruk. Så 2023 ligger an til å bli det store vr året. Håper fremdeles på at Valve redder oss pcbrukere men om ikke annet vil både apple og meta og sikkert andre by på store nyheter.

Endret av ps5
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...