Gå til innhold

Dette skal gjere oss endå betre på hardware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Du kan til og med få kjøpt brikker på 8000 MHz no, men prisnivået er så høgt at du nesten betalar éi krone per MHz"

Er det ikke 8400 MHz som er den teoretiske topphastigheten til DDR5? Da har man kommet nærmere dette raskere enn jeg trodde. Det blir interessant å se hva slags timings som blir vanlig på så raske brikker når de kommer ut.

Jo raskere minne man har, jo raskere er CPUen. Og jo raskere CPU, jo bedre ytelse får man i spill, spesielt i 1080 og 1440.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
iR' BR34K skrev:
Elgen-Hansi skrev:

Har dere vurdert å også ha en AMD rigg?

Me har prøvd å få til det, ja. Dessverre har ikkje AMD vore så veldig på tilbodssida. Null budsjett til å kjøpe inn dette sjølv, så me er litt avhengig av kva leverandørane er villige til å bidra med.
Men en Intel Core i9-13900k trenger man i grunn ikke vurdere så mye annet :) Helt overkill til gaming men dere bruker sikkert maskina til andre ting også.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sjørøver skrev:

Er det tenkt at dere skal utvide innholdsproduksjonen, eller er det omfordeling av ressurser? Hva har dere eksperimentert med de siste årene som du nevner i artikkelen? Kan ikke si jeg tar det på stående fot.

Beklagar lovleg seint svar her. Det blir nok litt fleire artiklar med ein ny frilansar inn, men først og fremst skal me bruke mindre tid på enkelttestar og meir på featuresaker og samletestar. Det er nettopp denne balansen me har prøvd oss fram på dei siste åra. Eg har skrive eit par hundre testar sidan me starta, og ser at det er veldig "hit and miss" om enkeltprodukt-testar blir lese eller ikkje. Samletestar har meir for seg fordi dei lev lenger på Google, og me får testa oss gjennom fleire produkt på mindre tid. Kvart produkt blir kanskje ikkje brukt like lenge, men det er svært sjeldan karakteren endrar seg over lengre testperiodar, har eg merka. Så handlar det nettopp om ressursar, som du seier. Eg, som er hardwareredaktør, er teknisk sett frilans eg òg, og har gjerne kapasitet til å skrive 3-6 artiklar i løpet av månaden. Då må me spikre kva som skapar mest engasjement blant lesarane, og korleis me får mest ut av arbeidet eg gjer.
Lenke til kommentar
iR' BR34K skrev (12 timer siden):

Beklagar lovleg seint svar her.

Du er tilgitt. Er trossalt snart påske. 

 

iR' BR34K skrev (12 timer siden):

Eg har skrive eit par hundre testar sidan me starta, og ser at det er veldig "hit and miss" om enkeltprodukt-testar blir lese eller ikkje.

Ja. Om jeg ikke er på jakt etter den typen ting det skrives om, så leser jeg det ikke. Hvorfor skal jeg lese om et nytt headsett eller tastatur, når det gjerne er 3 år til jeg skal bytte ut mitt? Det er ikke så spennende at jeg vil være oppdatert på alt som skjer til en hver tid. 

 

iR' BR34K skrev (12 timer siden):

Samletestar har meir for seg fordi dei lev lenger på Google, og me får testa oss gjennom fleire produkt på mindre tid. Kvart produkt blir kanskje ikkje brukt like lenge, men det er svært sjeldan karakteren endrar seg over lengre testperiodar, har eg merka.

Når dere lager tester, kunne der lagd egne samletester for merker der det passer seg? Feks alle logitech sine tastatur mot hverandre, alle razer sine osv. Det er en tjeneste som ikke finnes så vidt jeg vet. Om jeg skal ha nytt tastatur nå, så er jeg sikker på at det blir razer. Eller at psu blir fra corsair. Det jeg derimot er usikker på er hvor jeg bør legge med i pris leiet for at jeg blir fornøyd. 

 

iR' BR34K skrev (12 timer siden):

Så handlar det nettopp om ressursar, som du seier. Eg, som er hardwareredaktør, er teknisk sett frilans eg òg, og har gjerne kapasitet til å skrive 3-6 artiklar i løpet av månaden. Då må me spikre kva som skapar mest engasjement blant lesarane, og korleis me får mest ut av arbeidet eg gjer.

Da vil jeg komme med et ønske. Gi meg en artikkel hver/annenhver uke med små ting som har skjedd i HW markedet. Ting som ikke er verdt en egen artikkel. Kanskje litt fra ryktebørsen også. Det er så utrolig slitsomt å prøve å følge med på hva som skjer i markedet, synes jeg 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...