Gå til innhold

Tur til New York med svært billig hotell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wampster skrev (10 minutter siden):

Skal en uke til New York i slutten av april. Fikk tak i 2 rom til 1/25 av normal/vanlig pris.
Kunne ikke la være å slå til

Selv om de ikke kansellerer grunnet feilprising så legger hotellet så mye ekstra avgifter til prisen at du vil ende opp med å betale mangedoblet det du nå tror.

Lenke til kommentar
wampster skrev (14 timer siden):

Det skal gå fint. Foreløpig pris er 700kr for en uke på et fire stjerners hotell midt i financial district med frokost inkludert

Høres helt feil ut. Det koster vanligvis USD 5-700 pr natt uten frokost for firestjerners sentralt i NYC. Sjekk at du ikke har bestilt i feil New York: Here Are The 13 Other Places Named New York Around The World (wblk.com)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (44 minutter siden):

Høres helt feil ut. Det koster vanligvis USD 5-700 pr natt uten frokost for firestjerners sentralt i NYC. Sjekk at du ikke har bestilt i feil New York: Here Are The 13 Other Places Named New York Around The World (wblk.com)

Er riktig, har dobbel og trippel sjekket. Vanlig pris for rommet er på 3300kr pr natt
Håper bare at booking.com ikke kansellerer. Vet ikke om de kan/har lov?
Venter et par uker med å bestille flybilletter, men so far so good

Endret av wampster
Lenke til kommentar
wampster skrev (32 minutter siden):

Er riktig, har dobbel og trippel sjekket. Vanlig pris for rommet er på 3300kr pr natt
Håper bare at booking.com ikke kansellerer. Vet ikke om de kan/har lov?
Venter et par uker med å bestille flybilletter, men so far so good

Det er mye bedre sjanse at de krever at du betaler 3300 kr pr natt eller lignende enn at de kansellerer så snart  de får vite at de har gjort en grov feil.  Her i USA kan du ikke tvinge et selskap til å selge noe til deg på den feil prisen .  Hvis du klager på det og viser dem at du er meget misfornøyd så er det god sjanse at de redusere prisen noe betydelig men det er vanskelig å vite på forhånd.  Det kan også bli vanskelig å handle situasjonen når hotellet skylder alt på Booking.com og Booking.com skylder hotellet.

Jeg advarer deg til å ringe hotellet til å bekrefte bestillingen og prisen på forhånd og prøve å forhandle det på forhånd slik at du ikke må plutselig finne på et annet bosted fordi det koster for mye for deg.  Min erfaring er at de fleste selskap i denne situasjon reduserer prisen ganske mye når en kunde ikke har gjort noe feil og er meget misfornøyd men en kan aldri vite det på forhånd...

Som vi amerikanere sier-  If it's too good to be true......

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Feilprising skjer oftere enn man tror. Det er flere reisenettsider gjennom sosiale medier, nyhetsbrev og i andre kanaler ofte opplyser om disse "tilbudene" - som gjerne forsvinner i løpet av få timer. 

Det er bare å lene seg tilbake og ikke gjøre noe som helst. Har de ikke kansellert oppholdet ditt før du møter opp på hotellet, får du sannsynligvis også bo der til prisen du har betalt. Dette blir også bekreftet i flere artikler på nett, blant annet denne:
 

Sitat

What Can a Hotel Do and What Should You Expect?

If a hotel discovers a mistake rate well in advance of your stay, you can expect your reservation to be canceled. What happens if a hotel discovers such a rate shortly before your stay or at check-in varies.

Even if a hotel cancels your booking, it still wants your business. Savvy hotels will reach out to customers whose mistake rates they cancel and offer a discount or perks for rebooking at market rates. These discounts can range from extremely generous to insulting.

How much of a discount could you expect? One general manager I spoke with said that he could give a 5% to 10% discount beyond the best rate. Another mentioned that they are willing to discount the rate by the 15% commission they would otherwise pay to an online travel agency. Yet another suggested that they could provide rates just above the marginal cost of the room. Of course, it’s not a given that a discount offered by a hotel will be great or even market-competitive, so be sure to check any discount offer against published rates for comparable hotels.

However, if your reservation is not canceled and you show up to the hotel, you can generally expect that the hotel will honor your rate. Every hotel general manager I spoke with said that, if you have a confirmed reservation, their hotel would honor your rate, even if they were losing money by providing you a room. At the end of the day, for most general managers, losing a little bit of money on a mistake rate is so uncommon that they consider it a cost of doing business. No hotel manager wants the PR nightmare that can occur if a hotel turns away a guest with a confirmed reservation, especially in the age of social media.

Fra: https://www.forbes.com/advisor/credit-cards/travel-rewards/all-about-hotel-mistake-rates/

Jeg har selv bodd på 5-stjernes hotell i Paris for under 200 kr,- Og ved et par andre anledninger fått rom til 30-40 kroner. Ved et par anledninger, har de himlet litt med øynene ved innsjekk. Ved et tilfelle småfniste resepsjonisten litt, og sa på engelsk "you paid 5 euro for two nights..?" der jeg bare svarte "yes". Så var vet ikke flere spørsmål etter det. 😜 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (4 minutter siden):

Feilprising skjer oftere enn man tror. Det er flere reisenettsider gjennom sosiale medier, nyhetsbrev og i andre kanaler ofte opplyser om disse "tilbudene" - som gjerne forsvinner i løpet av få timer. 

Det er bare å lene seg tilbake og ikke gjøre noe som helst. Har de ikke kansellert oppholdet ditt før du møter opp på hotellet, får du sannsynligvis også bo der til prisen du har betalt. Dette blir også bekreftet i flere artikler på nett, blant annet denne:
 

Fra: https://www.forbes.com/advisor/credit-cards/travel-rewards/all-about-hotel-mistake-rates/

Jeg har selv bodd på 5-stjernes hotell i Paris for under 200 kr,- Og ved et par andre anledninger fått rom til 30-40 kroner. Ved et par anledninger, har de himlet litt med øynene ved innsjekk. Ved et tilfelle småfniste resepsjonisten litt, og sa på engelsk "you paid 5 euro for two nights..?" der jeg bare svarte "yes". Så var vet ikke flere spørsmål etter det. 😜 

Spørsmålet er om det er verdt å reise til USA og håper på at et hotell gjør det som er "sannsynlig" istedenfor å bekrefte hva som skal skje.  Bryr du deg ikke noe særlig om du betaler fullprisen eller ikke så er det noe annet enn hvis du skal ha det vanskelig hvis de krever fullprisen.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Spørsmålet er om det er verdt å reise til USA og håper på at et hotell gjør det som er "sannsynlig" istedenfor å bekrefte hva som skal skje.  Bryr du deg ikke noe særlig om du betaler fullprisen eller ikke så er det noe annet enn hvis du skal ha det vanskelig hvis de krever fullprisen.

Hvordan mener du de skal kunne kreve fullpris ved innsjekk når jeg har fått bekreftet opphold/booking til en mye lavere pris?

Jeg kunne muligens skjønt det hvis de innen kort tid/rimelig tid kansellerer bookingen, men jeg kan ikke skjønne hvordan booking.com eller hotellet etter x tid (si en måned) juridisk sett/lovlig skal kunne kansellere den helt uten videre?

 

edit: Det jeg lurer på er hvor lang tid i forveien de skal kunne kansellere uten videre? For flybilletter kommer jo på 5000 pr pers pr vei så gidder ikke å booke det for så å ende opp uten et sted å bo hvis de kansellerer.

Noen ideer/tips?

Endret av wampster
Lenke til kommentar
wampster skrev (1 minutt siden):

Hvordan mener du de skal kunne kreve fullpris ved innsjekk når jeg har fått bekreftet opphold/booking til en mye lavere pris?

Jeg kunne muligens skjønt det hvis de innen kort tid/rimelig tid kansellerer bookingen, men jeg kan ikke skjønne hvordan booking.com eller hotellet etter x tid (si en måned) juridisk sett/lovlig skal kunne kansellere den helt uten videre?

De kansellerer det ikke uansett, de kan kreve at du betaler en høyere pris 

 Det er helt mulig at hotellet ikke vet noe om prisen som var på Booking .com før du er på hotellet og betaler.  Det finnes ingen lov i New York som krever at de må tilby deg en feilpris. 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

De kansellerer det ikke uansett, de kan kreve at du betaler en høyere pris 

 Det er helt mulig at hotellet ikke vet noe om prisen som var på Booking .com før du er på hotellet og betaler.  Det finnes ingen lov i New York som krever at de må tilby deg en feilpris. 

Det finnes vel heller ingen lov som gjør at de kan kreve mer enn det bookingen er på ved oppmøte heller?
Hva er poenget med bookingen/bestilling i så fall da?

Lenke til kommentar

Hmm. Leste meg litt opp nå og hotellet kan faktisk bare kansellere helt uten videre helt frem til og med samme dag uten at det er noe jeg (kunden) kan gjøre. Er det noe som eventuelt dekkes av reiseforsikring om det kanselleres på dagen eller kort tid før reisen om jeg har bestilt flybilletter? 

Lenke til kommentar
wampster skrev (21 minutter siden):

Det finnes vel heller ingen lov som gjør at de kan kreve mer enn det bookingen er på ved oppmøte heller?
Hva er poenget med bookingen/bestilling i så fall da?

Hvis det er ingen lov mot noe, så kan de gjør det.  I de aller fleste tilfeller går booking bestillingen bra og det er poenget.  Både Booking.com og hotellet sier på Terms and Conditions sikkert hat betingelser som tillater dem å vri seg unna når de gjør grove feil.  De eneste lovene som dekker saker som dette er når et selskap gjør noe slik med hensikten til å lure folk,  men ikke når de bare tar feil.

Lenke til kommentar
wampster skrev (7 minutter siden):

Hmm. Leste meg litt opp nå og hotellet kan faktisk bare kansellere helt uten videre helt frem til og med samme dag uten at det er noe jeg (kunden) kan gjøre. Er det noe som eventuelt dekkes av reiseforsikring om det kanselleres på dagen eller kort tid før reisen om jeg har bestilt flybilletter? 

Jeg er sikkert du kan kjøpe forsikring som dekker dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du ikke har forhåndsbetalt tror jeg du kan skyte en hvit pil etter prisen.

selv skyr jeg mellommenn bookingsider som pesten, og vil i hvertfall ikke forhåndsbetale til de etter håpløse opplevelser med at de selger rom som ikke finnes, og man ender opp i evinnelige mailtråder hvor hotellet og bookingsiden skylder på hverandre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...