Gå til innhold

Problemer med sccrollehjulet på mx master 3s


Anbefalte innlegg

Hei:)

Fikk mange tips her for en stund siden angående kjøp av tastatur og mus til kontoret.

Mx keys mini ser helt fantastisk ut og jeg tenkte å bruke det samme med mx master 2s/3/3S.

MEN, så begynte jeg å lese på reddit, og det virker som om "alle" har problemer med scrollehjulet på en eller annen måte. Det vanligste er vel at det er VELDIG(?) upresist.

En annen ting jeg lurer på er varighetene på musa. Noen sier årevis, mens andre sier ert par tre år.

Noen som har noen mening om dette? helst med erfaring:D

 

trakk mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har helt slutta å kjøpe Logitech etter at nesten samtlige mus har enten hatt upresist scrollehjul fra starten av eller har blitt dårlig veldig fort. Inkludert dyrere modeller.

Har hatt problemet på flere andre merker også. Virker som scrollehjul er veldig vanskelige greier å få til å vare, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Kan ikkje seie eg har opplevd det på den eg har her.

Er det hjulet på toppen eller på sida som er problemet? Kva innstilling har du ev. topphjulet på?

Varigheit er avhengig av bruk, men eg kan nesten ikkje hugse ei PC-mus som har blitt direkte utslitt. Dårlegare scrollehjul pga. støv og skit er kanskje det vanlegaste problemet, men det kan gjerne gjerast reint.

Eg har hatt eit par Logitech-mus i over 15 år som framleis fungerer. Med kabel riktig nok. Har ikkje så mykje erfaring med trådlause i høg alder, men ville tru at batteriene klarar seg ganske greit. Dei har jo i utgangspunktet lang batterilevetid, så ein reduksjon på nokre titals prosent betyr ikkje stort.

Lenke til kommentar

Om jeg forstår det rett, så er det at når man skroller fort frem og tilbake eller fort nedover er det ikke konsis. Men går 5 til -2 linjer nedover. Noen ganger fem, noen ganger en, noen ganger to linjer opp osv. Nå bruker jo reddit være litt spes, så tenkte å høre her først. For virker, på reddit, som om veldig mange leverer musen tilbake pga dette.

Men da er ryktet veldig overdrevet tydeligvis?😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...