Gå til innhold

Andre steder å kjøpe steam nøkler fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nimrad skrev (7 timer siden):

Det er ikke mulig å kjøpe spill til steam andre steder enn på selve Steam-butikken?  Er et par eldre spill jeg synes er i overkant dyre.

Finnes mange steder å kjøpe nøkler fra. Men vær obs på at enkelte av disse nettsidene er såkalte "grey markets". De er i gråsonen da det ofte ikke er mulig å finne ut av hvor nøklene er fra. Da kan det være en mulighet at stjålne kredittkort er brukt for å kjøpe spillene og så videreselge dem på slike nettsider da de lar vanlige brukere selge nøkler. Enkelte utviklere ber også om at man heller piratkopierer spillene deres enn å bruke slike sider da det ofte går utover dem via såkalte chargebacks. 

Blir opp til deg å ta det morale. Merk at det ikke er alle slike nettsider som oppererer på denne måten. 

Du kan lese mer her:

 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg kom over en nettside som samlet disse gråmarkedssidene og sammenlignet priser + risks. Tok en med 2 kjente risks da jeg var i farten, men skal undersøke litt mer før det blir mer slik handel. Jeg syns ærlig talt 500,- for et 3 år gammelt spill ble litt for mye. Kostet 8 euro på gråmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Jeg kom over en nettside som samlet disse gråmarkedssidene og sammenlignet priser + risks. Tok en med 2 kjente risks da jeg var i farten, men skal undersøke litt mer før det blir mer slik handel. Jeg syns ærlig talt 500,- for et 3 år gammelt spill ble litt for mye. Kostet 8 euro på gråmarkedet.

Må si meg helt enig.. Eller, det kommer jo litt an på spillet. 

Om det er et spill jeg har sett veldig fram til så kan jeg si at 500 kr er helt greit, men ikke for et tre år gammelt spill.. Da venter jeg heller på salg eller sjekker en slik nettside.

Men fint å ha det i bakhode.

Lenke til kommentar

I mitt hode så er denne prisingen etter hvilket marked folk befinner seg i litt for vilkårlig. Som med så mye annet så er det vel så stor variasjon innad i markedene som det er mellom dem. Sånn sett er det veldig greit at folk selv kan avgjøre hvilken pris som passer ens egen situasjon.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...