Gå til innhold

Noen tanker rundt det amerikanske valget i 2020 og tiden derpå


Anbefalte innlegg

Jeg var klar over at mediene kunne være råtne, men at de skulle synke så lavt som de gjorde etter valget i 2020 hadde jeg faktisk ikke trodd.

I likhet med millioner av andre visste jeg at det ville bli en ren katastrofe dersom Biden kom til makten. Men jeg var ikke bekymret. Hvordan skulle denne skrale figuren som gjemte seg i kjelleren kunne vinne over en president som trakk til seg tusener oppmøtte ved hver begivenhet?
Det sies at man ikke bør la en god krise gå til spille, og det var nettopp coronakrisen som man utnyttet til det fulle.

Likevel, skulle Biden vinne, ville man ikke ha annet valg enn å akseptere det. Da han ble utropt som vinner var det årets dårligste nyheter, men jeg godtok det. Mainstream media kunne samtidig melde at Trump var en så dårlig taper at han helt grunnløst beskyldte motparten for å ha jukset. På det tidspunkt hadde jeg enda litt tillit til mediene, og tenkte at Trump burde utvise såpass anstendighet at han i det minste kunne late som om han var en god taper.

Men det tok ikke mer enn et døgn eller to før fasaden begynte å slå sprekker. Vi fikk høre hvordan tellingen plutselig stanset opp midt på natten i det mest strategiske byene i de mest strategiske vippestatene. Akkurat nok til at Biden vant. Før tellingen stanset ledet Trump med god margin, og da tellingen startet opp igjen var det plutselig motsatt. Og tellingen fortsatte på tross av at det ikke var observatører til stede, hvilket er imot reglene. I Georgia ble alle sendt hjem på grunn av en oppdiktet vannlekkasje, og Ruby Freeman, datteren hennes og en håndfull andre dro beholdere fulle av stemmer frem fra under bordene og kjørte dem gjennom maskinene flere ganger. Helt imot reglene. I ettertid har ugjerningen blitt forsøkt bortforklart, men videoen taler for seg selv.

Valgobservatører ble jaget ut, det fikk ikke lov å gå for nær på grunn av "smittefare", og man dekket til vinduene. På direktesendt TV kunne en se hvordan stemmer hoppet direkte fra Trump til Biden. Alle såkalte "glithces" og "menneskelige feil", og de var det mange av, kom merkelig nok Biden til gode, alle som en. Nylig ble det sendt ut over en kvart million valgsedler til innbyggere i Pennsylvania som ikke er amerkanske statsborgere. Enda et hendig uhell som kommer demokratene til gode dersom det ikke blir rettet opp.

På flere TV-kanaler stod det frem mange vitner og varslere som bl.a. fortalte at de hadde gjort flere esker med stemmer over delstatsgrensene, hvilket er ulovlig, og senere fått besøk av FBI. Det var så mange videoer som ble lagt ut på Youtube at jeg ikke kunne rekke over alle sammen, og bokmerket dem så jeg kunne se dem senere. Men så gikk Youtube i gang med storrengjøring, og så godt som alle videoene ble fjernet. Om et samfunn ikke tåler at man stiller spørsmål ved et mistenkelig valg er det ikke spørsmålene som er det største problemet.

Valgintegritet er alfa og omega ved et valg, og dette får man kun på et vis, via såkalt transparency, eller gjennomsiktighet. "Chain of custody" og tilgang til alle valgdata. I stedet så vi at man ble nektet innsyn, undersøkelser sabotert og sensurert av dommere, og ulovlig sletting av data. Uten konsekvenser selvsagt. Ifølge loven skal informasjonen lagres i 22 måneder (og det betyr ikke at den skal beskyttes mot innsyn lenge nok til at det kan slettes). Om valget ikke er gjennomsiktig og en nektes innsyn, slik at resultatet dermed ikke kan verifiseres, kan du banne på at de har noe å skjule.

Det var et mirakel da man omsider ble gitt tillatelse til en såkalt audit, eller verifisering, i Maricopa i Arizona. Dessverre ble informasjonen slettet dagen før man satte i gang. Og man inngikk kompromisser som ikke var ideelle. Men konklusjonen var at valget aldri skulle blitt godkjent (en konklusjon media aldri refererer til). Og hva sier tabloidene? At omtellingen bekrefter at Biden fikk fleste stemmer. Enten er de dumme eller de lyver. Å telle stemmesedler er kun første trinn i verifiseringsprosessen. Skal man finne ut gjennomsnittsalderen til en gruppe mennesker legger man først sammen alderen til alle sammen før tallet deles på antall individer. Det samme med verifisering av valgsedler. FØRST teller man alle sammen, både legitime og illegitime, og deretter sorterer man de godkjente fra de som ikke lever opp til kravene. Det er en prosess i flere trinn.

Tina Peters i Colorado tok kopi av minnet til en maskin, og etter at teknikere hadde "oppdatert" maskinen, var det gamle innholdet erstattet med et nytt. Og hun ble utpekt som kriminell. Dette er ren korrupsjon. En kan høre skjulte opptak fra valglokalene i Detroit hvor man instruert i hvordan man forkaster stemmene til republikanske velgere som opplever at noen har stemt for dem, en praksis som nå visstnok er blitt adoptert av andre.
Undersøkelser i ettertid har vist at enkelte telefonnumre har blitt delt av mange velgere, adresser viser en tom parkeringsplass eller haugevis deler samme bosted (et hus hvor det bare bor en enkelt person), og sykehjem med demente pasienter har alle stemt på Biden. 

Vi har navn som Patrick Byrne, Dr. Shiva, Mark Levin, Seth Keshel, Douglas Frank og Jovan Hutton Pulitzer m.fl. som har presentert sine undersøkelser. Disse er ikke hvem som helst. Både Byrne og Keshel har vist til anomalier. Trump vant alle de såkalte tre bellwether states, og 18 av 19 bellwether counties (det var visst etter at han ble utropt som vinner av Florida at tellingen stanset opp), og fikk millioner flere stemmer enn ved forrige valg, for å nevne noe. Han sprengte algoritmene, og dermed var juksemakerne nødt til å avsløre seg da de grep inn i vippestatene. 
Mark Levin påpeker ganske korrekt at mange av valglovene ble endret i strid med grunnloven. Douglas Frank oppdaget et mønster som gjør det mulig å forutse resultatene i en stat før resultatene foreligger, noe som er umulig med mindre det er juks inkludert. 

2000 Mules er ikke "debunked", selv om ignorante journalister tror dette og Wikipedia påstår det. Det finnes tonnevis med bilder av kjeltringer som dumper haugevis med stemmer i zuckerbergboksene, som Zuckerberg brukte hundrevis av millioner fra egen lomme for å spre utover steder hvor de kunne komme til gode. Og i motsetning til hva den oppblåste Bill Barr måtte påstå, så er faktisk teknologien god nok til å stadfeste med god margin hvor man har beveget seg. Den var ikke god nok for noen år siden, men dette har forbedret seg kraftig. Noe de med kompetanse vet, og uvitende folk som Barr ikke vet. Hadde han bare vært saklig når han sa det, men når han humrer på hånlig vis fremstår han som en som prøver for hardt. Og nei, det er ikke godt nok å si at "det forekom ikke valgsvindel", og forvente at alle tar ordene for god fisk når man fremstår som falsk og uredelig. Man må kunne fremlegge dokumentasjon som tilfredsstiller velgernes krav om innsyn. Liz Harrington har flere eksempler på twitterkontoen sin.

Brad Raffensperger redigerte samtalen med Trump om at han måtte "finne" et visst antall stemmer for å vinne. Senere ble den uredigerte samtalen funnet. Trump sier han har hørt rykter om at Republikanske stemmer var blitt dumpet, og sa at han ville vinne Georgia om nok at disse stemmene ble funnet. Biden, demokratene og mediene vet fordømt godt hva det var Trump mente, men har skjønt at det går greit å lyve så lenge man later som om man tror på egen løgn.

Forøvrig er valgsystemet i USA ren galskap. Private firmaer som Dominion med forgreninger til utlandet tar seg av tellingen av stemmer, og nekter andre innsyn? Og at man kan sende stemmer via posten, stemme uten å vise legitimasjon, dumpe stemmer i fretexbokser utenkameraovervåking og levere esker fulle av valgsedler i nattens mulm og mørke uten at en vet hvor de kommer fra, er noe man ikke engang ser i bananrepublikker. Vet ikke om noe sted i verden hvor valgsystemet åpner mer for juks enn nettopp USA. Det er disse hullene som åpner for muligheten av å jukse som mange republikanske kandidater ønsker å stenge. For dette beskyldes de for å forsøke å frata alle muligheten til å stemme, og dermed er det rasisme, transfobi og det som verre er. Woke-ideologien har nådd nye høyder.

Og apropos sjette januar. Selv en beinhard demokrat som Alan Dershowitz, som tror Biden vant valget, kaller 6. januarkomiteen for en ren farse. Som en innledning spilte de av en video der Trump holdt en tale denne dagen, men kuttet ut delen der han oppfordrer alle til å være fredelige. Folk mener ikke valget ble stjålet "fordi Trump sier det", men det er dette narrativet media forholder seg til. Dette tjener dermed tre formål; en kan legge hele skylden på Trump, hans velgere fremstår som stokk dumme, og man slipper å forholde seg til ubehagelige fakta. Så nei, de "tror" ikke på Trump. Derimot deler har de samme meninger som Trump og er enig med ham fordi de har sett det samme som han har sett. Om en ser klippet der Will Smith fiker til Chris Rock, og forteller det til andre som også har sett klippet, vil de ikke si "jeg tror deg", de vil si; "ja, jeg vet, jeg så det samme klippet". Om Trump rent hypotetisk skulle snu 180 grader og gratulere Biden med seieren, vil ikke dette bety at de som har sett hva de har sett vil gjøre det samme. Det eneste som kan få dem til å forandre mening er om de ser dokumentasjon på at Biden er den rettmessige vinneren, ikke lese de samme påstandene om at det er bevist at det ikke var valgjuks, uten noe som kan bygge opp under disse påstandene.

6. januar kalles et mislykket statskupp. Med 14 tusen timer med video, så burde man kunne se hva som egentlig skjedde. Disse opptakene holdes imidlertid skjult for offentligheten. Dersom DU skulle foreta et statskupp, ville du sendt en haug ubevæpnede følgere til kongressen og bedt dem om å bryte seg inn (noe de slapp siden politiet fjernet sperringene for dem og åpnet dørene) og drepe visse politikere? Hvordan i all verden ville det gjort deg til fortsatt president? (Trump tilbød seg også å sende flere vakter og sikkerhetsstyrker, men Nasty Nancy avslo tilbudet)
Bygningen var dessuten for det mest evakuert på forhånd på grunn av funnet av en rørbombe (lagt igjen av en gjerningsmann ingen har klart å identifisere). Hva så med skafottet med renneløkke? Hvem satte det opp, og hvorfor ble det ikke fjernet? Om noen forsøker å bygge noe slikt foran bygninger som kongressen eller det hvite hus vil det gå mindre enn fem minutter før du er omringet av vakter. Fremdeles påstår mange medier at en politimann ble slått ihjel med et brannslukningsapparat. Det er feil. Men en kvinne ved Rosanne Boyland ble slått ihjel av politiet, noe mange ikke er klar over. Og i dag sitter det enda mange demonstranter og råtner i fengsel, mens BLM og Antifa fikk brenne ned byer uten konsekvenser.
Noe er råttent i Danmarks rike.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det eneste som kan få dem til å forandre mening er om de ser dokumentasjon på at Biden er den rettmessige vinneren"

 

Det tviler jeg på. Dette valget er det best dokumenterte og gjennomanalyserte i historien. Ingen valgfusk av betydning er oppdaget.

jeg foreslår at du leter opp den dokumentasjonen du påstår ikke eksisterer så kanskje du vil se litt annerledes på dette.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Jeg har hørt en million ganger at dette valget var det sikreste i historien, men påstanden blir ikke mer sann av å gjentas i det uendelige. At Biden står frekk og freidig og lyver nærmest daglig styrker heller ikke tilliten.

Dersom all nødvendig dokumentasjon finnes der ute burde det være en smal sak å tilbakevise eksemplene jeg viser til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Kinski said:

Jeg har hørt en million ganger at dette valget var det sikreste i historien, men påstanden blir ikke mer sann av å gjentas i det uendelige. At Biden står frekk og freidig og lyver nærmest daglig styrker heller ikke tilliten.

Dersom all nødvendig dokumentasjon finnes der ute burde det være en smal sak å tilbakevise eksemplene jeg viser til.

Det er gjort en million ganger. Tror ikke en million og en gang vil flytte deg en tøddel.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men nå handlet ikke dette om dine meninger om min person. At eksemplene er tilbakevist er dine ord, men jeg ser ingenting som bekrefter dem. Som jeg skrev i første innlegg, så aksepterte jeg utfallet av valget før jeg ble presentert for alle anomaliene og statistiske usannsynlighetene. Media og demokratene burde jo være overivrige med å plukke dem fra hverandre. De burde ønsket enhver grundig gjennomgang velkommen med åpne armer. Ingenting ville gledet dem mer enn å gni dokumentasjonen inn i ansiktet på Trump og andre republikanere. Men det har ikke blitt gjort. Deres strategi er å fremme påstander og deretter å dehumanisere enhver som måtte stille seg tvilende og etterlyse åpenhet rundt valget.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja, hva med rettssakene der sakene ble avvist uten at bevisene ble tilstrekkelig vurdert? Men noen saker kom faktisk for retten, og noen ble vunnet.

Hvilke konspirasjonsteorier tenker du på? Siter gjerne. Å kalle andres innlegg for fri fantasi og sammensurium demonstrerer bare manglende respekt for meddebattanter. Visste det var en viss risiko for fiendtlige tilbakemeldinger, man la oss besinne oss med hensyn til ufordrageligheter. OK?
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Kinski said:

Ja, hva med rettssakene der sakene ble avvist uten at bevisene ble tilstrekkelig vurdert? Men noen saker kom faktisk for retten, og noen ble vunnet.

Hvilke konspirasjonsteorier tenker du på? Siter gjerne. Å kalle andres innlegg for fri fantasi og sammensurium demonstrerer bare manglende respekt for meddebattanter. Visste det var en viss risiko for fiendtlige tilbakemeldinger, man la oss besinne oss med hensyn til ufordrageligheter. OK?
 

Ingen saker ang. alvorlig juks/unormaliteter/etc. er vunnet. Det er bare tull.

Det ble avgitt 158.383.403 stemmer i valget i USA i 2020. Juks, fanteri og feil har alltid forekommet og vil alltid forekomme, men det er i en mikroskopisk målestokk og det skjer på begge sider. Det at 1 av 158.383.403 stemmer er feil utgjør overhode ikke et problem, selv om det er alvorlig, ulovlig og straffes.

Mediene og statene tar dette veldig seriøst. I Georgia ( om jeg husker rett) så telte de vel alle stemmene to ganger ekstra pga. beskyldinger og for å forsikre om at ting var rett. 

Media har besøkt folk som har blitt påstått døde (men som har stemt), dette har blitt analysert og sjekket opp og ned og man finner absolutt ingenting av betydning.

Men absolutt alt du skriver her lyser av at du har bestemt deg for hva som er riktig, og sorterer fakte i "fake" eller "ekte" alt ettersom om det bekrefter/avkrefter det du har bestemt deg for. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke en debatt. Ut i fra førsteposten din så fremstår det klinkende klart at du har funnet en sannhet i kaninhullet ditt, og ingenting kan rikke ved denne. Hvis man slår opp "konspirasjonsteori" i et leksikon så er det bilde av posten din der... Du flytter ingen med den posten du har presentert, det finnes heller ingen grunn til å tro at du vil endre syn uansett hvor mange beviser man legger frem. Debatt er derfor poengløst :)

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (52 minutter siden):

Dette er jo ikke en debatt. Ut i fra førsteposten din så fremstår det klinkende klart at du har funnet en sannhet i kaninhullet ditt, og ingenting kan rikke ved denne. Hvis man slår opp "konspirasjonsteori" i et leksikon så er det bilde av posten din der... Du flytter ingen med den posten du har presentert, det finnes heller ingen grunn til å tro at du vil endre syn uansett hvor mange beviser man legger frem. Debatt er derfor poengløst :)

Well said !!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Biden fikk 7 millioner flere stemmer enn Trump, og det er vanskelig, nesten umulig å forestille seg at det har blitt jukset i så stor skala. Men at det har forekommet en del juks, ja, det må man nok regne med. Republikanerne fryktet juks på forhånd, demokratene ikke, og det betyr sannsynligvis at det har blitt jukset mest på demokratenes side. En annen ting er at man åpnet for "covid-poststemmer", noe som sådde tvil om valgresultatet. Personlig ble jeg også skeptisk da valglokalene stengte for telling i noen av vippestatene. Hva var det som foregikk der egentlig? Men at Biden er rettmessig vinner av valget er det liten tvil om. Det stemmer også med normale politiske lover, økonomien stagnerte og arbeidsledigheten steg under pandemien, og folk følte seg usikre. Det er derfor naturlig at Biden vant valget.

Men ja, det er mange i USA som er i tvil eller fornekter valgresultatet. Media og Trump er i krig med hverandre, og det er så mye hat og fiendskap på begge sider at fakta og sannhet ikke betyr noe lenger. Det er slik maktkamp fungerer, alt handler om å fordømme og ramme fienden. Uavhengige sentrumsvelgere stoler ikke på hverken media eller Trump. De vet ikke hva som foregår, hva som er sant og hva som ikke er det.  

 

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...