Gå til innhold

Valve anbefaler kraftig økning i norske spillpriser på Steam


Anbefalte innlegg

Kjøper kun på salg på Steam, så nå må de bare gi høyere prosent før jeg kjøper. Spiller generelt lite på pc da jeg ikke har noen pc av nyere dato lengre, da jeg ikke orker prisene på hardware der nå. I tillegg har jeg gamepass og får spilt mye der frem til noen gode tilbud kommer.

Husker også jeg kjøpte mega drive spill til alt fra 600 til 1100, alt etter om det var ekstra megs i cartridge. F.eks Street fighter 3 the new challengers som.var 40 megabits mot 32 som egentlig var maks for mega drive (5 mb🤣).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder prisøkninger på spill, bør utgivere tenke litt på kvaliteten de selger. Hjelper ikke å skru opp priser når spill er full av bugs, stuttering og feilmeldinger. Tro meg, det er mye shitty coding av spillselskaper og bare det at de tjener vanvittig mye for spillsalg, dlc, lootbox og pay2win items. Bør folk boikotte de største aktørene.

Se på f.eks Battlefield 2042, spillet har de ikke enda fikset "Mouse input" og de opplever enda server disconnect eller krasj til skrivebord uten feil melding.

lenge leve grådigheten.

Endret av Soles
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sidekick said:

Husker Nintendo 64 spillene på 90 tallet kostet mellom 6-800 kroner alt etter tittel, hos Elkjøp.

Da kunne det i det minste forsvares på grunn av kostbare spillkassetter. I alle fall på NES og SNES hadde spillkassettene egne grafikk eller cpu-chipper for å gi maskinen bedre funksjonalitet enn standard.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
8 minutes ago, BadCat said:

Da kunne det i det minste forsvares på grunn av kostbare spillkassettet. I alle fall på NES og SNES hadde spillkassettene egne grafikk eller cpu-chipper for å gi maskinen bedre funksjonalitet enn standard.

Det hadde N64 også, i form av en expansion pak man byttet ut på toppen av maskinen, den var påkrevd i flere spill om jeg ikke husker feil.

exppa01.thumb.jpeg.44022d456ee6d1f85f9ad8bf333d6f71.jpeg

Endret av Sidekick
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Sidekick said:

Det hadde N64 også, i form av en expansion pak man byttet ut på toppen av maskinen, den var påkrevd i flere spill om jeg ikke husker feil.

exppa01.thumb.jpeg.44022d456ee6d1f85f9ad8bf333d6f71.jpeg

Måtte ha den for blandt annet Turok 2, Donkey Kong 64(spilte aldri det) og jeg tror Perfect Dark.

Ellers er sist jeg kjøpte et AAA spill Cyberpunk (snakk om bomkjøp) spiller for det meste indy spill. Og de koster nesten alle sammen 170 ti 220kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
57 minutes ago, Sidekick said:

Husker Nintendo 64 spillene på 90 tallet kostet mellom 6-800 kroner alt etter tittel, hos Elkjøp.

Elkjøp? Hvem kjøpte spill på elkjøp på 90 tallet? Alle de kule kjøpte jo spillene sine på Megazone/Ram & Rom.

Akers Mic var jo en ganske stor ting og, da! Kjøpte ihvertfall mange spill der selv.
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Måtte ha den for blandt annet Turok 2, Donkey Kong 64(spilte aldri det) og jeg tror Perfect Dark.

Ellers er sist jeg kjøpte et AAA spill Cyberpunk (snakk om bomkjøp) spiller for det meste indy spill. Og de koster nesten alle sammen 170 ti 220kr.

I tillegg ga expansion pak et lite grafikkløft i andre spill. Rogue squadron for eksempel så hakket bedre ut med pak enn uten.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Forsvarerne av høyere priser elsker å forklare det med inflasjon. Men hva med distribusjonskostnadene som nærmest har forduftet og av enda større betydning den økte brukermassen som har økt eksponensielt slik at det er mange flere betalende spillere i dag.

Det er bare å se på markedsverdien av store utgivere så skjønner man at de bare ønsker å tjene enda mer.

 

Og enda så leder mobil.. skjønner ingenting lengre jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
pantrax skrev (16 timer siden):

Forsvarerne av høyere priser elsker å forklare det med inflasjon. Men hva med distribusjonskostnadene som nærmest har forduftet og av enda større betydning den økte brukermassen som har økt eksponensielt slik at det er mange flere betalende spillere i dag.

Det er bare å se på markedsverdien av store utgivere så skjønner man at de bare ønsker å tjene enda mer.

 

Og enda så leder mobil.. skjønner ingenting lengre jeg.

Forskjell på å forklare og å forsvare. Men dette er ren grådighet, ja 😋

Lenke til kommentar

Ikkje fortvil. Norges Bank pumper opp renta for å få bukt med galopperande prisar, så dette går nok bra om eit par år.

Steam er generelt dyrare enn butikkutgåve, men eg vil ikkje ha fysiske medier, så får set heller koste litt meir. Det beste med Steam er at det jamt og trutt gode tilbod, så om ein kan ligge eit år eller tre bak så blir det fort betre prisar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...