Gå til innhold

Har samboer skjult formue for meg?


Gjest 1698b...da9

Anbefalte innlegg

De fleste vil nok si at felles økonomi betyr at alt av både inntekter og utgifter går inn og ut av en felles økonomi.

Når man har hver sine inntekter og hver sine utgifter så har man ikke lenger felles økonomi slik det tradisjonelt sett omtales, men hver sin økonomi med deling av felles utgiftsposter.

For min del er det revnene likegyldig hva dere kaller det, men det blir lett misforståelser og kommentarer slik denne tråden viser når en bruker begrepet på en annen måte enn hva de fleste forstår det som :)

Ellers så synes jeg dere har en litt risky tilnærming til økonomien deres. Du sier dere omtaler dette som fellesøkonomi, som da gir ett inntrykk av fellesskap, felles mål og felles prioriteringer. Samtidig er det skjevt siden du åpenbart tjener mye mer enn henne og hun "opparbeider seg gjeld" til deg. Dette er risky fordi det skaper en maktubalanse det er vanskelig å komme ut fra, som kan være roten til og årsak til mange vonde følelser og avhengighetsforhold.

Dersom dere mener dere skal bygge et liv sammen så mener jeg at dere bør gjøre dette via rettferdige avtaler og likeverdighet. Dersom dere skal kjøpe noe sammen må det enten være noe begge har råd til, eller så må det skjevdeles og representeres skjevdelt i en samlivsavtale, ulike banklån eller/og på skjøtet. For jeg regner med dere har en samlivsavtale?

Utgangspunktet er jo at den som arver er og den som får pengene. Men her har du etter beskrivelsen din krevd halvparten av arven hennes til deg, og du har spilt på følelsene hennes med å bruke "men jeg har lagt ut 800k på deg" mot henne. Synes du det gjenspeiler en fellesøkonomi for deg? For meg fremstår det i hvertfall ikke som ryddig.

Jeg tror nok hun skjuler noe, og jeg tror det skyldes at du fremstår som mer berettiget enn henne og "vellykket". Og det maktforholdet er det vanskelig å komme seg ut av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 1698b...da9
nomore skrev (59 minutter siden):

De fleste vil nok si at felles økonomi betyr at alt av både inntekter og utgifter går inn og ut av en felles økonomi.

Når man har hver sine inntekter og hver sine utgifter så har man ikke lenger felles økonomi slik det tradisjonelt sett omtales, men hver sin økonomi med deling av felles utgiftsposter.

For min del er det revnene likegyldig hva dere kaller det, men det blir lett misforståelser og kommentarer slik denne tråden viser når en bruker begrepet på en annen måte enn hva de fleste forstår det som :)

Ellers så synes jeg dere har en litt risky tilnærming til økonomien deres. Du sier dere omtaler dette som fellesøkonomi, som da gir ett inntrykk av fellesskap, felles mål og felles prioriteringer. Samtidig er det skjevt siden du åpenbart tjener mye mer enn henne og hun "opparbeider seg gjeld" til deg. Dette er risky fordi det skaper en maktubalanse det er vanskelig å komme ut fra, som kan være roten til og årsak til mange vonde følelser og avhengighetsforhold.

Dersom dere mener dere skal bygge et liv sammen så mener jeg at dere bør gjøre dette via rettferdige avtaler og likeverdighet. Dersom dere skal kjøpe noe sammen må det enten være noe begge har råd til, eller så må det skjevdeles og representeres skjevdelt i en samlivsavtale, ulike banklån eller/og på skjøtet. For jeg regner med dere har en samlivsavtale?

Utgangspunktet er jo at den som arver er og den som får pengene. Men her har du etter beskrivelsen din krevd halvparten av arven hennes til deg, og du har spilt på følelsene hennes med å bruke "men jeg har lagt ut 800k på deg" mot henne. Synes du det gjenspeiler en fellesøkonomi for deg? For meg fremstår det i hvertfall ikke som ryddig.

Jeg tror nok hun skjuler noe, og jeg tror det skyldes at du fremstår som mer berettiget enn henne og "vellykket". Og det maktforholdet er det vanskelig å komme seg ut av.

Jeg kunne sett det slik også fra utsiden.

Men som jeg sier. Så gjorde vi investeringene basert på at arv var forventet fra hennes side.. Slik at investeringen vil være lik.  Hadde ikke det utgangspunktet vært der, så ville vi hatt en skjevfordeling på papiret også, eller rett å slett ikke gjort investeringen.  Jeg er en rettferdig person, det er min samboer også i det dagligdagse. Det at jeg i en setning sier hvorfor jeg mener jeg skal ha min andel når jeg blir møtt med en uforventet motstand ( hun satt seg ikke på bakbena liksom ) 

Vi har ikke gjort noe fordi "jeg alene vil det".. Vi gjør det sammen, som du selv skriver.. Felles mål og prioriteringer.

Det alene er jo ikke ensbetydende med at jeg skal dekke kostnadene fordi jeg har gått for et yrke som har gitt meg mer løn ( Mest fordi vi alltid har vært enige om det..tenke seg det) . Hun har valgt jobb/utdanning pga det er hva som er viktig for henne, jeg har valgt mitt fordi jeg syntes det jeg gjør og får er viktig.. Og det burde være alle sitt utgangspunkt her ( vi lever i Norge.. Er du ikke ufør e.l så er muligheten der for de som vil ha det de vil ha.. Enten om det er komfort i arbeidshverdagen, stress, eller god lønn.. Det er der foran deg)   

Det skal ikke handle om en potensiell "skjevfordeling" fordi jeg har gått etter en partner med dårligere lønn for å føle meg mektig e.l som jeg føler veldig mange prøver å vinkle det som.  Jeg skjønner mange ønsker å gå den veien da det virker "lettest"  men det er ikke tilfellet.. At jeg motsier meg det burde være nok.

Jeg "krevde" ikke noe heller.. Det var det som var avtalt skriftlig. Oppgjør når arv innkommer.. Ferdig.  Spiller hun på følelsene mine ved å sutre over at hun må være pliktoppfyllende til en avtale vi har ?  Svaret er Ja.  Hun ble grinete i 2 minutter, men skjønte at hun kunne kjøpe seg de veskene og klærne hun ville ha like etterpå.

Jeg sier også at jeg ikke tenker på disse pengene daglig, jeg har aldri brukt situasjonen vår mot henne, eller til min gevinst alene.  Tvert i mot.  i mine øyne..Så har jeg investert i forholdet fra start ( økonomisk sett nå altså ) slik at vi begge vil ha et godt utgangspunkt. Uansett om vi er sammen for alltid eller går fra hverandre.

Viktig å ta for seg at det bunner i gjensidig enighet her.. Hvorfor alle skal legge ord i munnen på meg og skrive som om jeg sendte et inkassokrav forstår jeg ikke.. Men kjeder man seg så kjeder man seg 🤷‍♂️

 

Igjen så er vi utenfor det innlegget handlet om også.. Mitt samliv har ikke noe med om tallene er skjult formue.

vi leggern død.  Ville fått mer nytte av å ringe kredittselskapet å spurt hvor de får tallene fra selv 😂

Anonymous poster hash: 1698b...da9

Lenke til kommentar
Gjest 1698b...da9 skrev (5 minutter siden):

vi leggern død.  Ville fått mer nytte av å ringe kredittselskapet å spurt hvor de får tallene fra selv 😂

Anonymous poster hash: 1698b...da9

Eller bare spurt. Siden det etter din mening er fellesøkonomi og dere har tydelige nok avtaler, fordeling og balanse.

Samtidig skriver du at det ble ubehagelig når dette dukket opp. Fra begges side. Bør ikke det fortelle deg noe?

Uansett er det dumt å avtale noe basert på fremtidig arv. Hva arven er vet en ikke før arveoppgjøret er gjort, og den avdøde kan ha lagt krav om at arven er særeie selv om den brukes i fellesskap eller dere gifter dere. Du har heller ikke krav på innsikt i arven, så du vet aldri helt hva som er de reelle tallene. Noe som du nå kjenner på. Du kan spørre om innsikt, men har ingen krav så hun kan si nei.

Vagt grunnlag å gjøre investeringer på ville jeg sagt.

Ryddigere ville det vært med skjevdeling av eierbrøk eller lån, og heller en ny vurdering av dette når en evnt fremtidig arv kommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 1698b...da9 skrev (2 timer siden):

Jada, og den samtalen tar jeg med samboer.  Nå var innlegget mer om hva tallene betyr og bakgrunnen på de er.

Anonymous poster hash: 1698b...da9

Eg tenker det er betre å ta det med ho i staden for å spekulere på eit forum. Då får du svaret, i staden for å måtte prøve å finne ut kva det betyr på eiga hand. Om emnet er så touchy at du ikkje tør ta det opp så er det eit endå sikrare teikn på at det er høgst nødvendig. All tid du er usikker på økonomien og ikkje veit kva som skjer, så blir forholdet meir ustabilt.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 1698b...da9 skrev (22 timer siden):

Veldig enkelt, fruen og jeg har felles økonomi, men jeg tjener dobbelt så mye. Så jeg tar i praksis alle ekstra kostnader utenom de faste kostnadene som strøm, lån og bhg ( der er vi 50/50)

Men, jeg har lagt merke til at hun kaster post som er kredittsjekk veldig fort, enten i veska si. Eller river det i stykker.. Og jeg har ALDRI tenkt et sekund at det er noe unormalt. Jeg gjør det jo selv.  Jeg ser naturligvis hvem som har tatt sjekken, og thats it.  Samme antar jeg hun gjør.

Men her om dagen. Så åpnet hun en. Og da spurte jeg " hva er det?" og hun bare " nei bare en sånn kredittsjekk på det jeg kjøpte"  ( ikke noe rart egentlig ) 

Tenkte ikke noe mer over det, men jeg fikk et glimt av at det stod nærmere 1 mill på formue i 2021 ( altså øverste linja som tilsier 2021) 

Jeg vet at hun arvet 1M i tidlig i 2021 ( eller det jeg ble fortalt) ., og pga at jeg har pusset opp hus og betalt mer på lånene våre i all tid ( pga hun har lav lønn og jeg dobbelt) ++ så har vi alltid vært enige om at hun skulle betale meg det hun "skylder" som hennes andel i alle kostnadene opp gjennom åra.. Dette viste seg å være rundt 800k.  Når hun fikk penger, så sutret hun over at hun måtte gi meg nesten alt, men som jeg sa tilbake da.."Hvordan tror det føles for meg som har lagt ut 800k for deg da?"   vi ble enige om at hun kunne gi meg 500k, og 300k igjen når hun skulle arve mer ( for det lå i kortene )    ved et evt brudd ville jeg åpenbart fått min andel via der altså..bare så det er sagt.   Hun ga meg disse pengene sommeren 2021.. 

Men ja.. Så hun står som skyldig meg nå med rundt 500k igjen ettersom vi har kjøpt bil og litt stæsj.   Jeg tenker ikke over disse pengene noe særlig. Men vil jo gjerne ha hva som er mitt når hun får muligheten igjen.

Men så!.. Etter at jeg så at hun så at jeg ble stille i det jeg så lappen, fordi jeg tenkte egentlig å spørre der og da, men valgte å holde munn siden jeg skjønte jo med en gang hvordan det kunne ende opp dersom jeg ut av det blå skal beskylde henne for å holde noe så viktig skjult.  Så lot jeg det gå.. Jeg var litt stille resten av dagen ettersom jeg prøvde å tenke.. Når fikk hun pengene sist, hva betyr de tallene.. osv osv osv.  Og det merket hun, men hun var liksom litt annerledes også..Egentlig litt sånn " oh oh..så han noe, burde jeg si noe..nei jeg holder kjeft, han så sikkert ikke noe "   Og det kan godt være at jeg bare innbiller meg hennes oppførsel.. Men det var litt sånn der og da den dagen.

Jeg har egentlig veldig lite lyst til å konfrontere henne på noe så lite grunnlag.. For jeg vet at økonomi er veldig sensitivt for henne mtp at hun har veldig lite... Ja klart jeg har stusset noen få ganger på at hun plutselig kjøper seg masse klær. Men til gjengjeld har hun jo også 7-8000 igjen hver mnd til å bruke på sine egne ting..Så det har liksom aldri vært noe jeg har tenkt 2 ganger på.

 

Men.. Ja hvis noen vet hvordan disse kredittsjekkene sin formue del teller..please forklar.  jeg håper så inderlig at hun ikke holder noe skjult..

vi har felles gjeld på 5M.  Og et hus som er verdt 7M   50/50 eierdel.

Jeg har alltid trodd at kredittsjekken viser fjorårets tall per 31.12.xx   Men hvis det såklart kan vise tall fra midten av året.. Så gir alt mening.

 

På forhånd, takk for svar.

 

Anonymous poster hash: 1698b...da9

Jeg ble kredittvurdert for noen uker siden, da var 2021 tallene kommet med. Men det er relativt nylig at det skjedde. 2020 tallene henger jo igjen til skatteoppgjøret er klart.

15 november åpnes skattelistene for 2021. Da kan du jo bare søke på henne og se selv. 

Lenke til kommentar
Gjest 7a333...65a

er ikke arv særeie da?
blir litt som hvis hun får en gave av noen, så skal du komme å kreve at denne gaven blir solgt og du skal ha verdien av gaven fordi du har lagt ut mer ellers- og arv er vel gjerne enda mer følelsesbelagt enn gaver generelt.

var jeg henne ville jeg heller ha brukt den arven på å betale ned på huslånet for ved en eventuell skilsmisse kan dette da (ut i fra min forståelse) kreves skjevdelt ved et eventuelt brudd.





 

Anonymous poster hash: 7a333...65a

Lenke til kommentar
Gjest 7a333...65a

og sånn ellers- om dere er gift vil alt av inntekter etter at dere ble gift regnes som felles inntekt for dere som ektefeller. heter ikke noe mitt og ditt ved en eventuell skilsmisse da, med mindre dere har ektepakt hvor annet er avtalt.

Anonymous poster hash: 7a333...65a

Lenke til kommentar
14 hours ago, Zeph said:

Å sjekke sambuaren sine tal i skattelistene i staden for å spørje ho direkte høyrest ut som oppskrift på trøbbel. Ho må vel logge inn for å sjå kven som ev. har sjekka ho, men den sjansen ville eg aldri tatt.

Tenker det er et mye større problem at den ene parten potensielt skjuler en større formue enn at den andre parten søker i Skattelistene. Dersom ingen formue er skjult har det jo ingenting å si, men dersom man finner skjult formue er jo det noe man definitivt bør ta opp i et forhold.

Tanken var bare å gjøre seg sikrere på at det faktisk er tilfellet før man konfronterer vedkommende med det.

  

13 hours ago, RRhoads said:

Ja, jeg foreslo dette lenger opp, og det regnestykket går faktisk opp.

Ser nå at han har skrevet at de har felles gjeld på 5M og et hus med verdi 7M. Formuesverdien på dette huset (primærbolig) er da anslagsvis rundt 1.75M, med ca. 900k på hver av dem. Så ser nå at den ikke går opp.

Om noe betyr det bare at vedkommende har enda større formue.

Gjeld -2.5M + 900k boligverdi = -1.6M

For å ha en nettoformue på 1M må vedkommende derfor ha 2.6M "på bok". Alternativt noe mer dersom det står i aksjer/fond pga. verdsettelsesrabatten.

Endret av NoTrace
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 1698b...da9 skrev (På 30.10.2022 den 16.41):

For jeg vet at økonomi er veldig sensitivt for henne mtp at hun har veldig lite... 

vi har felles gjeld på 5M.  Og et hus som er verdt 7M   50/50 eierdel.

Anonymous poster hash: 1698b...da9

Noe som er veldig rart i tallene og denne settningen om å ha veldig lite. haha.

Bare spør henne? Åpenhet er vel OK å ha i et forhold?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
NoTrace skrev (4 timer siden):

Tenker det er et mye større problem at den ene parten potensielt skjuler en større formue enn at den andre parten søker i Skattelistene. Dersom ingen formue er skjult har det jo ingenting å si, men dersom man finner skjult formue er jo det noe man definitivt bør ta opp i et forhold.

Tanken var bare å gjøre seg sikrere på at det faktisk er tilfellet før man konfronterer vedkommende med.

Han treng ikkje arrangere eit kryssforhør og legge fram alt han mistenker.

TS legge fram eit ynskje om å gjennomgå økonomien, både verdiar, inntekter og utgifter. Då er skattemeldingane greit å ta utgangspunkt i.

Lenke til kommentar

Hei.

Det er som noen sier i sitt innlegg, dette er et ømtålig emne.

Men dette må nødvendigvis også «gnage» på deg TS.

Du skriver TS «…fruen og jeg har felles økonomi…»

Jeg baserer derfor resten av mitt innlegg på at dere er gift.

Det å mistenke sin ektefelle for å holde tilbake opplysninger, uansett hva disse opplysningene er, er ingen hyggelig situasjon å befinne seg i. Mange ekteskap har gått til grunne, på grunn av penger.

Men ekteskapet har ikke gått til grunne pga. selve pengene, men den «gnagende» mistanken, som med tiden vil gro, og legge grunnlaget for andre «mistenkelige forhold» den andre ektefellen har.

Min anbefaling er derfor denne:

Sett deg ned å snakk med din kone om saken. Si at du kun trenger en avklaring. Du må vite. Det er ikke pengene det i utgangspunktet det dreier seg om, men det at du går rundt og spekulerer, lurer på og det er usikkerheten ved å ikke vite som «driver deg til vanvidd», og det ødelegger mye av ditt liv.

Det er som Milhous85 sier: arv er i utgangspunktet særeie.

Jeg tror at hvis du ikke får klarhet i dette, så vil ditt ekteskap ryke med tiden. Denne ene mistanken vil med stor sikkerhet legge grunnlaget for flere «mistanker» og for konspirasjonsteorier vis a vis din kone.

Jeg tror at det vil være bedre for deg, og din kone, at dette blir luftet og at det starter en eventuell krangel.

Etter krangelen vil det, pengespørsmålet, være ute av verden, og ferdig med det.

I utgangspunktet mener jeg at det skal være full åpenhet mellom samboende, uansett samboerforhold, gift, kun samboere eller reg. partnere.

Dessuten har ektefeller full innsynsrett i hverandres økonomi. Jf. el.

Lov om ekteskap [ekteskapsloven] Korttittel Ekteskapsloven – el oppdatert 02.05.2019

§ 39. Opplysningsplikt om økonomiske forhold.

Ektefeller har plikt til å gi hverandre de opplysningene som er nødvendige for å vurdere deres økonomiske stilling. For dette formålet kan en ektefelle kreve at den andre ektefellen og skattemyndighetene gir opplysninger om eller kopi av den felles eller den andre ektefellens skattemelding og fastsetting av formues- og inntektsskatt. En ektefelle kan også kreve opplysninger av selskaper, foretak eller andre institusjoner som driver finansieringsvirksomhet eller forsikringsvirksomhet, og av andre som har midler til forvaltning.

En plikt, i hht. el. vil si at hver av ektefellene skal, uoppfordret opplyse den andre ektefellen om sin økonomiske situasjon og status. Hvis den ene ektefellen ikke oppgir sin økonomiske status uoppfordret, kan den andre ektefellen kreve slike opplysninger av bl.a. skatteetaten.

En av begrunnelsene for denne innsynsretten er at ektefeller har gjensidig forsørgeransvar.

 

Håper dette kan være til noe hjelp.

Med vennlig hilsen

TBergh

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 11/3/2022 at 2:19 PM, Zeph said:

Han treng ikkje arrangere eit kryssforhør og legge fram alt han mistenker.

TS legge fram eit ynskje om å gjennomgå økonomien, både verdiar, inntekter og utgifter. Då er skattemeldingane greit å ta utgangspunkt i.

Jeg ville foretrukket å bruke ordet og samtaleformen dialog, fremfor kryssforhør. Dialog er viktig i et forhold, det være seg om økonomi eller hva som helst annet. Det er du som hopper rett til kryssforhør, og ikke jeg. Jeg prøver bare å belyse at han kan få mer kjøtt på beinet før han tar samtalen.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Du må ta det opp og stå i det. Det kommer til å bli surt og konlfikter, men dere kan ikke ha det slik at den ene lurer unna penger på den måten. 

Damer forøvrig når det kommer til slike ting kan nok være relativt kyniske og bruker gjerne følelser mot den andre. Hu vet om dette og kan komme til å bruke følelseregisteret i forsøk på å manipulere, og det er jo i dagens sammen iht spillereglene.

Men jeg synes ihvertfall dere skal fikse opp dette. Samliv er et fellesprosjekt, også når det kommer til penger. Å gjemme unna penger i seg selv ikke det største problemet, men snarere at hun viser mistillit mot deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest 84050...922
On 10/30/2022 at 4:41 PM, Guest 1698b...da9 said:

Veldig enkelt, fruen og jeg har felles økonomi, men jeg tjener dobbelt så mye. Så jeg tar i praksis alle ekstra kostnader utenom de faste kostnadene som strøm, lån og bhg ( der er vi 50/50)

Men, jeg har lagt merke til at hun kaster post som er kredittsjekk veldig fort, enten i veska si. Eller river det i stykker.. Og jeg har ALDRI tenkt et sekund at det er noe unormalt. Jeg gjør det jo selv.  Jeg ser naturligvis hvem som har tatt sjekken, og thats it.  Samme antar jeg hun gjør.

Men her om dagen. Så åpnet hun en. Og da spurte jeg " hva er det?" og hun bare " nei bare en sånn kredittsjekk på det jeg kjøpte"  ( ikke noe rart egentlig ) 

Tenkte ikke noe mer over det, men jeg fikk et glimt av at det stod nærmere 1 mill på formue i 2021 ( altså øverste linja som tilsier 2021) 

Jeg vet at hun arvet 1M i tidlig i 2021 ( eller det jeg ble fortalt) ., og pga at jeg har pusset opp hus og betalt mer på lånene våre i all tid ( pga hun har lav lønn og jeg dobbelt) ++ så har vi alltid vært enige om at hun skulle betale meg det hun "skylder" som hennes andel i alle kostnadene opp gjennom åra.. Dette viste seg å være rundt 800k.  Når hun fikk penger, så sutret hun over at hun måtte gi meg nesten alt, men som jeg sa tilbake da.."Hvordan tror det føles for meg som har lagt ut 800k for deg da?"   vi ble enige om at hun kunne gi meg 500k, og 300k igjen når hun skulle arve mer ( for det lå i kortene )    ved et evt brudd ville jeg åpenbart fått min andel via der altså..bare så det er sagt.   Hun ga meg disse pengene sommeren 2021.. 

Men ja.. Så hun står som skyldig meg nå med rundt 500k igjen ettersom vi har kjøpt bil og litt stæsj.   Jeg tenker ikke over disse pengene noe særlig. Men vil jo gjerne ha hva som er mitt når hun får muligheten igjen.

Men så!.. Etter at jeg så at hun så at jeg ble stille i det jeg så lappen, fordi jeg tenkte egentlig å spørre der og da, men valgte å holde munn siden jeg skjønte jo med en gang hvordan det kunne ende opp dersom jeg ut av det blå skal beskylde henne for å holde noe så viktig skjult.  Så lot jeg det gå.. Jeg var litt stille resten av dagen ettersom jeg prøvde å tenke.. Når fikk hun pengene sist, hva betyr de tallene.. osv osv osv.  Og det merket hun, men hun var liksom litt annerledes også..Egentlig litt sånn " oh oh..så han noe, burde jeg si noe..nei jeg holder kjeft, han så sikkert ikke noe "   Og det kan godt være at jeg bare innbiller meg hennes oppførsel.. Men det var litt sånn der og da den dagen.

Jeg har egentlig veldig lite lyst til å konfrontere henne på noe så lite grunnlag.. For jeg vet at økonomi er veldig sensitivt for henne mtp at hun har veldig lite... Ja klart jeg har stusset noen få ganger på at hun plutselig kjøper seg masse klær. Men til gjengjeld har hun jo også 7-8000 igjen hver mnd til å bruke på sine egne ting..Så det har liksom aldri vært noe jeg har tenkt 2 ganger på.

 

Men.. Ja hvis noen vet hvordan disse kredittsjekkene sin formue del teller..please forklar.  jeg håper så inderlig at hun ikke holder noe skjult..

vi har felles gjeld på 5M.  Og et hus som er verdt 7M   50/50 eierdel.

Jeg har alltid trodd at kredittsjekken viser fjorårets tall per 31.12.xx   Men hvis det såklart kan vise tall fra midten av året.. Så gir alt mening.

 

På forhånd, takk for svar.

 

Anonymous poster hash: 1698b...da9

Jeg tjener mer enn mannen, men han eier mer pga forskudd på arv. Kunne aldri falle meg inn på kreve at han bruker av arven til fellesen. Arven skal gå til pensjonen hans. Jeg kommer også til å arve en gang. 

Anonymous poster hash: 84050...922

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...