Gå til innhold

Tips til arbeidssko som varer?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jobber som en potet på møbelbutikk. Gjør alt mulig fra utkjøring, lager og salg og service. Blir mange skritt om dagen. Ofte med noe i hendene også.

Har gjennom årene brukt hoka clifton sko. Men er så møkk lei disse da de føles punktert etter 3-4 mnd og jeg merker tydelig forskjell i kvalitet fra siden de første modellene kom.

Er en passe tung mann (83kg).

Noen som har tips til gode sko? Bør være luftige

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Tips til arbeidssko som varer?
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Disse er bra, god demping og passelig luftige, samt en genial løsning for å åpne og lukke snørebandene, man bare vrir på ett hjul.

Tidligere har jeg byttet ut Sievi sin demping med andre såler, men det har jeg ikke hatt behov for her 🙂

 

https://www.staypro.no/verneutstyr/arbeidssko/vernesko/sievi-air-racer-r3-roller-s3-vernesko-aluminiumstahette-spikertrampbeskyttelse-39-3079797

Lenke til kommentar

Vernesko er sjeldent behagelig å gå med over tid, og siden du jobber på lager så regner jeg med at det er det du skal ha.

Jeg kjøpt sko fra Jula til 250 kroner, og sleit de ut fordi jeg syntes de var behagelige å bruke, men de ble stort sett brukt ute på mykt underlag.  Ble fort sliten når de ble brukt på hardt underlag, så der byttet jeg til dyrere sko.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Vernesko er sjeldent behagelig å gå med over tid, og siden du jobber på lager så regner jeg med at det er det du skal ha.

Jeg kjøpt sko fra Jula til 250 kroner, og sleit de ut fordi jeg syntes de var behagelige å bruke, men de ble stort sett brukt ute på mykt underlag.  Ble fort sliten når de ble brukt på hardt underlag, så der byttet jeg til dyrere sko.

Jeg har hørt en anbefaling om å bytte etter 6mnd, stort sett så har jeg kun byttet innleggsåler og det har fungert greitt, men jeg har tidligere hatt andre vernesko enn de jeg har nå og til tider har belastningen forplantet seg opp i knea og det har ikke vært så behagelig i grunn, så vernesko bør man nok investere litt i.

Lenke til kommentar

Arbeidssko skal byttes ofte, har du de ett år vil jeg påstå du har hatt de for lenge, ihvertfall om du går og står mye, kjører du mye bil og truck så blir det kanskje litt anderledes, men bytt ofte.
Med din beskrivelse er vel nesten 6 måneder for lenge også.

Og ikke noe billig greier vær så snill.

Skoene dine føles punkterte fordi de er punkterte, eller utslitt, veit arbeidsgivere er nokså gniene på pengene sine så ikke rart folk får problemer med føtter/bein når sko aldri prioriteres, spares til fant er det noe som heter.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 4 par vernesko, 4 forskjellige merker.

3 for utebruk, hvor 1 av de gåes inn på korte turer, 1 er i reserve og 1 brukes.

1 for innebruk. og korte uteturer. 

Jeg har ikke anbefalt noen sko, fordi det finnes så mange forskjellige, og jeg har ikke funnet noen perfekt sko, og det er som regel innleggsålen som gjør skoene gode å gå i.

På fritiden så har jeg kun brukt Ecco, hvor jeg sliter ut sålen til det blir hull.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har hatt jobber som krever at en går ganske mye i løpet av en arbeidsdag har jeg som regel endt opp med å bruke Ecco-sko. De er som regel en god balanse mellom å være slitesterke og behagelige. Er som regel enkelt å finne en av delene, men det å få begge samtidig er gjerne litt vanskelig, med mindre en er villig til å betale gjerne det tredobbelte for spesialsko.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...