Gå til innhold

Reise til Canada - Coronapass/vaksinasjonbevis


vanqui

Anbefalte innlegg

Hei, 

Er det noen her som har reist til Canada den siste tiden og som har erfaring med hva slags dokumentasjon for koronavaksinering som kreves for å komme inn i landet?

Skal reise i slutten av oktober og forstår det slikt at EU koronasertifikatet i seg selv ikke er godt nok, men at jeg også må fremvise detaljert bevis på vaksinedose nr 1 og 2. 
I koronasertifikatet er det kun oppført siste vaksine. 

SYSVAK registered viser hvilken koronavaksiner som er tatt for, men det var ikke mulig å få ut på engelsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (1 time siden):

Helsenorge appen viser antall vaksiner du har tatt.

Ellers står det du trenger her:

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_canada/id2414944/

Hei, takk for svar. 

Ut i fra hva jeg har lest på Canada sine regler for innreise er at de skal ha detaljert hvilket vaksiner man tok som nr 1 og 2 og skriftelig bevis på engelsk for disse. 

Antall vaksiner ser ikke det ut som de bryr seg om da de kun spør om de 2 første man har tatt. 
 

Lenke til kommentar
vanqui skrev (På 19.8.2022 den 13.24):

SYSVAK registered viser hvilken koronavaksiner som er tatt for, men det var ikke mulig å få ut på engelsk

I SYSVAK kan du laste ned / skrive ut dette på engelsk under Meny/Tjenester/Vaksiner og velge "Vis utskriftsvennlig versjon på engelsk og norsk" (eksempel uten mine personopplysninger/datoer):

 

 

SYSVAK engelsk.jpg

Endret av zanta
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
robertaas skrev (6 timer siden):

Merkelig at de fortsatt holder på med dette styret. Det finnes ingen vaksine som stopper spredningen av de dominerende variantene av Covid så det er ingen vitenskapelige argumenter for å kreve at tilreisende skal ha denne vaksinen for å stoppe spredningen.

Enig i det, men man er nødt til å forholde seg til reglene til de landene man skal reise til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...