Gå til innhold

FIFA 23 kommer i september – får samme versjon på PC og nye konsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan en spille kvinnelag mot herrelag, og i så fall, hvordan/hvor realistisk er spillerne skalert ferdighetsmessig? Om lagene er skalert noenlunde realistisk høres det jo egentlig ut som et ganske interessant alternativ for å prøve ut for å spille litt annerledes, og en artig utfordring ved random matchups. 

Lenke til kommentar

Det mest interessante her er at det blir spilling på tvers av platformene og at spillet er likt på PC og konsoll.

Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Så veldig meh ut. Dette kunne vært et 3-4+ år gammelt FIFA uten at jeg hadde merket det.

Jeg vet at gameplay, fysikk, animasjoner osv er det viktigst, men siden spillene er så like år ut og år inn så hadde det vært nice om de oppgraderte grafikken litt 🤷‍♂️

Ja, spillene ser like ut, og slik er det med alle spill som kommer ut årlig. Lite forandrer seg fra år til år. Mye av dette kunne blitt gitt ut med en patch eller DLC. Og de kunne sikkert gjort det også, siden de tjener mye mer på lotteriet sitt med fotballkortpakker enn de gjør på selve spillet.

Spiller personlig ikke FIFA, men jeg spiller NHL-serien, og det er samme greia der. Lite forandring grafikkmessig fra år til år, men gameplay forandrer seg en del egentlig. Kanskje ikke mye skjer fra ett år til det neste, men hvis man går 3-4 år tilbake, er forskjellen ganske stor.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (31 minutter siden):

Og de kunne sikkert gjort det også, siden de tjener mye mer på lotteriet sitt med fotballkortpakker enn de gjør på selve spillet.

Men ved å gi et nytt spill så må de vel kjøpe alle pakkene på nytt. Hadde de sagt at pakkene kun var gyldig en sesong så ja da er jeg enig, da kunne det like så godt være en DLC for deres del. Men ved å gi ut et nytt spill så kan de vel prøve å opprettholde fasaden om at det fortjener en egen release kontra en update.

Samme med de aller fleste sportsspill. Formel 1, same shit hver gang.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (42 minutter siden):

Men ved å gi et nytt spill så må de vel kjøpe alle pakkene på nytt. Hadde de sagt at pakkene kun var gyldig en sesong så ja da er jeg enig, da kunne det like så godt være en DLC for deres del. Men ved å gi ut et nytt spill så kan de vel prøve å opprettholde fasaden om at det fortjener en egen release kontra en update.

Samme med de aller fleste sportsspill. Formel 1, same shit hver gang.

Ikke bare sportsspill. Skytespill også. Det er ikke mye som forandrer seg fra år til år på f.eks COD.

Ja, måtte vært en ny sesong ja.

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir verre når FIFA skal lage sitt eget FIFA, samme navn men annet innhold. Jeg husker allt tullet da Blizzard Entertainment skulle prøve å lage sitt eget Diablo. Det gikk ikke bra i det hele tatt. I 2012 var det Real Money Auction House og i 2022 er det mikrotransaksjoner for million etter million.
 

Quote

Fool Me Once, Shame On You…

Recognizing that you fell for the same trick twice and realizing that you should’ve been able to identify it the second time around.

Skal tro hva folk som kjøper sesongspill fra EA tenker.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er litt rart at EA gir ut «nytt» spill hvert år, kunne ikke bare fifa hete fifa, ikke fifa 14, 15 osv. Det er jo litt stress å lage nytt hele veien, men selfølgelig oppdaterte overganger, drakter og nye emblemer. Men en bra måte å tjene mer penger på da, altså ta betalt for hver nye fifa som blir gitt ut😉

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (På 22.7.2022 den 8.05):
BadCat skrev (På 22.7.2022 den 4.08):

Skal tro hva folk som kjøper sesongspill fra EA tenker.

Har det like gøy kvart år. Vi er tross alt kunder som kjøper underholdning. Blir ein underholdt, har pengene fått avkastning.

Tenker jeg og. Begrenser pengebruken i FUT. Hender jeg kjøper noen pakker, men får som regel mange timer underholdning og spiller spillet av og på gjennom hele året. Jeg kaster bort penger på langt dummere ting gjennom et år :p

Det sagt så kunne de godt gjort om hele FUT modellen så det ikke var et microtrans og gambling helvete. Kommer jo aldri i verden til å skje før de må mtp hvor mye de tjener på det.

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 21.7.2022 den 20.16):
LoveAss skrev (På 21.7.2022 den 8.41):

Yes!! Endelig kommer kvinnefotballen! 🙏

Ser da for meg at det kan være morsomt for kvinnelige spillere av serien.

Ja, forhåpentligvis vil økt fokus på det gjøre at flere jenter spiller FIFA og.

Blir uansett bra med mer innhold der, med flere kvinnelag og detaljerte spillere så realismen øker. Skulle gjerne hatt Champions League i tillegg til den engelske og franske ligaen.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Ja, forhåpentligvis vil økt fokus på det gjøre at flere jenter spiller FIFA og.

Blir uansett bra med mer innhold der, med flere kvinnelag og detaljerte spillere så realismen øker. Skulle gjerne hatt Champions League i tillegg til den engelske og franske ligaen.

Kan spille VM for kvinner i tillegg til den engelske og franske ligaen.

Lenke til kommentar
BadCat skrev:

Jeg tror det blir verre når FIFA skal lage sitt eget FIFA, samme navn men annet innhold. Jeg husker allt tullet da Blizzard Entertainment skulle prøve å lage sitt eget Diablo. Det gikk ikke bra i det hele tatt. I 2012 var det Real Money Auction House og i 2022 er det mikrotransaksjoner for million etter million.
 

Quote

Fool Me Once, Shame On You…

Recognizing that you fell for the same trick twice and realizing that you should’ve been able to identify it the second time around.

Skal tro hva folk som kjøper sesongspill fra EA tenker.

Eg kjøper hvert år 🤦‍♂️ Men elsker fotball. Og fifa er det beste som finnes av fotball spill. Har likt alle siden 2009 versjonen så og si. Var lite forandring hvert år, Men er en hekta så er en hekta 😉 Men har stor tro på ea sitt siste fifa spill. Nå lager dei sikkert noe dei kunne gjort i 2010. Lage ett skikkelig gameplay som lar vinnere vinne og folk som taper må øve. I stede for slik som nå. Jo dårligere motstander til mer hjelp får han/hun, eller mitt lag blir plutselig Åsane FK, og da er prime Zinedine på laget mitt og han er den med dårligst stats på laget mitt😀
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...