Gå til innhold

Rockstar vet at Grand Theft Auto 6 må «overgå spillernes forventninger»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dem klarer å kombinere detaljnivået og den levende verden fra rdr2 med fysikken fra gta4, i en åpen verden som er stor nok, så har det allerede overgått forventningene mine.

Rdr2 er kanskje det eneste spillet hvor jeg har følt at karakterene var noe mer enn en npc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Om dem klarer å kombinere detaljnivået og den levende verden fra rdr2 med fysikken fra gta4, i en åpen verden som er stor nok, så har det allerede overgått forventningene mine.

Rdr2 er kanskje det eneste spillet hvor jeg har følt at karakterene var noe mer enn en npc.

Ein kryssning mellom gta5 og rdr2 tenker eg er oppskriften. Vertfall det eg håper på. Veldig lite å hente fra gta 4 som ikkje rdr2 allerede gjer bedre. Og veldig lite å hente fra gta 4 som gta 5 ikkje gjer bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Som en konsekvens av dette kunngjorde Rockstar et kutt i videre støtte for Red Dead Online. Flerspillervarianten av westernspillet vil ikke lenger få noen store oppdateringer."

Nå har vel "store oppdateringer" til RDO latt vente på seg generelt, så det at det ikke lenger vil få slike er bullshit fra Rockstar sin side. Store oppdateringer har vært etterlyst fra RDO miljøet siden dag èn.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:
Iki skrev (3 timer siden):

Om dem klarer å kombinere detaljnivået og den levende verden fra rdr2 med fysikken fra gta4, i en åpen verden som er stor nok, så har det allerede overgått forventningene mine.

Rdr2 er kanskje det eneste spillet hvor jeg har følt at karakterene var noe mer enn en npc.

Ein kryssning mellom gta5 og rdr2 tenker eg er oppskriften. Vertfall det eg håper på. Veldig lite å hente fra gta 4 som ikkje rdr2 allerede gjer bedre. Og veldig lite å hente fra gta 4 som gta 5 ikkje gjer bedre.

Vil si fysikken de hadde i gta4 fortsatt er noen hakk bedre enn det vi har sett i senere spill. Nå bruker vel rdr2 samme fysikk engine som gta4, men den ser ut til å være tonet ned litt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:
Iki skrev (3 timer siden):

Om dem klarer å kombinere detaljnivået og den levende verden fra rdr2 med fysikken fra gta4, i en åpen verden som er stor nok, så har det allerede overgått forventningene mine.

Rdr2 er kanskje det eneste spillet hvor jeg har følt at karakterene var noe mer enn en npc.

Ein kryssning mellom gta5 og rdr2 tenker eg er oppskriften. Vertfall det eg håper på. Veldig lite å hente fra gta 4 som ikkje rdr2 allerede gjer bedre. Og veldig lite å hente fra gta 4 som gta 5 ikkje gjer bedre.

GTA 4 har bedre gameplay enn gta5, foreksempel så er AI mer realistisk i forhold til situasjoner + mye mer (sjekk crowbcat sin video om GTA5 downgrade). Men vil nok si at narrativ, voice acting, osv er bedre i gta 5 enn gta 4.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarde skrev (17 timer siden):

GTA 4 har bedre gameplay enn gta5, foreksempel så er AI mer realistisk i forhold til situasjoner + mye mer (sjekk crowbcat sin video om GTA5 downgrade). Men vil nok si at narrativ, voice acting, osv er bedre i gta 5 enn gta 4.

Gameplayet i gta 5 er langt bedre enn gta 4.. Verdenen. Historien. Gta 5 overgår gta 4 på alt, bortsett fra AI og eit par småting ellers som ein heilt sikkert kan sitte å skryte over på eit forum, og youtube, uten at sjølve spel opplevelsen er nevneverdig bedre av den grunn.

Og eg meiner at rdr2 gjer ting bedre enn gta 4 på dette området også. Eg ser ikkje at ein kan hente nevneverdig fra gta 4. Som gta spel, var gta4 det største "skuffet" i gta serien til nå.  Vice City og SA var bedre når dei kom ut, og GTA 5 var langt bedre, sjøl om kanskje "handgranat eksplosjoner og skyting på ein palle" var meir realistisk i gta4.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:
Jarde skrev (9 timer siden):

GTA 4 har bedre gameplay enn gta5, foreksempel så er AI mer realistisk i forhold til situasjoner + mye mer (sjekk crowbcat sin video om GTA5 downgrade). Men vil nok si at narrativ, voice acting, osv er bedre i gta 5 enn gta 4.

Gameplayet i gta 5 er langt bedre enn gta 4.. Verdenen. Historien. Gta 5 overgår gta 4 på alt, bortsett fra AI og eit par småting ellers som ein heilt sikkert kan sitte å skryte over på eit forum, og youtube, uten at sjølve spel opplevelsen er nevneverdig bedre av den grunn.

Og eg meiner at rdr2 gjer ting bedre enn gta 4 på dette området også. Eg ser ikkje at ein kan hente nevneverdig fra gta 4. Som gta spel, har det vært det største "skuffet" i gta serien til nå.  Vice City og SA var bedre når dei kom ut, og GTA 5 var langt bedre, sjøl om kanskje "handgranat eksplosjoner og skyting på ein palle" var meir realistisk i gta4.

Enig, gameplayet i gta5 er mye bedre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Curuion said:

Håper de lager mer story dlc/expansions denne gangen istede for kun online ting. 

Er så mye de kunne gjort med GTA 5 i mellomtida. 

Jeg er enig med deg, men det kommer aldri til å skje.

Hvorfor i alle dager skal dem bruke tid og penger på DLC'er når dem kan bruke en brøkdel av ressurser på online-ting som gir enormt mye mer profitt. Jeg forstår hvorfor det er sånn, men jeg liker det ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Svært sjeldent man hører noen si at gameplay er bedre i gta5.

Joda, det har bedre historie, og en penere verden, men gameplay? 

Historien og verdenen er ein massiv del av gameplayet. Samtidig var det meir åpent og fritt i henhold til båt, fly, bil etc etc etc. Følte ikkje så "seigt" som gta 4 var.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Historien og verdenen er ein massiv del av gameplayet. Samtidig var det meir åpent og fritt i henhold til båt, fly, bil etc etc etc. Følte ikkje så "seigt" som gta 4 var.

Historie er ikke gameplay.

Gameplay er når du trykker på en knapp og ser reaksjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (9 minutter siden):

Historie er ikke gameplay.

Gameplay er når du trykker på en knapp og ser reaksjonen.

Gameplay er ein overordnet terminologi på heile brukeropplevelsen av spelet. Ein kan selvfølgelig bruke begrepet smalere, om ein f.eks vil finne ut kordan gameplayet er mtp bilkjøring, skyting, bevegelse, fysikk, oppgaver, plot etc etc..

"Gameplay is a term used to define the way players interact with a certain video or computer game. It is further characterized as the way the game is played, including the rules, the plot, the objectives and how to conquer them, as well as a player's overall experience."

Reaksjonen ein får etter ein trykker på knappen, og kordan brukeropplevelsen er, er jo veldig avhengig av kordan historien (plot) og verdenen er å forholde seg til, og kordan det oppleves gjennom kontroller. Historien er ein stor del av det du får servert gjennom kontrolleren. Mange spel har ulike retninger dei tar spelaren. Ein må ta ulike valg. Då er plottet i høgsetet. Detroit Become Human sitt gameplay er tungt historie drevet, der største delen av gameplayet, er nettopp plottet. Der ein tar ulike valg i henhold til historien. 

Lenke til kommentar
Curuion skrev:

Håper de lager mer story dlc/expansions denne gangen istede for kun online ting. 

Er så mye de kunne gjort med GTA 5 i mellomtida. 

100% enig. Det er ganske sykt at dei ikke har levert ut en eneste dlc til offline på alle disse årene. Kjøpte det til ps3,ps4 og nå ps5. Men ingen dlcer:(
Lenke til kommentar
On 7/11/2022 at 6:59 PM, Jarde said:

GTA 4 har bedre gameplay enn gta5, foreksempel så er AI mer realistisk i forhold til situasjoner + mye mer (sjekk crowbcat sin video om GTA5 downgrade). Men vil nok si at narrativ, voice acting, osv er bedre i gta 5 enn gta 4.

GTA IV ble veldig godt mottatt selv om det var veldig tregt for de fleste. De hadde bl.a. lagt til en fysikk på bilene som var veldig bra. Sammenligner man GTA IV med GTA V på dette er det liten tvil om hvem som vinner på dette feltet.

Generelt har en ofret ganske mye i GTA V for å få opp ytelsen, men samtidig forbedret totalopplevelsen slik at en når flere kunder som har lavere spec på maskinen. GTA V fungerer bra på selv en gammel XBOX 360. GTA IV kjører greit på GTX 1070. Med crack på kjøpt Steam-versjon kjører det en del bedre.

GTA VI kommer nok til å bli svært bra på PS5 og XSX. Tipper ellers det blir å følge høvelig GTA V på tuning i forhold til realisme grovt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...