Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

V50 ingen strøm etter dynamobytte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Silly87 said:

Nei det ska eg innrømme at ikke ble gjort… 

Så dere bytta dynamoen live? Det er jo litt risikabelt.. om det er sikring til dynamoen så er den vel på 150-200A. Er lett at plusspolen på dynamoen kommer borti jord (alt i motorommet er jord. Motor, chassis, eksos osv) og da kan mye skje..

Er fin regel å koble bort batteriet før man gjør slikt.

Endret av Complexity
Complexity skrev (3 minutter siden):

Så dere bytta dynamoen live? Det er jo litt risikabelt.. om det er sikring til dynamoen så er den vel på 150-200A og det kan vel skje skade før den ryker. Er lett at plusspolen på dynamoen kommer borti jord (alt i motorommet er jord. Motor, chassis, eksos osv) og da kan mye skje..

Er fin regel å koble bort batteriet før man gjør slikt.

Ja d er jeg smertelig klar over, men nå skjede dessverre dette… men alle sikringer er inntakt ingen av dem er røket…. 

6 minutes ago, Silly87 said:

Ja d er jeg smertelig klar over, men nå skjede dessverre dette… men alle sikringer er inntakt ingen av dem er røket…. 

Opplevde ikke noe gnister mens du holdt på da? Kan være at hjernen i bilen merket noe og har låst seg. Prøv å koble av batteriet å la bilen stå 10 minutter før du kobler det tilbake.

Endret av Complexity
Complexity skrev (10 minutter siden):

Hva mener du med strøm i motoren? Filer starteren?

Nei altså det er spenning/strøm imellom komponenter i motorrommet, men inne i kupeen er det ikke noe lys i d hele. Ingen reaksjon i det hele når nøkkelvries 

Endret av Silly87
Silly87 skrev (2 timer siden):

Vi så over sikringene men klarer ikke å se noen som er gått. Å det er liksom strøm i motorrommet men ikke inne i kupeen 

Hvor, hvilke sikringer sjekket dere? 
Siden det er strøm i motorrommet men ikke i kupéen så ville jeg ha sjekket (målt) om det er spenning etter sikringene i motorrommet som fører strøm til kupéen og tilsvarende for inntaket i kupéen. I følge denne siden så er det sikring #3 og #4 i motorrommet som er ‘Supply to passenger compartment fuse box‘.

Hvis ikke du måler spenning i kupéen men etter de to nevnte sikringene… 😕

Diagnose via OBD II-porten kan uansett være greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...