Gå til innhold

Tilbakeblikk: Half-Life 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns fremdeles HL1 var bedre, HL2 hadde og har alltid hatt for mye Tech demo bismak for meg. Syns personlig ikke historie rettingen de tok var så interessant heller, syns HL1 traff på alle punkter. selv om HL1 skal ha noe av skylda for at rene action drevende FPS forsvant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tja, jeg som er en gammel Half-Life fan har da kost meg gløgg i hjel av Alyx også, som ikke har mistet noe av den gamle Half-Life sjela og sjarmen spør du meg. At en gjeng surmaga gamere som ikke fikk nøyaktig det de ville, HL3, og bare klager istedenfor får så være..

Lenke til kommentar
3 minutes ago, aidskake said:

Tja, jeg som er en gammel Half-Life fan har da kost meg gløgg i hjel av Alyx også, som ikke har mistet noe av den gamle Half-Life sjela og sjarmen spør du meg. At en gjeng surmaga gamere som ikke fikk nøyaktig det de ville, HL3, og bare klager istedenfor får så være..

Alyx er helt på nivå med HL1/2. En av de beste spillene laget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
aidskake skrev (23 minutter siden):

At en gjeng surmaga gamere som ikke fikk nøyaktig det de ville, HL3, og bare klager istedenfor får så være..

Joa jeg er jo en surmaga gamer som bare klager hele tiden, men jeg synes ikke det er så mye forlangt at de avslutter det de begynte, og da snakker jeg ikke om HL3, men HL2 episode 3. HL3 kan vi snakke om når vi har fått episode 3. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vanskelig å være uenig i at de burde ha laget Half Life 3 før noe annet. Men bortsett fra det Er Half Life Alyx helt på høyde med de andre spillene og en av de beste opplevelsene i VR. Jeg vil gå så langt som å si det er det beste Half Life spillet, men det er selvfølgelige en personlig preferanse. Jeg kunne ønske alle hadde muligheten til å ta del i den opplevelsen dette spillet er, men på den annen side er det et spill som ikke ville fungert eller i det minste vært i nærheten av det samme om det ikke var for VR.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Tror nok Valve kunne tjent betydelig mer om de hadde laget et Half Life spill som passet vanlig 2D, men virker ikke som det var målet. De svømmer jo i penger p.g.a Steam-plattformen, så det kan jo gjøre hva de vil, og de satset nok derfor på VR.

Når de først har laget VR av spillet burde det vel også portes til PS4 og PS5.

PS4 har jo en ganske etablert VR-greie selv om mange har pakket bort sin PSVR for lengst.

PS5 er jo en gylden mulighet for å gjøre et samarbeid med for å pushe både PSVR 2 og Half Life Alyx. Win-win for både Sony og Valve om de klarer å se bort fra konkurranseaspektet.

Lenke til kommentar
10 hours ago, vidor said:

Tror nok Valve kunne tjent betydelig mer om de hadde laget et Half Life spill som passet vanlig 2D, men virker ikke som det var målet. De svømmer jo i penger p.g.a Steam-plattformen, så det kan jo gjøre hva de vil, og de satset nok derfor på VR.

Når de først har laget VR av spillet burde det vel også portes til PS4 og PS5.

PS4 har jo en ganske etablert VR-greie selv om mange har pakket bort sin PSVR for lengst.

PS5 er jo en gylden mulighet for å gjøre et samarbeid med for å pushe både PSVR 2 og Half Life Alyx. Win-win for både Sony og Valve om de klarer å se bort fra konkurranseaspektet.

PSVR kunne ikke kjørt Alyx både pga grafikken og kontrollene. Men PSVR2 bør få Alyx.

De valgte å gjøre Alyx til VR, fordi de mente at det var eneste måten å presse inn ny innovativ gameplay og opplevelser, på samme måte som HL1 og HL2 i sin tid hadde gjort.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
10 hours ago, vidor said:

Tror nok Valve kunne tjent betydelig mer om de hadde laget et Half Life spill som passet vanlig 2D, men virker ikke som det var målet. De svømmer jo i penger p.g.a Steam-plattformen, så det kan jo gjøre hva de vil, og de satset nok derfor på VR.

Når de først har laget VR av spillet burde det vel også portes til PS4 og PS5.

PS4 har jo en ganske etablert VR-greie selv om mange har pakket bort sin PSVR for lengst.

PS5 er jo en gylden mulighet for å gjøre et samarbeid med for å pushe både PSVR 2 og Half Life Alyx. Win-win for både Sony og Valve om de klarer å se bort fra konkurranseaspektet.

PSVR kunne ikke kjørt Alyx både pga grafikken og kontrollene. Men PSVR2 bør få Alyx.

De valgte å gjøre Alyx til VR, fordi de mente at det var eneste måten å presse inn ny innovativ gameplay og opplevelser, på samme måte som HL1 og HL2 i sin tid hadde gjort.

PSVR2 og Alyx hadde vært en bra kombo, spesielt med tanke på hvor bra Alyx kjører på svakere GPUer (Jeg spilte det selv på et GTX 1060-kort). Håper det kommer en versjon der altså.
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Jorgny said:

PSVR2 og Alyx hadde vært en bra kombo, spesielt med tanke på hvor bra Alyx kjører på svakere GPUer (Jeg spilte det selv på et GTX 1060-kort). Håper det kommer en versjon der altså.

Alyx på PSVR2 er win win  flere får oppleve spillet. Flere vil få bra VR opplevelse osv.

Ja Alyx kjører drit bra på nesten alt.  Har du PC som kjører minimum kravet til VR kan du spille Alyx.

Og det kule er at spillet bruker noe algoritme saker. Som automatisk skalerer i forholdet til hva du har.

Så max grafikk med et 2070 er ikke det samme som max grafikk med 2080ti og i hvertfall ikke med et 3090 osv.

Samme med vr brillene. Selv har jeg merket enrom forskjell fra Rift S til Quest 2 til Reverb G2.

Med 2080Ti og Reverb G2 er det helt sykt hvor bra det ser ut.

Og jeg har hørt fra folk som har testa med 3090 og Varjo at det begynner å nærme seg "photrealisme"

Begynner å komme bra mods også.

Gunman contracts.

Er rått, en av de kuleste skyte spillene laget og det er bare en mod. I ren skyte action er det vanskelig å slå. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...