Gå til innhold

På høy tid å legalisere cannabis ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet mitt hadde blitt tusen ganger bedre om jeg kunne kjøpe cannabis på Vinmonopolet. Heller det enn alkohol som kos. 

Hadde alle som drikker alkohol hver helg byttet ut spriten og ølen med cannabis så tipper jeg vi hadde sett mye mindre rusrelatert vold og kriminalitet. Det hadde vært et spennende prøveprosjekt. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

De aller fleste har selvkontroll i dag, en regulering vil ikke endre på det, de som ikke har selvkontroll under regulerte former vil mye enklere kunne rehabiliteres, det er ingen vinning ved å overlate dette enorme svarte markedet til kriminelle organisasjoner bare for å se dem vokse seg større å farligere, det er idiotisk sisyfosarbeid. Det er ingen fordeler ved forbudet, det vet vi, se bare på forbudstid både i Norge og usa, det er moralske lover du vil opprettholde ikke logiske.

Moralske lover er ikke med i mine beregninger. Jeg tenker på hva som er best for samfunnet. Folk trenger ikke denne rusen, gjør de det så bør en heller fikse samfunnet. Det er samfunnet som skaper dette behovet, denne etterspørselen. Legalisering av dop vil føre menneskeheten bakover mot huleboere og religiøse ritualer. Se for deg nattelivet med legalisert dop, det vil bli zombieparties. Det er ille nok nå når det er ulovlig. Du kan ikke sammenligne dette med alkoholforbud. Alkohol er ernæring, mer enn rus, for voksne folk. 

Skrevet
15 minutes ago, Klote said:

Legalisering av dop vil føre menneskeheten bakover mot huleboere og religiøse ritualer.

"Dop" sier du. Tråden handler om cannabis. Ikke all dop. Kjipt retorisk triks når man mangler reelle argumenter.

Var det noe galt med huleboere? Var sikkert lykkelige de.

Og religiøse ritualer er jo en bra kobling. Sjamaner som røyker pipe på prærien er jo langt bedre enn fyllekjørere imo. Eller mener du dette skader noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...