Gå til innhold

Brudd i forhandlingene mellom TV 2 og Altibox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV2 begynner å bli kravstore i sine forhandlinger med distributører som Telenor og nå også Altibox. At de også skal ha en egen knapp på fjernkontrollen er latterlig. Jeg synes Telenor og Altibox burde satt hardt mot hardt og så kan TV2 heller ha en åpen nettportal med reklame uten registrering. De er jo reklamefinansiert uansett, så hvorfor de i tillegg skal ta betalt for at noen skal se på innholdet deres er morsomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har noen anelse om hvor mye det er snakk om per kunde for disse lisensavtalene? Jeg betaler for vsport og ble mildt sagt ganske irritert når de bestemte seg for å ha reklamesending UNDER formel 1 løp iår. Hvorfor betaler jeg for disse TV kalene når jeg må se reklame i tillegg, mens løp går. Men vær gang de kjører en reklame prøver de og nagge oss over på strømmetjenesten deres, hvor de reklamerer med at det ikke er reklame pauser midt i sendingen.

Lenke til kommentar
Mechablast skrev (13 minutter siden):

Har sluttet å se på lineær tv pågrunn av reklame

Jeg så sport på lineær TV da det ofte var det mest solide alternativet for at det ikke var "tekniske problemer", buffering, lagg og delay, og live sport er jo ofte ikke alltid del av standardpakker og du betaler ekstra for privilegiet av å se på det. Men om jeg får en liten skjerm fylt av reklame rundt som en gjennomsnittlig nettside så er jo ikke det noe jeg er villig til å gå med på lenger.

Lenke til kommentar

Dette er vel blitt en ganske vanlig forhandlingstaktikk, først bryter de i noen uker, så er de "bestevenner" helt til neste gang. Føler TV2 bruker dette for å flytte kunder over på "tv2pay".

Skjønner vel egentlig ikke helt hvorfor så mange vil ha tradisjonell tv, jeg bruker selv bare strømmetjenester via AppleTV koblet til en skjerm og er passe godt fornøyd, liker ikke tidvis dårlig kvalitet spesielt de første 10-60 sekundene uansett hvor rask linja er, nesten hvilken som helst strømmetjeneste er dette resultatet (er jo ingen som tillater å sette kvalitet utenom Youtube meg bekjent, men du kan ikke låse den så av og til må du sette manuelt på noe innhold).

Men appen til eks TV2 får ofte ikke med seg hva jeg har sett, Fortsett å se viser kanskje midt i episoden før den jeg har sett... og framsiden viser bare masse andre ting og ikke det jeg pleier å se på. Så er tungvindt å finne det jeg vil se, må ofte søke eller gå til "min liste" også finne rett episode. Men du slipper en tredjepart som skal forhandle for oss/deg/seg.. også ikke bryr seg om du mister tilgangen i noen uker (det gjelder begge partene).

Lenke til kommentar
Rudde skrev (På 23.3.2022 den 13.11):

Noen som har noen anelse om hvor mye det er snakk om per kunde for disse lisensavtalene? Jeg betaler for vsport og ble mildt sagt ganske irritert når de bestemte seg for å ha reklamesending UNDER formel 1 løp iår. Hvorfor betaler jeg for disse TV kalene når jeg må se reklame i tillegg, mens løp går. Men vær gang de kjører en reklame prøver de og nagge oss over på strømmetjenesten deres, hvor de reklamerer med at det ikke er reklame pauser midt i sendingen.

Et tips: Om man har T-We kan man velge Viasat UltraHD for kun 1 poeng, tror de viser løpene uten reklame.

Lenke til kommentar
Håvard skrev (På 23.3.2022 den 11.54):

Det er dyrt å lage TV, så de er nok ikke fullfinansiert via reklame.

Ja dette er jo en rask måte å miste muligheten til å produsere TV på. Forsvinner de fra skjermene til folk flest i et eller annen desperat forsøk på å tvinge folk over på Sumo kommer jo produksjonen dems på sikt til å være på nivå med VG sin når de havner i direkte konkurranse med HBO og Netflix, en kamp de overhode ikke har noen som helst mulighet til å vinne.

Lenke til kommentar

Ser kun på kanaler som er betalingsbasert og som ikke har reklameblokker. Har PVR og tar ikke engang opp film med reklameblokker som rimelig enkelt kan skippes ved avsplilling. Selv Timeshift for å skippe reklame bruker jeg ikke. Den enkleste måten å få meg til å forlate en kanal er å ha mer reklame enn YouTube har på en gjennomsnitlig video.

Når TV2-kanalene ble svart på T-WE mens de holdt på å forhandle med Telenor var det ikke noe savn for min del, og de ekstra poengene og pengekompensasjonen de delte ut som kompensasjon var noe jeg heller ville ha enn TV2-kanalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...