Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukt litt forskjellig uten at det har blitt fritt for sprut, men syntes selv at Castrol sin kjedesmøring fungerte greit nok. Det kombinert med en god voks på felgene gjorde vaskejobben lett nok til at det ikke var et stort problem her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var ører "støpt" og plugger bestilt. Gikk for de "hule" med 26 db filter i. Bestilte også ekstra sett med 15 db filter som jeg kan bytte om på, så da fungerer pluggene til konsert og. 🙂

Måtte totalt ut med 3200,-. Dyrt, men forhåpentligvis verdt det.

Ellers så var jeg på en litt lengre helgetur. Jeg har ikke noe form for gps, og prøvde å kjøre etter hukommelsen. Det gikk VELDIG galt, og jeg kjørte meg aldeles bort. Ble derfor en hel time forsinket til konsert... Men absolutt en veldig fin bomtur!

Ønsker minst mulig dilldall på sykkelen, så det vurderes en Beeline Moto 2. De ser veldig kjekke ut!

Skrevet

Skjønner greia med å ikke ha for mye dill, men en mobilholder tillater jeg meg selv. Quad Lock er jo knapt der med mindre du velger å montere telefonen.

• Liker 1
Skrevet
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Skjønner greia med å ikke ha for mye dill, men en mobilholder tillater jeg meg selv. Quad Lock er jo knapt der med mindre du velger å montere telefonen.

Godt poeng. Jeg vet at man får Quad Lock med demping for ikke å ødelegge kameraet på telefonen, men jeg er allikevel litt skeptisk... Noen erfaringer?

Skrevet
Gavekort skrev (8 minutter siden):

Har ikke falt meg inn at kameraet kan bli ødelagt en gang, så vet ikke om jeg har så mye erfaring å dele.

Tror det er sensoren inni kameraet kan bli ristet ut av posisjon. Bare kameraet til mobilen som tar skade så vidt jeg har forstått. Men skadene er irreversible. 

Skrevet

Er vel og et større problemer for dem med 1 til 2 sylindre da disse skaper mer vibrasjon. Forøvrig er det å anbefale som et sikkerhetsstiltak å ha mobilen på seg i tilfelle uhell skjer og det er noe utfordrende å krabbe rundt i skaugen og lete etter telefonen sin, om den i heletatt overlevde uhellet.

Skrevet
Megaoctane skrev (20 timer siden):

Slitt med det samme selv. Har brukt muckoff, og den griser noe jævlig  

Leste den testen her:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/products/motorcycle-maintenance-and-servicing/best-motorcycle-chain-lube

bestilte XCP lube.
https://rustcheck.no/products/XCP-Chain-Lubricant-p401880632

Kjempefornøyd. 
Start med nyvasket rengjort kjede, smør på, og tørk av. La stå over natta. Kjør av gårde. 

Tusen takk for link!
Har bestilt et par bokser derfra, får se om de hefter bedre enn Biltema sin.

Forresten, for alle som har klæss på bakfelgen, jeg og junior har brukt denne etter svamping for enkel overflatebehandling av plast og lakkerte flater til slutt, MEN... den løser opp gørr fra kjedet også, så den er både rens og sluttfinish på bakfelgen i garasjen hos oss :)

IMG_3957.JPEG

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man bruker bilshampo så er det nok greit. Men sørg for å beskytte også. Ikke bare vaske. Dette gjekder ikke kun lakk, men alt av plastdeler og gummislanger samt metall etc. 

Skrevet
Javisst skrev (5 timer siden):

Godt poeng. Jeg vet at man får Quad Lock med demping for ikke å ødelegge kameraet på telefonen, men jeg er allikevel litt skeptisk... Noen erfaringer?

Har kjørt en god del år med Ram Mount, aldri hatt noe problem med kamera. Kun Android mobiler jeg har hatt, er vel hovedsakelig et Apple problem. 

De siste årene har jeg imidlertid kjørt med Quad Lock både i bil og mc. Har demping på motorsykkelen, det fungerer veldig bra 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...