Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Leo_ said:

Pent! To ting, hele anlegget, katalysator også? Mangler du refleks bak?

Har bestilt opp katalysator også ja, var bittelitt leveringstid på den, men tenker å få på den og få det inn i vognkort om mulig. Ser det mangler en refleks bak også ja! Skal få ordnings på det. Mange sykler som mangler det når jeg ser litt rundt faktisk 😅

28 minutes ago, Hanhijnn said:

Flott psykkel! 👍:)

Men der røk anonymiteten din, hvis den var viktig for deg. ;)

Hehe det går helt fint, er ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om, iallefall ikke på dette forumet 😋

• Liker 1
Konkulf skrev (1 time siden):

Ser det mangler en refleks bak også ja! Skal få ordnings på det. Mange sykler som mangler det når jeg ser litt rundt faktisk 😅

Men den er viktig for SVV hvis sykkelen skal inn for visning... Mange som kjører uten til vanlig ja. Er visst viktig for folk med en "clean look" på hekken. ;)

Hanhijnn skrev (11 minutter siden):

Men den er viktig for SVV hvis sykkelen skal inn for visning... Mange som kjører uten til vanlig ja. Er visst viktig for folk med en "clean look" på hekken. ;)

Ble cleant med fabrikksmontert tailtidy og et par nye hull i braketten til refleksen så den henger intill skiltholderen.

Pent, litt sikrere og faktisk lovlig skiltoppheng.

PXL_20240802_0903218442.thumb.jpg.1214ba883b4e95f26db8b2d48ad96ceb.jpgPXL_20240712_2039110123.thumb.jpg.af4993d38ecc7d4b17398f45b6b25fd9.jpg

• Liker 2
12 minutes ago, Hansien said:

Ble cleant med fabrikksmontert tailtidy og et par nye hull i braketten til refleksen så den henger intill skiltholderen.

Pent, litt sikrere og faktisk lovlig skiltoppheng.

PXL_20240802_0903218442.thumb.jpg.1214ba883b4e95f26db8b2d48ad96ceb.jpgPXL_20240712_2039110123.thumb.jpg.af4993d38ecc7d4b17398f45b6b25fd9.jpg

Tenker jeg gjør det på samme måte, ble veldig pent! Original fender på GSX8S er noe av det jævligste jeg har sett, så fornøyd med at den var fjernet når jeg kjøpte den😅

Konkulf skrev (16 timer siden):

Har bestilt opp katalysator også ja, var bittelitt leveringstid på den, men tenker å få på den og få det inn i vognkort om mulig. Ser det mangler en refleks bak også ja! Skal få ordnings på det. Mange sykler som mangler det når jeg ser litt rundt faktisk 😅

Skal du ha sykkelen godkjent med merknad i vognkortet på ombyggingen må du sørge for at den har godkjent katalysator og godkjent lyddemper med dokumentasjon. Dokumentasjonen på alle ombyggingsdeler må kunne knyttes til akkurat DITT kjøretøy. Du må selvsagt også ha en godkjent refleks, totalt uavhengig av hva slags lovbrudd andre folk gjør. Når du bygger om et kjøretøy bryter du typegodkjenningen og påtar deg ansvaret for å dokumentere at kjøretøyet tilfredsstiller alle krav som stilles i Norge. Gjør du dette rett er det null stress :)

Har kikket etter min første sykkel i en liten stund nå, og kjenner hjertet mitt begynner å trekke mot en Honda CMX1100. Den fremstår ikke som spesielt tung eller aggressiv, til tross for å være 1100 cc. Eneste er at jeg hopper over nybegynnersykkelen og rett over til voksensykkelen, og dermed også nærmest dobler prisen.

Noen som vil snakke fornuften tilbake i meg?

On 4/12/2025 at 5:10 PM, Gavekort said:

Har kikket etter min første sykkel i en liten stund nå, og kjenner hjertet mitt begynner å trekke mot en Honda CMX1100. Den fremstår ikke som spesielt tung eller aggressiv, til tross for å være 1100 cc. Eneste er at jeg hopper over nybegynnersykkelen og rett over til voksensykkelen, og dermed også nærmest dobler prisen.

Noen som vil snakke fornuften tilbake i meg?

Jeg vil heller be deg være enda mer ufornuftig :)

Hvis du først går ned Sons of Anarchy veien, så ville jeg heller kjøpt originalen. Ingen får til lyden som HD. (På grunn av urytmisk tenning)
https://www.finn.no/mobility/item/299350274

https://www.finn.no/mobility/item/298324535

Dyna er rikitg, men super eller wide glide er ikke så fett. Jeg hadde en street bob, men sikla veldig etter lowrider eller lowrider s.

Problemet med HD kontra de fleste andre merker er kvaliteten. Men jeg skal helt klart ha en Harley igjen. Må bare forberede meg på mange flere timer med skruing/smårep, så Harleyen blir i tillegg til, og ikke istedenfor.

Endret av Auto Asmodeus

Virker ut som CMX 1100 er ganske vanskelig å finne brukt. Finnes bare én til salgs i hele Norge som ikke er en DCT-utgave.

Etter at jeg har våknet litt etter mine romantiske affærer med forskjellige drømmesykler, så har jeg tatt beslutningen om å ta en mellomlanding på en classic likevel, så kan jeg bli litt kjent med forskjellige typer sykler før jeg evt. hopper over til en cruiser. Da har jeg mulighet til å følge litt bedre med på bruktmarkedet, og samtidig kunne prøvekjøre de forskjellige syklene som er aktuelle.

Vil fortsatt finne noe gøy da, så tenker vi er tilbake på en Street Triple eller CB 600.

Street Triple. Kjør på! Er et par fine på Finn hos AGM i Sarp
https://www.finn.no/mobility/search/mc?location=20002&make=1500&q=street+triple&sort=PRICE_ASC

eller denne:
https://www.finn.no/mobility/item/401807187

edit: fillern. Det står en Moto 2 hos AGM i Oslo. Nå vurderer jeg å bytte ut RS'en i denne. pokker ta! lovte samboer å ikke kjøpe noe idiotisk i år. Bra hun som oftest tilgir.

Endret av Auto Asmodeus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...