Snikpellik Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden Mr.M skrev (1 time siden): Blir bare dumt å prøve bortforklare at dette åpenbart tok seg dårlig ut Hvor har jeg prøvd å bortforklare noe..? Jeg besvarte en løgn med fakta. 2
qualbeen Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden Krig og fred skrev (2 timer siden): Du liker å fremme russiske narrativer. Ukrainere blir brukt som kanonføde når de forsvarer hjemlandet sitt? Hvem bruker ukrainere som kanonføde? Det finnes sikkert et tvilsomt russisk narrativ som poengterer at ukrainsk befolkning brukes som kanonføde. Men: Det finnes også et at narrativ, hvor det viser seg at flere stormakter på kloden ønsker at krigen skal fortsette. Hvorfor? Russland har allerede tapt nesten alt moderne krigsmateriell, og er nede på reservelageret Russisk økonomi blør EUs økonomi presses også noe (økte energipriser, og bistand til Ukraina) Amerikanske våpenprodusenter tjener godt på krig Samme med salg av gass Å tillate at krigen vedvarer, ved å gi akkurat nok støtte til Ukraina, slik at Putin fortsetter og fortsetter med å tømme seg helt, er jo en genistrek. Hvis man har null sympati for alle de menneskelige ofrene, hvertfall! Der er ikke jeg. Jeg sympatiserer ekstremt for Ukraina, og har siden 2014 ment at Europa må gjøre mer for Ukraina. Vi må få stoppet krigen! Det er muligens noen ulemper med å stoppe krigen i morgen: Putin får mulighet til å ruste opp i mer kontrollerte former Putin får muligens kontroll på landets økonomi (?) Russisk middelklasse har ikke følt nok på krigen Putin blir med det neppe avsatt av sine egne Ukraina kontrollerer fremdeles ikke sine opprinnelige arealer Jeg tipper det sitter noen kinesere og koser seg fryktelig nå. De ser at Europa og Russland begge kommer svekket ut av krigen. For hvert år krigen vedvarer, fortsetter Kinas økonomi med å vokse, mens Europas økonomi til slutt kanskje står i fare for å implodere? For USA er ikke krigen gratis; de bidrar jo med både materiell og etterretning. Samtidig får de solgt mye materiell og gass til Europa. Og de ser at Russland svekkes enormt. Vinn-vinn for de?
qualbeen Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden (endret) Sitat Pavel mot Putin En russisk lærer dokumenterer i all hemmelighet hvordan skolen hans forvandles til et rekrutteringssenter for krigføring under invasjonen i Ukraina. https://tv.nrk.no/program/KOID28001623 Endret 29 minutter siden av qualbeen
Mars2029 Skrevet 10 minutter siden Skrevet 10 minutter siden Jeg tenker det er så enkelt som at korrupte eliter verden over synes at det er helt greit å ha en ytre fiende å fokusere på.
Kahuna Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden qualbeen skrev (23 minutter siden): Det finnes også et at narrativ, hvor det viser seg at flere stormakter på kloden ønsker at krigen skal fortsette. Hvorfor? Personelig anser jeg det som mer usannsynlig enn sannsynlig, men om så var, så er det muligens smartere å langsomt styre russerne mot indre kollaps i håp om at når kollapsen inntreffer vil ikke Putin ha ressurser igjen til å ta i bruk atomvåpnene. De personene som er i mellom Putin og avfyring vil ha mer å tjene på å sabotere bruk av atomvåpen og Putin vil ikke lenger ha tid eller ressurser til å omgå 'mellommenn' som saboterer kommandokjeden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå