Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
Brother Ursus skrev (6 timer siden):

Den russiske presidenten uttrykte støtte til demokratenes presidentkandidat torsdag. Hensikten er å skape full forvirring, ifølge ekspert.

• Putin uttrykte støtte til demokratenes kandidat Kamala Harris under Eastern Economic Forum torsdag
  • Putin nevnte blant annet Harris' smittende latter som positivt

Det som er, det er vel at putin ikke er helt rektig i hodet. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
<generisk_navn> skrev (1 time siden):

Jeg har selv sett en del videoer av disse termittdronene (Tingeling etter en tur på Taco Bell var en herlig og presis beskrivelse @Brother Ursus), og jeg har tatt meg selv i å tenke at de må la disse dronene stifte brannene rundt og ikke bare i de russiske stillingene slik at det ikke er mulig å rømme. Da snakker vi om moralødeleggelse.

Johnny Cash - The Ring of Fire

Nå ser ikke disse skogbrannene ugjennomtrengelige ut så jeg tror det er mer effektivt å treffe stillingene direkte. Termitt kan også smelte stål det lander på så alt våpen, utstyr, ammokasser, blikktak, osv vil bli ødelagt.

• Liker 7
Skrevet
Delvis skrev (17 minutter siden):

Det som er, det er vel at putin ikke er helt rektig i hodet. 

Det kan så være, men hans støtte til Kamala Harris har trolig ingen ting med at han faktisk støtter henne å gjøre, men snarer at han ønsker å skape forvirring. Mange amerikanske velgere er så enkle at de tenker at "en kandidat som støttes av Putin skal i alle fall  ikke få min stemme".

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
<generisk_navn> skrev (33 minutter siden):

Mange amerikanske velgere er så enkle at de tenker at "en kandidat som støttes av Putin skal i alle fall  ikke få min stemme".

Noen kan vel opplyse dem at det kan være ment som ei sånn felle. Så det tenker jeg kan slå begge veier det. At det altså kan overbevise flere enda mer om at Trump ikke er veien å gå.

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, Dragavon said:

Dette er fantastisk. Det er bra de tar tak og forsøker å fjerne problemet. Det store problemet er jo at mange lar seg påvirke av disse, også påvirker de folk rundt seg - eller de prater så mye tull at folk rundt dem blir usikre på hva som er sant og velger å ikke ta standpunkt. Noe som i seg selv er en seier for putin. 

Jeg håper på en virkelig streng dom slik at det blir satt et skikkelig eksempel her på hva andre kan vente seg om de tenker å forsøke det samme. For i praksis undergraver de jo hele demokratiet slik de holder på. De er på et vis landsforædere som gir næring til folk som kanskje er ennå mer ekstreme og villige til å begå ekstreme handlinger.

Kanskje andre land følger etter? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
bojangles skrev (14 minutter siden):

Hmmm...dette minner om hvordan man angivelig endret tilnærming til det å lytte etter ubåter i sin tid. Moderne ubåter har etter hvert blitt så stillegående at man ikke lenger kan høre lydene av de, men snarere se etter fravær av bakgrunnsstøy.

Whatever works, I guess...

• Liker 4
Skrevet
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

https://www.newsweek.com/russia-kursk-nuclear-plant-rosatom-incursion-1949709

Russia Considers Shutting Down Kursk Nuclear Plant

Russia is considering shutting down a nuclear power plant in its border Kursk region amid an ongoing incursion launched by Ukraine last month, the head of Russia's atomic energy agency said

Rosatom Director General Alexei Likhachev made the comments on the sidelines of the Eastern Economic Forum in Russia's Vladivostok on Thursday, state-run news agency RIA Novosti reported.

Det kunne nok være lurt. Russerne er altså redde for ytterligere ukrainske fremganger.

Hvorfor ikke bli enige om en gjensidig ikke-militær sone rundt kraftverket, med internasjonale observatører for å sikre at det ikke snikes noe militært inn i sonen, og stille garantier for sivile arbeideres sikkerhet. Kraftverket og området rundt, der arbeiderne bor, må sikres immunitet fra krigen og driftes som normalt. Når en sånn avtale er på plass så kan man kreve en lik avtale ved Zaphorizia kraftverk.

• Liker 5
Skrevet

https://x.com/NOELreports/status/1832003201605734430

"Russian soldiers complaining that after a Ukrainian FPV drone strike with thermite, everything at their position was destroyed, including computers, laptops, and a communications hub."

Denne ville ikke la seg embedde', men inneholder to videoer som viser hvordan det ser ut på bakken, i skytergravene til russerne, etter at termittdronene har fløyet over dem.

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...