Gå til innhold

Trenger hjelp - BIG TIME. Har mistet dataene mine


Anbefalte innlegg

Hei!

SItter her og depper :cry: , jeg har mistet alle dataene mine på min eksterne harddisk. Harddisken er en MAXTOR 5000, med 250Gb. Faktisk så var det en del viktige dokumenter som lå der. Får beskjed om at hdd ikke er formatert, og om jeg vil gjøre det. Er det noe mulighet for å få tilbake de dataene som ligger/lå på hdd?

 

Bukker og takker for konstruktive innspill!!!

 

Hjelp, please.....

 

 

Edit: skrivefeil

Endret av MechWalker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Har selv hvert med på det samme og det som redda meg var et program som heter file scavenger 2.1 du kan laste ned en demo her http://www.quetek.com/ Det gjør ingenting om du formaterer disken din. Men du trenger nokk en tilsvarene stor disk til å lagre gjenfunnet data. Jeg instalerte programmet å valgte å søke med exhaustive search mode, da ser du hva programmet kan gjennopprette. så det er hvert hver eneste krone spør du meg.

Lenke til kommentar

MechWalker, skjedde det noe underlig før disken/filsystemet ble korrupt(?). Vet om flere her på forumet som har opplevd det samme og også ikke har hatt backup (lite smart). Har opplevd det selv, da var firmware til disken som var feilen, "flaks" at jeg hadde speilkopi på foreldrenes maskin + cd-backup. Ser ut som maxtor kan slite med umodent firmware. var disken koblet med firewire?

Du kan få filene tilbake dersom du ikke har skrevet over disken, med div. recoveryprogrammer, filnavna pleier å gå tapt bare (utfra egen erfaring)

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Jeg har gjort samme tabben selv tidligere. Prøvde da ut flere programmer. Det som fungerte best og var enklest å bruke finner du her http://www.recovermyfiles.com/Download_RMF.html

 

Her kan du laste ned en demo. Ser du at det finner filene du vil ha er det bare å kjøpe. Koster ca 480,- NOK

Dette kan kjøres rett fra en diskett. Du velger selv hvilken type filer programmet skal redde.

Lenke til kommentar

Du har en ødelagt partisjonstabell, høyst sannsynlig. Data ligger fremdeles på disken, men IKKE BRUK DEN, da det er en viss fare for at data blir korruptert.

 

Det finnst mye programvare som kan "fikse" partisjonstabellen, og om ikke det fungerer så er det bare å lese data fra disken og kopiere til en annen. File Scavenger fungerer ypperlig til et slikt formål, som tidligere nevnt.

 

Kjøpest for et par-tre hundre kroner på nettet.

Lenke til kommentar
MechWalker, skjedde det noe underlig før disken/filsystemet ble korrupt(?). Vet om flere her på forumet som har opplevd det samme og også ikke har hatt backup (lite smart). Har opplevd det selv, da var firmware til disken som var feilen, "flaks" at jeg hadde speilkopi på foreldrenes maskin + cd-backup. Ser ut som maxtor kan slite med umodent firmware. var disken koblet med firewire?

Du kan få filene tilbake dersom du ikke har skrevet over disken, med div. recoveryprogrammer, filnavna pleier å gå tapt bare (utfra egen erfaring)

Vel. jeg fikk en merkelig lyd på harddisken før det hele skjedde. Men, jeg tror feilen skyldes at jeg beveget harddisken mens strømmen var påslått. Trodde imidlertid at eksterne hdd var mer solid bygd i forhold til å tåle bevegelser.

 

Noen som har meninger om akkurat det?

 

(er smertelig klar over at det er lite lurt å ikke ha backup, jeg har til og med DVDbrenner :blush: )

 

Har vært på nett og investert i File Scavenger V2, måtte punge ut med 39 dollar.

 

Håper programmet reparerer dataene, ser lyst ut akkurat nå.

Lenke til kommentar
Hei!

SItter her og depper :cry: , jeg har mistet alle dataene mine på min eksterne harddisk. Harddisken er en MAXTOR 5000, med 250Gb. Faktisk så var det en del viktige dokumenter som lå der. Får beskjed om at hdd ikke er formatert, og om jeg vil gjøre det. Er det noe mulighet for å få tilbake de dataene som ligger/lå på hdd?

 

Bukker og takker for konstruktive innspill!!!

 

Hjelp, please.....

 

 

Edit: skrivefeil

Har du fått tak i et program? Hvis ikke ta kontakt!

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar
Nei det er ikke noe forskjell

feil, for min eksterne harddisk spilte det hovedrolle når disken ble korrupt (flere ganger). Måtte laste ned firmware update hos produsent. gjalt oxford 922 chipset. Husk også at nylig så ble mange disker korrupte pga. firewire kobling mellom ekstern hdd og mac osx 10.3 , alle måtte oppgradere firmware til hdd-kabinettet + patch i osx

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...