Gå til innhold

Trenger hjelp - BIG TIME. Har mistet dataene mine


Anbefalte innlegg

Nei det er ikke noe forskjell

feil, for min eksterne harddisk spilte det hovedrolle når disken ble korrupt (flere ganger). Måtte laste ned firmware update hos produsent. gjalt oxford 922 chipset. Husk også at nylig så ble mange disker korrupte pga. firewire kobling mellom ekstern hdd og mac osx 10.3 , alle måtte oppgradere firmware til hdd-kabinettet + patch i osx

HVel, jeg har et "eksternt" Firewirekort, dvs koblet på PCI på hovedkortet. Bruker ikke den innebygde firewireinngangen. Vet ikke om det var det du mente, Heraldo??

 

Det ser uansett om som om det ordner seg, etter å ha betalt 39,99 dollar gjennopprettingsprogram. (ikke noe warez her i gården, nei...) :D

 

Mine specs er (for de som måtte være interessert):

P4 3066@3566 Mhz

768 RDram 1066Hz RIMM 4200

Asus P4T533

VapoChill PE kabinett

Gainward GF TI4600

2x 120 Gb WD 8mb + 1 20Gb WD

og den berømmelige jæv.... Maxtor-disken på 250 Gb

Sony DVD-brenner +og -

Plextor CDRW

skjerm og tastatur....

 

For å spørre slik: Er dette en disk jeg ikke bør anbefale til andre? Er de andre eksterne harddiskene mer robuste??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg mente var selve kretskortet som sitter i det eksterne kabinettet. Det kan vært lurt å undersøke hvilken chip som sitter der med hvilken firmware versjon. (oxford 911 chip er relativt utbrett, men jeg vet ikke hvordan det er med maxtor-disken din).

 

Så er det bare krysse fingerene på at det ikke skjer igjen, men vær forberedt på at det kan.

 

Vanskelig å anbefalle dersom du skal gjøre det utfra egne erfaringer..

 

jeg har kun erfaringer med eksterne kabinetter hvor man setter inn valgfri ide (p)ata harddisk.,bla. macpower icecube (hadde umoden firmware, tosifret antall korrupte partisjonstabell-hendelser :realmad: , nå fungerende som en drøm etter firmware upgrade, mpx solgte (selger) denne uten å opplyse at den var kun mac kompatibel inntil ganske nylig.).

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Bare for å legge til en relevant erfaring ang Maxtor disker, så kan jeg nevne at min 1 mnd gamle Maxtor 160GB (intern) tok kvelden før jul, nå har jeg kjøpt en WD disk på samme størrelse og er veldig fornøyd med det. Mitt intrykk er at WD er mye mer robust\tolerant ovenfor feil som skyldes varme (som var problemet med min Maxtor disk). Jeg fikk akkurat samme feilmelding som deg, og da skyldes det at HD'ene mine hadde ligget for tett og blitt for varme (mest sansynligvis), men bare Maxtor disken tok skade av det. Kan være lurt å gi hver HD litt spillerom i kabinettet, jeg har gått over til å ha mine 2 HD'er på to helt forskjellige plasser (en der den skal være og en sammen med dvd\cd spillerne).

 

Lykke til.

 

Mvh

Rolfus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...