Gå til innhold

Tesla tilbakekaller nesten 500.000 biler


Anbefalte innlegg

uname -i skrev (2 timer siden):

Forklaringen på høyt desember-salg i Kina er nok at man har benyttet siste sjanse før subsidiene kuttes.

China to Cut EV Subsidies By 30% In 2022: What That Means For Tesla, Nio, XPeng And Others

Det er sikkert en del av forklaringen. Men globalt setter de ny rekord, og slår analytikernes forventninger ganske betraktelig. Igjen. 

https://e24.no/naeringsliv/i/28XQmx/tesla-leverte-rekordmange-biler-i-2021

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jens Kr. Kirkebø skrev (6 timer siden):

Det er sikkert en del av forklaringen. Men globalt setter de ny rekord, og slår analytikernes forventninger ganske betraktelig. Igjen. 

https://e24.no/naeringsliv/i/28XQmx/tesla-leverte-rekordmange-biler-i-2021

Mengden TMY levert i Q4 i Norge, selv om det var høyere tall enn alle andre modeller, synes jeg ligger forholdsvis lavt i forhold til hva jeg trodde de kom til å levere. Trodde de skulle gå forbi VW ID.4 i totalsalg. Nå endte de opp 322 biler mindre, om man skal stole på elbilstatistikk.no.

Btw, legger forøvrig merke til at min egen bil, Hyundai Kona, som står blant topp 10 elbiler i 2021 hos elbilstatistikk, virker å komme "langt" under andre modeller som har lavere salg i 2021 når man får tall fra OFV. F.eks.  her kommer Polestar 2 høyere opp enn Kona (kommer ikke med blandt topp 10) selv om elbilstatistikk har høyere tall for Kona enn PS2 for 2021.

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/34X0Wv/ny-elbil-rekord-over-110000-biler-solgt-i-2021 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (8 timer siden):

Mengden TMY levert i Q4 i Norge, selv om det var høyere tall enn alle andre modeller, synes jeg ligger forholdsvis lavt i forhold til hva jeg trodde de kom til å levere. Trodde de skulle gå forbi VW ID.4 i totalsalg. Nå endte de opp 322 biler mindre, om man skal stole på elbilstatistikk.no.

Jeg trodde også Model Y skulle passere ID.4 ut fra det antallet de leverte pr. dag i første halvdel av desember. Men uka før jul stoppet leveransene brått opp, så da var de nok gått tomme for biler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (På 2.1.2022 den 11.14):

Synes alt for få bryr seg om forgiftning av lokalmiljø

https://truchargv.com/what-journalists-should-know-before-reporting-on-the-spacex-at-boca-chica-beach/

Ellers så lurer jeg på hvor du finner mennesker som synes det er fantastisk med kartellvirksomhet og farlige eksperimenter på mennesker? Hva slags mennesker omgås du som synes sånn er greit?

Det er rart du synes at for få bryr seg om forgiftning av lokalmiljø samtidig som du går god for VWs moralske høyverdighet. Du angriper kun Tesla/Musk, konsekvent.

Og så skjønner jeg ikke hva SpaceX har med saken å gjøre, ei heller en løgnaktig artikkel skrevet av en skrønemaker? Er det liksom ment å forsvare din støtte til VW?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Det er ikke tilbakekalling som er kjernen i argumentet. Det er årsaken til tilbakekalling, som er produksjonsfeil.

...som rammer ca. 1% av de tilbakekalte Model 3.

Kjernen i argumentet ser ut til å være "TESLA - DÅRLIG, ALLE ANDRE - SUPERBRA".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (26 minutter siden):

Eh jo, det sitter Ford-folk i styret, samt at Ford donerer til dem.

Har du en link til at Ford donerer?

Kan du forresten svare på hvordan Consumer Reports er kjøpt og betalt av Ford samtidig som Consumer Reports plasserer Ford-merket Lincoln på sisteplass i kvalitetsundersøkelsen? Synes du ikke det er litt rart?

Det er forresten vinter og endeløse tråder både her og utenlands om at Tesla fremdeles ikke klarer å lage et varmeapparat som gjør at eierne må få bilen sin tauet.

10 år foran resten av bilindustrien.🤣

Edit: Consumer Reports lever av sin kredibilitet og objektivitet. Det er hele grunnlaget for virksomheten. Samtidig har denne hekomo ikke noe problem med å feste 100% lit til Youtubere som har hele formuen i Tesla-aksjer. Her snakker man vrangforestillinger i fullt dagslys.

 

Endret av uname -i
  • Liker 5
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

...som rammer ca. 1% av de tilbakekalte Model 3.

Selv med 1% så er det ekstremt mye høyere enn 0.7 per 10.000 som var narrativet den gang, og dette skraper bare overflaten av ett problem.

Sitat

Kjernen i argumentet ser ut til å være "TESLA - DÅRLIG, ALLE ANDRE - SUPERBRA".

Diskuter saklig er du grei.

Hanhijnn skrev (40 minutter siden):

Er det ikke som regel det? Uansett merke...

Jo. Jeg sier ikke "alle andre - superbra" som Hekomo påstår. Jeg slår bare de som påstår at Kina-Teslaer er revolusjonerende bra, av sin store fine hvite hest.

Det er en arrogant og virkelighetsfjern påstand som begynner å lekke inn vann med saker som topic.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (4 timer siden):

Det er rart du synes at for få bryr seg om forgiftning av lokalmiljø samtidig som du går god for VWs moralske høyverdighet. Du angriper kun Tesla/Musk, konsekvent.

Og så skjønner jeg ikke hva SpaceX har med saken å gjøre, ei heller en løgnaktig artikkel skrevet av en skrønemaker? Er det liksom ment å forsvare din støtte til VW?

Går jeg god for VW sine synder? Jøss, det visste jeg ikke. 
 

Det eneste jeg påpeker konsekvent er dobbeltmoral. De som ikke ser bjelken i eget øye. Det er vel ingen med vettet i behold som forsvarer miljøkriminalitet, fagforeningsknusing, grådighet med mer? Synes du det er greit at SpaceX bedriver miljøkriminalitet? Sånn med tanke på at Musk eier og i praksis leder både Tesla og SpaceX.

Synes du ikke at det er rart at du aldri kan innrømme at Musk, Tesla og SpaceX har svin på skogen? Når har jo til og med Tesla vært nødt å nedverdige seg til tilbakekalling, men bare etter press fra myndigheter. Vi venter ennå på at Tesla skal tilbakekalle ut av ren samvittighet og redelighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (4 timer siden):

...som rammer ca. 1% av de tilbakekalte Model 3.

Kjernen i argumentet ser ut til å være "TESLA - DÅRLIG, ALLE ANDRE - SUPERBRA".

Bare si det høyr, Tesla er ikke perfekt og har utfordringer med kvalitet. Slik som Renault, Peugeot, Kia med flere var beryktet for på 90-tallet. Det ser jammen ut som om Tesla ikke er bedre enn andre…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (5 timer siden):

Har du en link til at Ford donerer?

Kan du forresten svare på hvordan Consumer Reports er kjøpt og betalt av Ford samtidig som Consumer Reports plasserer Ford-merket Lincoln på sisteplass i kvalitetsundersøkelsen? Synes du ikke det er litt rart?

Det er forresten vinter og endeløse tråder både her og utenlands om at Tesla fremdeles ikke klarer å lage et varmeapparat som gjør at eierne må få bilen sin tauet.

10 år foran resten av bilindustrien.🤣

Edit: Consumer Reports lever av sin kredibilitet og objektivitet. Det er hele grunnlaget for virksomheten. Samtidig har denne hekomo ikke noe problem med å feste 100% lit til Youtubere som har hele formuen i Tesla-aksjer. Her snakker man vrangforestillinger i fullt dagslys.

Consumer Reports lever av kredibilitet og objektivitet sier du?

https://www.motorbiscuit.com/the-90s-scandal-consumer-reports-hopes-you-forgot-about/

Javel.

Jeg fester lit til fakta, og ikke til korrupte organisasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Selv med 1% så er det ekstremt mye høyere enn 0.7 per 10.000 som var narrativet den gang, og dette skraper bare overflaten av ett problem.

Den gang? Hva snakker du om? 1% er ekstremt få biler. Jeg skjønner ikke poenget med å blåse dette ut av proporsjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 time siden):

Går jeg god for VW sine synder? Jøss, det visste jeg ikke. 

Det eneste jeg påpeker konsekvent er dobbeltmoral. De som ikke ser bjelken i eget øye. Det er vel ingen med vettet i behold som forsvarer miljøkriminalitet, fagforeningsknusing, grådighet med mer? Synes du det er greit at SpaceX bedriver miljøkriminalitet? Sånn med tanke på at Musk eier og i praksis leder både Tesla og SpaceX.

Synes du ikke at det er rart at du aldri kan innrømme at Musk, Tesla og SpaceX har svin på skogen? Når har jo til og med Tesla vært nødt å nedverdige seg til tilbakekalling, men bare etter press fra myndigheter. Vi venter ennå på at Tesla skal tilbakekalle ut av ren samvittighet og redelighet.

I en annen tråd gikk du jo god for VW da jeg ba deg envne et bilmerke du mente var moralsk høyverdig, da i motsetning til Tesla som du hele tiden sprer negative påstander om.

Poenget mitt er ikke om Tesla har svin på skogen eller ikke, men dobbelmoralen i å ha en ekstrem fokus på Tesla samtidig som man ignorerer alle de andre.  

Roger Moore skrev (1 time siden):

Bare si det høyr, Tesla er ikke perfekt og har utfordringer med kvalitet. Slik som Renault, Peugeot, Kia med flere var beryktet for på 90-tallet. Det ser jammen ut som om Tesla ikke er bedre enn andre…

Men det stemmer jo ikke. 

Endret av hekomo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (6 minutter siden):

I en annen tråd gikk du jo god for VW da jeg ba deg envne et bilmerke du mente var moralsk høyverdig, da i motsetning til Tesla som du hele tiden sprer negative påstander om.

Poenget mitt er ikke om Tesla har svin på skogen eller ikke, men dobbelmoralen i å ha en ekstrem fokus på Tesla samtidig som man ignorerer alle de andre.  

Men det stemmer jo ikke. 

Det er da ingen her som forsvarer de ugjerninger andre bilprodusenter har begått? Men det er noen her som hardnakket forsvarer alle ugjerninger Musk, Tesla, SpaceX begår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (Akkurat nå):

Det er da ingen her som forsvarer de ugjerninger andre bilprodusenter har begått? Men det er noen her som hardnakket forsvarer alle ugjerninger Musk, Tesla, SpaceX begår.

Du sa du aldri kom til å kjøpe en Tesla på grunn av at de er så fæle. Jeg spurte deg da om det var noen selskaper som var moralsk høyverdige nok for deg. Du svarte ikke direkte eller nevnte kanskje VW, så jeg gikk inn på VW og hvordan de har holdt på for å høre om du virkelig mente at dette var moralsk høyverdig. Du har hele tiden prøvd å unnvike temaet. Vi vet begge hvorfor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...