Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Moderna sier boosterdosen må dobles


Anbefalte innlegg

Vaksineprodusentene ser at majoriteten snart snur seg mot statens vaksinehysteri, spesielt etter at det er sterke indikasjoner på at neste variant, Omicron, er som en normal influensa og at om vi alle skulle få den, kanskje er den beste måten å få flokkimmunitet på. De som ønsker å være prøvekaniner frem til vaksinene kanskje blir godkjent i 2023, skal selvsagt kunne vaksinere seg så mange ganger og så mye de bare ønsker, med et variert antall vaksiner.

Hva svarer crony-kapitalister med, når det løgnaktige narrativet om en alvorlig pandemi ikke lenger klarer å holde lommebøkene åpne? De forsøker så raskt som mulig å skvise ut de siste kronene av lommebøkene.

Moderna er først ute og hevder at booster-dosen må dobles:

https://news.sky.com/story/covid-19-omicron-variant-highly-infectious-and-booster-jabs-may-need-double-dose-says-moderna-ceo-12482978
 
Så veldig overraskende at det ikke er noen øvre grense for antallet shots man må ta før vaksinen angivelig skal begynne å virke – som lovet. Løftene var statistisk sett, i tilfelle man har glemt det,

at man ikke skulle bli smittet,
at man ikke skulle smitte andre,
at man ikke skulle ende på sykehus.
Man snakket ikke engang om et sykdomsforløp. Vaksinen skulle gjøre deg immun.

Right!

Nå hører vi snart at den åttende boosteren skal gjøre deg immun mot den sjette varianten. Hvis selskapene klarer å fortsette å melke stater før majoriteten sier STOPP!

Når skal helsevesenet begynne å mase på oss om å spise masse grønnsaker, mindre sukker og karbohydrater, stresse ned, sove nok, ta ekstra d-vitamin og zink, kjøpe inn superbillige antivirale medisiner, trene jevnlig og liknende tiltak for å booste immunsystemet og være forberedt på å evt bli smittet av covid og andre virus?

Hvorfor er staten, helsevesenet, media og eliten i seng med globale selskaper som tjener absurde mengder penger på å pushe en eksperimentell såkalt vaksine? Noen som har hørt om eller lest seg opp på opioid-krisen? Det er de samme kjeltringene som står bak og pusher «medisinen» sin og stater gir dem full støtte.

Venstresiden er stort sett svært kritiske til disse enorme foretakene som pusher varene sine på folk og utelukkende er opptatt av fortjeneste, men i tilfellet nå - med vaksineprodusenter, så er det langt mellom de venstreorienterte, kritiske røstene. Hva skjedde? Tror venstresiden at de grådige crony-kapitalistene plutselig fant ut at de hadde et hjerte, har snudd og vil oss alle bare vel nå fremover? Det må i så fall forklares i ly av opioid-krisen.

Den aller beste forretningsmodellen for noe vaksine- og medisin-selskap, er å svekke deg på forsiden av bygget, selge deg alle mulige «vaksiner» og «medisiner» front-end og når du blir svekket og syk av dette, som så mange amerikanere dessverre blir, så blir du ledet rundt på baksiden, back-end, hvor de nå har fanget deg til du dør, der du må ha alle andre slags «medisiner» for å fjerne alle symptomene de ga deg front-end.

Aldri har for eksempel amerikanere, med sine 72 vaksinedoser hatt en sykere befolkning. Fra barnealder og til døden sliter de med svært mange kroniske sykdommer. Men, det skyldes alt annet enn vaksiner. Vaksiner er bare bra for deg. Ta så mange som mulig. Immunsystemet ditt klarer ikke oppgaven.

“How unhealthy is the United States? The U.S. spends more on health care as a share of the economy — nearly twice as much as the average OECD country — yet has the lowest life expectancy and highest suicide rates among the 11 nations. The U.S. has the highest chronic disease burden and an obesity rate that is two times higher than the OECD average.

https://www.commonwealthfund.org/publications/issue-briefs/2020/jan/us-health-care-global-perspective-2019

“The United States ranks 26th of 35 OECD countries for life expectancy, with an average life expectancy of 79 years.”

Det er et mysterium for meg at så mange velger å stole blindt på statens råd om kosthold, vaksiner, medisiner og generelt, der staten og dens allierte i kampen for bedre helse – medisinselskapene – jo bare vil deg vel! Det gjenspeiles i statistikkene. Vi blir jo bare friskere og friskere, og du må bare ta en fem-seks ekstra doser med kvaksine, så blir alt bra. Litt slangeolje også - det virker mot alt! Stol på meg, jeg vil deg bare vel.

C-19.jpeg

Endret av Sindre Rudshaug
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sindre Rudshaug skrev (1 time siden):

Hva svarer crony-kapitalister med, når det løgnaktige narrativet om en alvorlig pandemi ikke lenger klarer å holde lommebøkene åpne?

De svarer som alltid med: Let's wag the dog.
 

Sindre Rudshaug skrev (1 time siden):

Når skal helsevesenet begynne å mase på oss om å spise masse grønnsaker, mindre sukker og karbohydrater, stresse ned, sove nok, ta ekstra d-vitamin og zink, kjøpe inn superbillige antivirale medisiner, trene jevnlig og liknende tiltak for å booste immunsystemet og være forberedt på å evt bli smittet av covid og andre virus?

Hva jeg vet, er dette noe man allerede har drevet på med siden sent 60-tall (unntatt antiviralmedisiner).
 

Sindre Rudshaug skrev (1 time siden):

Hvorfor er staten, helsevesenet, media og eliten i seng med globale selskaper som tjener absurde mengder penger på å pushe en eksperimentell såkalt vaksine?

Fordi det er; how the cookie crumbles.
 

Sindre Rudshaug skrev (2 timer siden):

Noen som har hørt om eller lest seg opp på opioid-krisen?

Ja, jeg.
 

Sindre Rudshaug skrev (2 timer siden):

Det er de samme kjeltringene som står bak og pusher «medisinen» sin og stater gir dem full støtte.

Nei, det er det ikke.

Ellers lurte du på.. ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (2 timer siden):

En ting jeg lurer på er hvorfor dem pusher så hardt på for at vi skal ta en 3dje dose nå som man vet at den har begrenset effekt mot omicron varianten, samt det at vaksinene hindrer smitte og mutasjon har vært en løgn fra norske myndigheter side fra dag en.

Jeg tror de ulike aktørene har felles agenda, men ulik motivasjon for å pushe narrativet.

Ekstreme jødiske mennesker og organisasjoner har noen ganger gjort felles sak med ekstreme palestinske mennesker og organisasjoner. Dette er ekstremt kontraintuitivt. De mest radikale haterne ytterst i hver fløy, har funnet felles sak, men med ulik motivasjon?

Ekstreme jøder(med ekstrem mener jeg ideologisk radikal + vilje til vold) ønsker at alle fredsforhandlinger bryter sammen, så de kan fortsette å utvide statens territorium, så det ender med alt land mellom havet og elva. Guds løfte.

Ekstreme palestinere(med ekstrem mener jeg ideologisk radikal + vilje til vold også her), ønsker at alle fredsforhandlinger bryter sammen, så de kan fortsette sine terrorangrep og etter hvert tvinge Israel i kne, så de kan kaste jødene på havet eller være Allahs utvalgte som drepte den siste jøden, slik Muhammed profeterte.

Begge ser for seg 100% diametralt ulik ende på sagaen. Begge tror på seier, selv om begge har samme metode. Det er jo litt sprøtt, eller?

La oss se på vaksiner. Hvem er aktørene?

Vaksineselskaper
Halv-statlige aktører
Helse-bransjen
Politikere
Media
Den kollektivistiske delen av folket
Individualister

Alle, bortsett fra individualistene har gjort felles sak for vaksinering, noen for tvangsvaksinering, noen for konsentrasjonsleire, men med ulik motivasjon. Hva er de ulike grupperingenes større målsetning?

Vaksineselskapene ønsker profitt, de driter i om vaksinene ikke virker og de driter i om folk blir skadet, fordi de er fritatt fra ansvar. De bryr seg bare om narrativet om at vaksinene virker og ikke skader.

Halv-statlige aktører, akkurat som med AGW-narrativet, tjener enorme summer på å støtte opp om statens narrativ. De får tildelt store summer, for å etablere et narrativ som støtter statens posisjon, via «forskning» og «spådommer» - bare stengt i to uker, en shot, så gjenåpner vi. Right. De halv-statlige aktørene er ofte delvis eid av medisinselskapene gjennom å motta omfattende mengder korrumperende midler/penger. WHO, CDC.

Staten har lært at den får tillit med føre-var-alternativet. Hva er folket bekymret for? De er redde for AGW og de er redde for sykdom og død. De er ikke redde for at AGW kanskje er en løgn, for det er jo ikke farlig. De er ikke redde for at vaksinene skal skade, for vaksiner er jo alltid bra – jo flere jo bedre.

Folket, godt hjulpet av radikale religioner, tror at nedlegging av gammel energiproduksjon er bra og at immunsystemet ikke kan håndtere nye virus. Staten tjener rått med tillit på å skulle redde oss, hjelpe oss. Den tjener lite eller intet på konservativisme – å ikke gjøre noe før vi er helt sikre på at det er riktig.

Videre er det ALLTID i statens interesse at de får mer makt, så de kan hjelpe flere. Politikere har en primær målsetning over alt annet: Å styre. De vet bedre enn alle andre og jo mer makt og kontroll de har på befolkningen, jo mer kan de hjelpe. Politikere kan ikke oppfattes å ta feil, så de kan aldri snu, før det er åpenbart at alle må snu. «Ingen visste!»

Helsebransjen lever av ideen om sykdom, medisiner, vaksiner og tillit til helsevesenet. Mange leger tror likevel først og fremst på ideen om «Do no harm», så de vil møte direktiver uten støtte i forskning med mer skepsis og være mer alternative. Majoriteten av leger er likevel bransjemessig konservative og tror på det de driver med, som jo er å hjelpe syke folk. Og hvis man bare unnlater å samle inn nok materiale om vaksineskader, så ser vaksinene ikke så ille ut. Det vil jo uansett ta litt tid, før man får samlet inn mer omfattende materiale om skader. Leger er veldig ofte sponset av vaksineselskapene. Da er lojaliteten klar.

Media er todelt. MSM som lever av statlige midler, som er 95% på venstresiden, som tror på statens formidable evner til å vite hva som er best for folket. Tydelige kollektivister.

De resterende 5% alternative medier, som forsøker som best de kan å rapportere nøytralt eller mot høyresiden. Drukner i støyen fra rike medisinselskaper som eier

Den kollektivistisk anlagte delen av befolkningen er systemtro, statstro, stoler på det de blir fortalt fra sentrale spredere av statlig propaganda. NRK og TV2 sprer narrativet fra morgen til kveld, sprer frykt og forteller om redningen som snart skal komme eller har kommet. Vaksinen. Du har vært innesperret lenge og endelig kommer redningen. At narrativet rundt redningen hele tiden endres, at mesteparten åpenbart var et løgnaktig narrativ, henger de seg ikke opp i. Mediene presser så hardt på at, endringen, det du har hørt gjentatt 100 ganger de siste fire ukene, som er noe helt annerledes enn de fire forrige ukene, merker du ikke noe til. Vannet du kan kokes i varmes opp sakte.

Den kollektivistisk anlagte delen av befolkningen, som oftest utgjør 99%+, blir simpelthen en videreformidler av propagandaen som gjentas av vaksineselskapene, politikerne, mediene, de halv-statlige aktørene og helsevesenet. Kanskje er alt sant, kanskje er alt en løgn, kanskje et sted midt i mellom. Det er irrelevant. Kollektivistene tror på narrativet og formidler det og en ond sykepleier tar saken i egne hender og triller en skadet jente ut av sykehuset, fordi hun og bare hun er en fare for fellesskapet. Og på Diskusjon.no får sykepleieren full støtte av enkelte. Avvikere kan du behandle som avfall.

Individualistene holder på sitt. De avviser å vaksinere seg, fordi de mistenker at noe er galt her. De holder på retten sin og de leter opp alternative syn på saken.

Snart er covid bak oss, etter hvert som variantene får et veldig mildt sykdomsforløp. Ingen andre enn individualistene har lyst å gjøre en større analyse av hysteriet og lovbruddene og løgnene og den autoritære tilnærmingen, fordi alle unntatt individualistene satt i samme båt. Det er ingen konspirasjon, det bare blir sånn, fordi prinsipper rundt individets autonomi aldri respekteres. Fordi 99% er kollektivister.

Ved neste krise, så finner vi omtrent den samme gjengen på den autoritære siden og oss individualister, som holder på prinsippene, på den andre siden.

Det har vært utallige kriser de siste hundre år og forløpet og oppskriften for å løse «krisen» er omtrent identisk hver gang. Om det er pengevesenet, statsfinansene, krakk, borgerkrig, terror, virus eller hva annet:

Media og folket roper på statlig inngripen, staten elsker ropene og kommer løpende, ser hvordan den kan tjene på krisen, lager nye lover og fratar individet litt mer autonomi.

Den spansk-amerikanske borgerkrigen kom i gang pga mediene, som trengte å selge litt flere aviser. Pytt, pytt med noen døde soldater på begge sider.

https://history.state.gov/milestones/1866-1898/yellow-journalism

Man skal aldri stole på andre enn seg selv eller noen som ikke har insentiv for å lyve for deg. Medisinselskaper, halv-statlige aktører, politikere, deler av helse-bransjen, store selskaper som tjener rått på å involvere deg, media, naboen din – de har alle en agenda. Det vil man oppdage om man følger med til den bitre slutt.

Media og venstresiden hadde en agenda da de løy om at Trump drev collusion med russerne. Tenk et år+ tilbake. I dag vet vi motsatt. Hat Trump alt du vil, men innrøm at han var uskyldig i dette. Så innser du at du ble lurt. De som fulgte med til den bitre slutt, saken er ennå ikke helt rullet opp av FBI - de kjenner mer av detaljene i det løgnaktige narrativet. Det er identisk som med vaksinene. Følg med til den bitre slutt og observer at du har blitt løyet for mye underveis. Og at etterpå, så er det ingen som stilles til ansvar. Ingen lærdom skal læres. Ingen gjorde noe galt. Alt var akkurat som det skal være. Intet å se her – gå videre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (18 minutter siden):

Ja, gjør vi ikke det da? Folk blir jo stadig eldre enn forrige generasjon.

Bra du tar det opp!

Eldre betyr at antallet år man klarer å holde noen i live øker.

Friskere betyr at man har færre sykdommer og lidelser, blant annet kroniske sykdommer, mens man lever.

Målet til medisinindustrien, hvor enn kynisk det høres ut, er at du lever lengst mulig og sykest mulig. Dess sykere du er, dess mer penger tjener de. Dess eldre du blir, dess lenger kan de melke deg, forsikringsselskaper og staten for å holde deg i live.

Hvis man på automatikk antar at bedrifter, hvis overordnete mål er å holde deg sykest mulig lengst mulig, bare har ditt beste som sitt mål, så er man simpelthen ignorant.

Jeg setter dette på spissen. Dette kan ikke være en åpen, uttalt politikk for medisinselskapene.

Men alternativet er utenkelig:

At de som produserer såkalte vaksiner, vaksiner og medisiner - har ditt beste som sitt øverste mål, altså å gjøre deg mest mulig frisk, med færrest mulig sykdommer og kroniske lidelser, uavhengig av sin profitt, sette deg fri fra dem. Utenkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (8 timer siden):

Nesten, men bare nesten får du frem det viktige budskapet. Litt mindre overdrivelser og frustrasjon og du vil nå lenger.

De fleste i dag holder på med "halleluja, vaksinene er her og nå får vi endelig sjette boosterdose! Yeah, yeah, yeah - hurra, hurra, hurra!!!

Jeg presenterer et alternativt syn, så får man velge seg det som passer. Jeg har ingen venner blant fiender av individet, så jeg er ikke så bekymret for om jeg blir for tydelig, om lunkne folk synes det blir for mye. Det er rimelig uinteressant for meg. Jeg overdriver lite, jeg setter ting på spissen, skisserer hvor ille det kan tenkes å være, hvor mye løgn som produseres, hvor løgnaktig narrativet er. Jeg presenterer en mer skeptisk, mer forsiktig, mer sannsynlig variant enn halleluja-varianten, som vi nå ser kneler under vekten av alle løgnene/løftene.

Jeg kjenner deg ikke, stoler ikke på deg, tar ikke råd fra deg, tar ikke kritikk fra deg. Du har ikke sagt noe som gir meg tillit til deg. Null! Du er en nobody for meg, det gjelder da også ideene dine, hvis de ikke bæres av sin egen fornuft.

Endret av Sindre Rudshaug
Lenke til kommentar
frohmage skrev (15 minutter siden):

Hvor mye makt bør vi overlate til industrien da, synes du?

Medisinindustrien skal kunne produsere akkurat hva de ønsker. Intet de produserer skal tvinges på noen, på noen som helst måte. Null form for påvirkning fra staten. Folk i samråd med legene sine får finne ut hva slags medisiner og vaksiner de ønsker å bruke. Industrien skal være 100% ansvarlige for sine produkter og kunne saksøkes av hvem som helst. Politikere må aldri kunne motta goder fra industrien eller lobbyister, på noen som helst måte, slik det skjer i for eksempel USA. Samme med leger. Det må være et vanntett skille mellom de som pusher legemidler og de som deler dem videre ut til pasienter(leger) eller betaler for dem(staten). Sikkert mye mer, men jeg har ikke tenkt mye over dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (9 timer siden):

Vaksineprodusentene ser at majoriteten snart snur seg mot statens vaksinehysteri, spesielt etter at det er sterke indikasjoner på at neste variant, Omicron, er som en normal influensa og at om vi alle skulle få den, kanskje er den beste måten å få flokkimmunitet på.

Vaksinehysteri er dine ord. Tall og statistikk viser at vaksinen fungerer som forventet... den reduserer faren for alvorlig sykdom. Det er de som ikke har tatt vaksinen som sitter med skjegget i postkassen om de blir smittet og er av de uheldige som blir alvorlig syke.

Hvis Omicron-varianten er som en normal influensa, og tar helt over, så er det ikke å "snu seg mot statens vaksinehysteri" om man velger å ikke ta flere vaksiner mot covid-19... det er sunn fornuft. Hvis den ligner på en normal influensa, og man ikke er i en risikogruppe, så er det ikke noen vits å ta vaksinen.

Sitat

Løftene var statistisk sett, i tilfelle man har glemt det,

at man ikke skulle bli smittet,
at man ikke skulle smitte andre,
at man ikke skulle ende på sykehus.
Man snakket ikke engang om et sykdomsforløp. Vaksinen skulle gjøre deg immun.

Right!

Eldste uttalelsen jeg finner fra FHI angående vaksiner, som er godt over et år gammelt, er at "Hensikten med vaksinasjon mot koronavirusinfeksjon (covid-19) er å forebygge sykdom eller å gjøre sykdomsforløpet mildere uten å bli utsatt for alvorlige bivirkninger. " Ikke et ord om immunitet eller at man ikke kan bli smittet/smitte videre. De varsler til og med at det kan bli aktuelt med oppfriskningsdoser.

Sitat

Nå hører vi snart at den åttende boosteren skal gjøre deg immun mot den sjette varianten. Hvis selskapene klarer å fortsette å melke stater før majoriteten sier STOPP!

Hvem har snakket om "åttende booster" og "immunitet" av den?

Sitat

Når skal helsevesenet begynne å mase på oss om å spise masse grønnsaker, mindre sukker og karbohydrater, stresse ned, sove nok, ta ekstra d-vitamin og zink, kjøpe inn superbillige antivirale medisiner, trene jevnlig og liknende tiltak for å booste immunsystemet og være forberedt på å evt bli smittet av covid og andre virus?

Det alene er ikke nok for å forhindre alvorlig sykdom, og det er like lett å få hele befolkningen til å spise mer grønnsaker som det er å få en unge på 5 år til å gjøre det.

Sitat

Hvorfor er staten, helsevesenet, media og eliten i seng med globale selskaper som tjener absurde mengder penger på å pushe en eksperimentell såkalt vaksine?

Dokumentasjon? Motiv?

Sitat

 Vi blir jo bare friskere og friskere, og du må bare ta en fem-seks ekstra doser med kvaksine, så blir alt bra.

Jeg klarer ikke å ta deg alvorlig når du må bruke dårlige og infantile ordspill og bilder for å forsøke å latterliggjøre motparten. Det er et klart tegn på manglende, dokumenterbare argumenter.

Endret av Nukleosid
  • Liker 9
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (6 timer siden):

En ting jeg lurer på er hvorfor dem pusher så hardt på for at vi skal ta en 3dje dose nå som man vet at den har begrenset effekt mot omicron varianten, samt det at vaksinene hindrer smitte og mutasjon har vært en løgn fra norske myndigheter side fra dag en. Noe denne videoen bekrefter:

 

Igjen, norske myndigheter har aldri påstått at vaksinen hindrer smitte og mutasjon. Men tredje dose vil fortsatt redusere faren for alvorlig sykdom, også når det gjelder omicron-varianten. Og ja, jeg tror mer på et stort antall forskere verden over, enn en tilfeldig fyr på YouTube som kun vaksineskeptikere har hørt om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (8 timer siden):

Igjen, norske myndigheter har aldri påstått at vaksinen hindrer smitte og mutasjon. Men tredje dose vil fortsatt redusere faren for alvorlig sykdom, også når det gjelder omicron-varianten. Og ja, jeg tror mer på et stort antall forskere verden over, enn en tilfeldig fyr på YouTube som kun vaksineskeptikere har hørt om.

Har dem IKKE det? Har du levd under den stein de siste åra? 

Tilfeldig fyr?

Bare vås alt sammen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (På 12.12.2021 den 12.35):

En ting jeg lurer på er hvorfor dem pusher så hardt på for at vi skal ta en 3dje dose nå som man vet at den har begrenset effekt mot omicron varianten, samt det at vaksinene hindrer smitte og mutasjon har vært en løgn fra norske myndigheter side fra dag en. Noe denne videoen bekrefter:

Det er trolig av den enkle årsaken at du har betydelig lavere sannsynlighet for å ende opp på intensiven eller i respirator om du har fått en boosterdose. Det har aldri blitt sagt at man blir immun mot sykdom, og fokuset til FHI ser først og fremst ut til å være på sykehusenes kapasitet. Med en tredje dose er det mindre sannsynlig at du blir en byrde for helsetjenesten, og sannsynligvis er du også noenlunde mindre smittsom ovenfor andre. Begrenset effekt er ikke det samme som null effekt, og når det er det eneste gjenværende alternativet bortsett fra en ny nedstenging er det ikke akkurat vanskelig å forstå tanken.

Diskusjonen ang. smitte og mutasjoner er ikke spesielt relevant akkurat nå. Hvorvidt vaksinen begrenser smitteomfanget er komplisert, og den har definitivt hatt en effekt (men dessverre kanskje ikke så mye som vi håpet).

Trolig vil vi alle komme i kontakt med omikron-varianten i løpet av det neste halvåret (om FHIs modeller stemmer), men med en boosterdose er oddsene betydelig lavere for at du ender opp døende på et overfylt sykehus uten kapasitet til å behandle deg. Vi vet jo allerede nå at det ikke finnes en gruppe som skånes fullstendig, og at selv unge voksne og barn kommer til å bli alvorlig syk eller dø om spredningspotensialet er så stort som forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (14 timer siden):

Har dem IKKE det? Har du levd under den stein de siste åra? 

Tilfeldig fyr?

Bare vås alt sammen

Jeg har nå i hvert fall ikke funnet noen eldre uttalelser fra FHI angående vaksinen enn den jeg siterte litt lenger opp, og dette var lenge før de startet vaksinering i Norge. Og som sagt, her påstår de kun at vaksinen reduserer farlig sykdom.

Og etter å ha kikket litt på videoen du linker til, så sier jo han akkurat det samme. At vaksinen gjør en veldig god jobb for å forebygge død, en god jobb for å forebygge alvorlig sykdom og en ok jobb for å forebygge smitte. Men at delta-varianten har mye av skylden for at vaksinen ikke fungerer så godt som håpet, nettopp fordi vaksinen ble utviklet for det opprinnelige covid-19 viruset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...