Gå til innhold

Chivalry 2-studio trekker samarbeid med utgiver etter støtte for Texas' abortlov


Anbefalte innlegg

 

 

tankbug skrev (20 minutter siden):

Spør dem på nytt på en oversiktlig og konsis måte hvis du vil ha svar, jeg orker ikke å analysere side opp og ned for å luke dem ut fra alt det andre.

Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Det er jo nettopp det du ikke gjør.

Men jeg kan spørre på ny så muligens spørsmålet blir klarere:

i)Har en nyfødt baby følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

ii)Har en ett-åring  følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

iii)Har en to-åring følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

iv)Har en tre-åringy følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

v)Har en fire-åring følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

vi)Har en hund følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

vii)Hvilke av de over synes du det er greit å avlive?

vrsgd

tankbug skrev (21 minutter siden):

Og hva hadde vært godt nok for deg?

En faktisk redegjørelse.

tankbug skrev (21 minutter siden):

Tror du at det er tilfeldig at lovverket og folks holdninger til abort er slik den er i dag,

Appeal to authority. 

tankbug skrev (9 minutter siden):

, så fremt at du dropper den arrogante holdningen og den ubegrunnede nedlatenheten. 

Som man reder ligger man. Min arroganse og nedlatendhet er bare et tilsvar til den eimtjukke arrogansen og nedladheten som allerede marinerte tråden her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Hank Amarillo said:

i)Har en nyfødt baby følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

ii)Har en ett-åring  følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

iii)Har en to-åring følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

iv)Har en tre-åringy følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

v)Har en fire-åring følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

vi)Har en hund følelser, tanker og er klar over sin eksistens?

vii)Hvilke av de over synes du det er greit å avlive?

1. Sannsynligvis, i en viss grad
2. Sannsynligvis, i en viss grad
3. Sannsynligvis, i en viss grad
4. Ja
5. Ja
6. Sannsynligvis, i en viss grad
7. Ingen av dem, med forbehold for visse situasjoner.  

Hva er poenget? Jeg føler at vi beveger oss inn i "ergo er morlille en sten"- gata her. 

9 minutes ago, Hank Amarillo said:

En faktisk redegjørelse.

Her kom vi langt, gitt. Ok, hva spesifikt skal jeg redegjøre for? 

11 minutes ago, Hank Amarillo said:

Appeal to authority. 

Feil. Da hadde jeg sagt at det er rett og riktig fordi det står i loven. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
tankbug skrev (12 minutter siden):

1. Sannsynligvis, i en viss grad
2. Sannsynligvis, i en viss grad
3. Sannsynligvis, i en viss grad
4. Ja
5. Ja
6. Sannsynligvis, i en viss grad
7. Ingen av dem, med forbehold for visse situasjoner.  

Hva er poenget? Jeg føler at vi beveger oss inn i "ergo er morlille en sten"- gata her. 

Ok, så å avlive en hund er like mye mord som å drepe et barn på 0-3 år, og er like etisk/uetisk.  Vet ikke om det sier mer om ditt syn på hunder eller unger. 

Men ser jo at det ble en trang flaskehals dette når du er så lite komfortabel med prinsippiel og logisk tankegang, så sikkert mest fruktbart å la den ligge.

tankbug skrev (34 minutter siden):

Feil. Da hadde jeg sagt at det er rett og riktig fordi det står i loven. 

Nei, det var et appeal to authority.

 

tankbug skrev (35 minutter siden):

Jeg føler at vi beveger oss inn i "ergo er morlille en sten"- gata her.

#logikkTilbakePåExPhilPensumet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (4 timer siden):

Slutt å spre feilinformasjon. Et foster begynner å utvikle hjerterytme og hjerneaktivitet allerede i uke 5 til 7. Da er abort etisk og moralsk uforsvarlig og bør få konsekvenser.

Hvem i alle dager er det du har hørt på og hvorfor forsøkte du aldri å faktisk undersøke fakta selv..?

Uke 24 er det tidligste mulige tidspunktet. Og da tar vi store hensyn til religiøse sine følelser.

https://www.livescience.com/54774-fetal-pain-anesthesia.html

...inb4 oppbrukte og tilbakeviste ideer om at reflekser eller tilfeldig avfyrende nevroner er liv.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 timer siden):

Hvem i alle dager er det du har hørt på og hvorfor forsøkte du aldri å faktisk undersøke fakta selv..?

Uke 24 er det tidligste mulige tidspunktet. Og da tar vi store hensyn til religiøse sine følelser.

https://www.livescience.com/54774-fetal-pain-anesthesia.html

...inb4 oppbrukte og tilbakeviste ideer om at reflekser eller tilfeldig avfyrende nevroner er liv.

Første Google svaret jeg fikk opp:

Sitat

 

Baby’s heartbeat

Hearing a baby’s heartbeat for the first time is an exciting milestone for new parents-to-be.

A fetal heartbeat may first be detected by a vaginal ultrasound as early as 5 1/2 to 6 weeks after gestation. That’s when a fetal pole, the first visible sign of a developing embryo, can sometimes be seen.

But between 6 1/2 to 7 weeks after gestation, a heartbeat can be better assessed. That’s when your doctor may schedule your first abdominal or vaginal ultrasound to check for signs of a healthy, developing pregnancy.

 

kilde

Lenke til kommentar
16 hours ago, Hank Amarillo said:

Ok, så å avlive en hund er like mye mord som å drepe et barn på 0-3 år, og er like etisk/uetisk.  Vet ikke om det sier mer om ditt syn på hunder eller unger. 

Hvis jeg ikke vil skyte en hund, ei heller slippe en atombombe på en by betyr ikke det at jeg syntes en hunds liv og millioner av menneskeliv har samme verdi. Dette her er ganske grunnleggende logikk, så prøv igjen.

 

16 hours ago, Hank Amarillo said:

Nei, det var et appeal to authority.

Forsvar den påstanden om du kan.

 

16 hours ago, Hank Amarillo said:

#logikkTilbakePåExPhilPensumet

Igjen et helt meningsløst svar. 

 

Lenke til kommentar
9 hours ago, FrihetensRegn said:

Baby’s heartbeat

Hearing a baby’s heartbeat for the first time is an exciting milestone for new parents-to-be.

A fetal heartbeat may first be detected by a vaginal ultrasound as early as 5 1/2 to 6 weeks after gestation. That’s when a fetal pole, the first visible sign of a developing embryo, can sometimes be seen.

But between 6 1/2 to 7 weeks after gestation, a heartbeat can be better assessed. That’s when your doctor may schedule your first abdominal or vaginal ultrasound to check for signs of a healthy, developing pregnancy.

Hva så?
Å appellere til et hjerteslag er noe sentimentalt kliss. Hjertet er det første organet som utvikler seg, men definerer ikke et menneske noe mer enn tåneglene. 

Endret av tankbug
  • Liker 4
Lenke til kommentar
tankbug skrev (1 time siden):

Hvis jeg ikke vil skyte en hund, ei heller slippe en atombombe på en by betyr ikke det at jeg syntes en hunds liv og millioner av menneskeliv har samme verdi. Dette her er ganske grunnleggende logikk, så prøv igjen.

Problemet var at du greier ikke redegjøre for prinsippene og mekansimene bak hva som gir noe 'menneskelig verdi'.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Hank Amarillo said:

Problemet var at du greier ikke redegjøre for prinsippene og mekansimene bak hva som gir noe 'menneskelig verdi'.

Premisset for diskusjonen er at vi legger verdi i mennesker og deres fysiske og mentale helse. Vi trenger ikke å ha en filosofisk diskusjon om hva empati er.

 

2 hours ago, FrihetensRegn said:

Så når mener du at det er greit å drepe et foster? Er det ikke et menneske så lenge det ikke er født enda? Hva med i åttende måned?

I europeiske land så er fristen satt til rundt 12 uker, og jeg har ikke hørt noen gode argumenter på hvorfor det skal endres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...