Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er kvinner mer aggresive enn menn?


Gjest a62df...57b

Anbefalte innlegg

Gjest a62df...57b skrev (2 timer siden):

Jeg har vært på Kvinneguiden i tre dager nå. Det er ekstremt mye aggressivitet mot influensere, sykepleiere og mødre. Det er ren mobbing og hetsing som skjer, og jeg lurer på om kvinner er ekstremt aggresive? Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Det er jo mye menn der, er det ikke? Hvordan vet du at de som mobber og hetser er kvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a62df...57b skrev (1 time siden):

For å ta et eksempel så er det en blogger som er helt enkelt en enkel sjel. Hun gjør og sier ikke noe helt bemerkelselsverdig. Men damene på KG er rene skjærer. Som gjerne mobber folk til døde ( skjærer altså) . For en begredelig oppførsel av kvinner! 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Hvilken blogger? Hvordan mobbes hun?

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b skrev (1 time siden):

Det er det jeg tenker på. Det går på psykologisk mobbing. Litt sånn narssisistisk. Jeg ble ærlig talt rystet over de innlegg jeg så. Dette godtar moderatorer altså? Er reglene sånn at man kan mobbe folk? Jeg syns der er helt hårreisende. Men pga private meldinger, fikk jeg vite at også moderatorer deltar under andre Nick  i disse trådene. Det er ikke greit på noen måte. 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Har du noen eksempler på innlegg du er rystet over?

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b
hekomo skrev (32 minutter siden):

Det er jo mye menn der, er det ikke? Hvordan vet du at de som mobber og hetser er kvinner?

Jeg fikk personlig kontakt med noen der. De visste hvem brukere var, og ingen regler ble brutt ifd dette. Der er narsissister over alt og alle vet hva som skjer om du går i mot dem. Alt er bare så fake. Og ganske nedrig. Men det er synd på moderatorene der. De er helt låst. 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Lenke til kommentar

Jeg har hørt flere kvinner som påstår at kvinner kan være veldig fæle mot hverandre. For eksempel er det større sjanse for at det oppstår konflikter på en arbeidsplass med en overvekt av kvinner, enn en arbeidsplass hvor det er mer jevnt fordelt kvinner og menn, eller en arbeidsplass med en overvekt av menn. Konfliktene blir i større grad også av langvarig psykisk art og baksnakking, enn menn som kanskje måler muskler en gang og deretter er fornøyde med det.

Mange av mine venninner forteller også at det i veldig mye større grad oppstår konflikter mellom venninner, enn de opplever med mannlige venner. Det er heller ikke i nærheten like vanlig at tilsvarende konflikter oppstår mellom menn som er venner. Spesielt de "peneste" og mest oppegående av mine venninner opplever dette som et problem.

Tror det går på at kvinner i større grad blir misunnelige på andre kvinner, fordi de vil gjerne være bedre på alle områder og deretter tyr til en form for psykisk terror for å prøve å dra motstanderen ned.

Jeg kan også personlig bekrefte det, etter å ha jobbet på et sted hvor jeg en periode var eneste mann. Så mye drittslenging, også mellom avdelingene, har jeg ikke sett verken før eller siden. Jeg gikk derimot klar av de verste stormene, men ble nedbrutt av å jobbe et sted med så bedritent arbeidsmiljø. Min mor jobbet på en arbeidsplass med bare kvinner, og selv om noen av de som jobbet der var venner, så kunne det være store konflikter mellom andre. Jeg har ikke opplevd tilsvarende noen andre steder jeg har jobbet, der det enten har vært ganske likt fordelt kvinner og menn, eller en klar overvekt av menn.


"Både menn og kvinner mener det er høyest andel av konflikter og baksnakking på arbeidsplasser dominert av kvinner. Her øker andelen kvinner og menn som rapporterer om konflikter og baksnakking."

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b skrev (På 2021-8-13 den 20.06):

Jeg fikk personlig kontakt med noen der. De visste hvem brukere var, og ingen regler ble brutt ifd dette. Der er narsissister over alt og alle vet hva som skjer om du går i mot dem. Alt er bare så fake. Og ganske nedrig. Men det er synd på moderatorene der. De er helt låst. 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Personlig kontakt? Det ser jo ut som omtrent alle skriver som anonym der.

Lenke til kommentar

Det største problemet på kvinneguiden er all anonym posting av innlegg, og at det legges ut mange innlegg bare på tull for å provosere, om 'trollet' ikke får respons får den tak i en ny anonymkode og poster ett stygt svar til seg selv. Og slik fortsetter det utover tråden til det får andre på gli.

Folk som kjeder seg kommer også inn og tolker andres innlegg i verste mening kun for å skape rabalder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slike diskusjoner som dette synes jeg alltid blir så ensporede. 

Om kvinner er mer aggressive en menn ? Hva skal vi måle det i ? Historisk? Enkeltspersoners meninger? Eller små forums på nett å så dra konklusjoner utifra det? Hva regnes som aggressivitet? Mord, baksnakking, krig, "drama" eller hva da? 

Om jeg utelukkende går på IncelWiki, så er menn mer aggressive en kvinner. De hater kvinner. Om jeg går på kvinneforum så er det mye baksnakking der, så da er kvinner mer aggressive. Noen her har jobbet på arbeidsplasser hvor kvinner er i flertall og der var det baksnakking, mens en kvinnelig juniordesigner hos Blizzard har nok en annen oppfattning om hvem som er aggressive på arbeidsplassen. 

Jeg tror forklaringen er så enkel som at vi er alle individer, og det er enkelt for individer å bli påvirket av makt, enten om denne makten er fra å poste anonymt på et forum, eller å ha en høy stilling med tilsynelatende få konsekvenser for å være drittsekk. 

Og her er min personlige mening. Jeg har jobbet med mange, både kvinner og menn, Den verste ansatte jeg noengang har hatt var en kvinne, som satt i gang ett skikkelig kaos for meg som leder. Og den verste sjefen jeg har hatt var en mann, som brukte arbeidsplassen som en egen game of thrones simulator, med intriger, sette folk opp mot hverandre, direkte kjefting, og forskjellsbehandling. Jeg tror noen folk bare kan være skikkelig drittsekker, uten at dette er påvirket av genitalia. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b
Påkrevdnavn skrev (2 minutter siden):

Slike diskusjoner som dette synes jeg alltid blir så ensporede. 

Om kvinner er mer aggressive en menn ? Hva skal vi måle det i ? Historisk? Enkeltspersoners meninger? Eller små forums på nett å så dra konklusjoner utifra det? Hva regnes som aggressivitet? Mord, baksnakking, krig, "drama" eller hva da? 

Om jeg utelukkende går på IncelWiki, så er menn mer aggressive en kvinner. De hater kvinner. Om jeg går på kvinneforum så er det mye baksnakking der, så da er kvinner mer aggressive. Noen her har jobbet på arbeidsplasser hvor kvinner er i flertall og der var det baksnakking, mens en kvinnelig juniordesigner hos Blizzard har nok en annen oppfattning om hvem som er aggressive på arbeidsplassen. 

Jeg tror forklaringen er så enkel som at vi er alle individer, og det er enkelt for individer å bli påvirket av makt, enten om denne makten er fra å poste anonymt på et forum, eller å ha en høy stilling med tilsynelatende få konsekvenser for å være drittsekk. 

Og her er min personlige mening. Jeg har jobbet med mange, både kvinner og menn, Den verste ansatte jeg noengang har hatt var en kvinne, som satt i gang ett skikkelig kaos for meg som leder. Og den verste sjefen jeg har hatt var en mann, som brukte arbeidsplassen som en egen game of thrones simulator, med intriger, sette folk opp mot hverandre, direkte kjefting, og forskjellsbehandling. Jeg tror noen folk bare kan være skikkelig drittsekker, uten at dette er påvirket av genitalia. 

Nå er det et ordtak som sier at kvinner er kvinner verst. Kvinner er kjent for å behandle hverandre dårlig som tenåringer spesielt. Jenter baksnakker, lyver og er nesten kronisk misunnelige. Hvis du ser på Rampelys på nevnte forum, så kan du tenke deg at menn holdt på sånn? Helt ærlig? Det er flere tusen sider med trakkasering. 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b skrev (4 minutter siden):

Nå er det et ordtak som sier at kvinner er kvinner verst. Kvinner er kjent for å behandle hverandre dårlig som tenåringer spesielt. Jenter baksnakker, lyver og er nesten kronisk misunnelige. Hvis du ser på Rampelys på nevnte forum, så kan du tenke deg at menn holdt på sånn? Helt ærlig? Det er flere tusen sider med trakkasering

Ja ok, så denne tråden er ikke en diskusjon, du ønsket det ett ekkorom hvor du kunne sitte å få bekreftelse om hvor grusom alle kvinner er. 

Jeg lar dere fortsette i fred her jeg, jeg orker ikke at dere sitter å klapper dere selv på ryggen om hvor snilt dette forumet er samtidig som man fordømmer ett helt kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (På 18.8.2021 den 14.09):

Kvinneguiden må være det verste forumet jeg har sett, så mye hat der inne. Problemet er alle anonymbrukerne og tulle trådene. Hvis du er mann så anbefaler jeg deg å aldri besøke kvinneguiden, mange av de hater menn virker det som.

Kvinner som hater menn. Høres ut som en kul film.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frohmage og Dalanisse har et godt poeng. Tror noe av det som funker hos oss, er redusert bruk av AB. 

Hos oss på diskusjon er vel kjønnssammensetningen 60% menn og 40 % kvinner, så det er temmelig jevnt men med et liten overvekt av menn. Jeg tror nok det er sunt for miljøet her at det er litt blandet. 

Jeg tror nok også vi legger til rette for mer saklig diskusjon ved å ha de kategorien vi har som nok er mer faglige og tekniske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjimpansen skrev (På 18.8.2021 den 15.33):

Kvinner er, generelt sett(!), i større grad styrt av følelser enn menn. Da sier det seg selv at det oftere blir konflikter, og at konfliktene preges av mindre grad av saklighet og objektivitet.

 

Nei. Forskning sier vi er omtrent like der. Men menn innrømmer dette mindre, eller er mindre bevisste på dette. Med data som dette hevdes det at menn har lavere emosjonell intelligens enn kvinner, men det igjen kritiseres for å ligge i formuleringer og forventninger at det vises noen forskjell.

Endret av anon_83104
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest a62df...57b skrev (På 13.8.2021 den 17.23):

Jeg har vært på Kvinneguiden i tre dager nå. Det er ekstremt mye aggressivitet mot influensere, sykepleiere og mødre. Det er ren mobbing og hetsing som skjer, og jeg lurer på om kvinner er ekstremt aggresive? Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Jeg har vært på kvinneguiden selv som mann og oppførselen blant mange der er ganske spesiell. Personangrep over en lav sko om noen er uenige med deg. Mange som strever med å skille mellom sak og person. Det ser ut til at mange der ikke er spesielt rasjonelle og mannehatet skinner gjennom. 

Mitt inntrykk er at mange klager over menn, og er ute etter å få en heiagjeng bak seg som bekrefter de drøye påstandene sine. Overgeneraliseringene  er tydelige med tråder som "mann som er sånn og sånn", "alle menn er.......", "hvorfor er alle menn...." "utro mann". Med en gang du prøver å bidra med noe som står i strid med TS får du passet påskrevet, ofte i en nedlatende og umoden tone. Det er alltid mannen sin feil. 

Selvinnsikten ser ut til å være totalt fraværende, mange tar null ansvar ovenfor sine holdninger og det blir et evig klageforum uten noen form for konstruktiv debatt og diskusjon. Jeg begynner å lure på om det i hele tatt er målet blant de som skriver? 🤔 Det ser ut som mange vil bare vil tømme fra seg eder og galle. 

Dette ser ut som et mer åpent og inkluderende forum. 

Flere menn  som har prøvd å argumentere med kvinner på KG her? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinner elsker å hate kvinner. Der menn er «bros before hoes» er kvinner det stikk motsatte. De elsker å rakke ned på hverandre for å fremheve seg selv. Og kvinner som får oppmerksomhet fra menn fordi hun er flott er hore selv om hun ikke har sex med noen av disse mennene. Dette kommer selvsagt mest frem på forum som KG, og jeg må si det ofte leses som underholdning for min del. Men det kommer også godt frem i venninnegjengen. Er du ikke der, kan jeg love deg at minst en av de snakker dritt om deg. 

Ja, kvinner er mye mer agressive enn menn, men aldri face to face så klart. Jeg kan live deg at om en av de du nevner i førstepost hadde møtt den de slenger dritt om, hadde de bedt om selfie med dem. 
Dette er selve årsaken til at jeg for det meste velger venner av motsatt kjønn. Jeg orker rett og slett ikke dramaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...