Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er kvinner mer aggresive enn menn?


Gjest a62df...57b

Anbefalte innlegg

Antonym skrev (41 minutter siden):

Flere menn  som har prøvd å argumentere med kvinner på KG her? 

Jeg har gjort litt der. Men også andre steder — både forum, sosiale medier, og direkte fysisk. 
 

Inntrykket er litt som du har. Manglende selvinnsikt, bitterhet, og nokså mye narsissisme er drivkraften til en del. De er ikke stort bedre på tomannshånd. Man nå til MGTOW-miljø for å finne tilsvarende vrangforestillinger og opptreden hos menn. Det sier litt om hva kvinneguiden nå er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
anon_83104 skrev (14 minutter siden):

Jeg har gjort litt der. Men også andre steder — både forum, sosiale medier, og direkte fysisk. 
 

Inntrykket er litt som du har. Manglende selvinnsikt, bitterhet, og nokså mye narsissisme er drivkraften til en del. De er ikke stort bedre på tomannshånd. Man nå til MGTOW-miljø for å finne tilsvarende vrangforestillinger og opptreden hos menn. Det sier litt om hva kvinneguiden nå er. 

Ja, mitt inntrykk er nå at hovedandelen av de som ytrer seg er bitre og hatefulle. Det er godt mulig de er minoriteten, men da er det synd at de ødelegger for de fornuftige som faktisk har noe konstruktivt å bidra med. 

Jeg ser også at det er noen ekstreme menn der og. Da ender det plutselig opp med en kjønnskrig og diskusjonen drukner i argumentene om hvem som har rett🙈 

Bildet blir kun svart hvitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vimsan skrev (41 minutter siden):

Kvinner elsker å hate kvinner. Der menn er «bros before hoes» er kvinner det stikk motsatte. De elsker å rakke ned på hverandre for å fremheve seg selv. Og kvinner som får oppmerksomhet fra menn fordi hun er flott er hore selv om hun ikke har sex med noen av disse mennene. Dette kommer selvsagt mest frem på forum som KG, og jeg må si det ofte leses som underholdning for min del. Men det kommer også godt frem i venninnegjengen. Er du ikke der, kan jeg love deg at minst en av de snakker dritt om deg. 

Ja, kvinner er mye mer agressive enn menn, men aldri face to face så klart. Jeg kan live deg at om en av de du nevner i førstepost hadde møtt den de slenger dritt om, hadde de bedt om selfie med dem. 
Dette er selve årsaken til at jeg for det meste velger venner av motsatt kjønn. Jeg orker rett og slett ikke dramaet.

Er det virkelig slik også blant gode veninner? Er dette normalt? God stemning når de er sammen, men så fort de vender ryggen til hverandre er det sladder og drama? Det høres slitsomt ut. 

For min del virker det og som det er en del konkurranse og misunnelse ute og går. Om noen eksempelvis er i forhold og andre er single. Eller om noen har fått barn, har blitt gift etc. Ikke nødvendigvis at de er så glade på andre sine vegne på tross av hjerter og likes på sosiale media. 

Dette er det ikke alle som vokser av seg altså🤔

Lenke til kommentar
Antonym skrev (7 minutter siden):

Bildet blir kun svart hvitt. 


Kjenner lite til Kvinneguiden, utover å ha forvillet meg inn der et par ganger fra Google-søk, men noe sier meg at det ikke er representativt for kvinner generelt, men er et forum der både menn og kvinner med diverse lidelser får utløp for sine frustrasjoner, og at det har blitt en yngleplass for et visst klientell nettopp fordi det tillates debatter og innlegg som høyst trolig ville blitt moderert bort andre steder?

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Antonym skrev (28 minutter siden):

Er det virkelig slik også blant gode veninner? Er dette normalt? God stemning når de er sammen, men så fort de vender ryggen til hverandre er det sladder og drama? Det høres slitsomt ut. 

For min del virker det og som det er en del konkurranse og misunnelse ute og går. Om noen eksempelvis er i forhold og andre er single. Eller om noen har fått barn, har blitt gift etc. Ikke nødvendigvis at de er så glade på andre sine vegne på tross av hjerter og likes på sosiale media. 

Dette er det ikke alle som vokser av seg altså🤔

Ja, det er sånn blant gode venninner. Jeg har hørt så mye drittslenging fra enkelte og dagen etter legger de ut bilder av den de har slengt dritt om med teksten «verdens beste, så glad jeg har deg» og bla bla bla. Og ingen sier noe om det heller. Det er liksom sånn det er. Tror ikke det er så mye misunnelse blant venninner som gjør at det er sånn. Det trenger ikke å ha skjedd noe spesielt heller. Jeg kan ta et eksempel:

Nina og Trine har vært venner fra de var 16 år og er nå i 40-årene. Nina er gift, Trine er skilt, men har kjæreste. De definerer seg som bestevenninner. Nina klager ofte over mannen sin til Trine. Han er aldri hjemme, og han sier ofte at hun er blitt feit når han er sint på henne. Når Trine er sammen med meg, så forteller hun at hun er dritt lei av at Nina alltid klager på mannen. Hvis han er så ille, så bør hun gå fra han, og hun bør i hvert fall ikke sitte og legge ut på sosiale medier at hun elsker han såååå mye, for det gjør hun virkelig ikke. Et par dager senere legger Trine ut et langt facebookinnlegg om hvor glad hun er for at Nina er i livet hennes, og at hun betyr så mye for henne, hun er så glad for at de alltid stiller opp for hverandre, og gratulerer med dagen verdens beste venn. Jeg snakket med Nina på søndag, og da sa hun klart og tydelig at hun ikke hadde tenkt seg på festen for vennegjengen til Halloween, for hun orket ikke å møte på kjæresten til Trine. Det blir jo snart skitt, for Trine har hoper fra mann til mann de siste 5 årene, og de har aldri vart mer enn 2 mnd. Det er sant nok, men ikke vår sak. På messengergruppen skriver hun i dag at hun gleder seg til festen (som hun ikke skulle på for noen få dager siden), og hun gleder seg til å møte kjæresten til Nina. «Så herlig å se deg lykkelig». 

Og sånn er det frem og tilbake med disse to hele tiden. Og helt sikkert er det at de nok ofte snakker om meg også. 

Lenke til kommentar
Gjest a62df...57b skrev (På 13.8.2021 den 17.23):

Jeg har vært på Kvinneguiden i tre dager nå. Det er ekstremt mye aggressivitet mot influensere, sykepleiere og mødre. Det er ren mobbing og hetsing som skjer, og jeg lurer på om kvinner er ekstremt aggresive? Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: a62df...57b

Ikke for å fremstå dømmende, men r ofte jenter som "baksnakker i gjengene/klassene" mens gutta kan være mer fysiske? Kanskje d har en sammenheng i forum. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Kvinner kan sladre og baktale, det er en del av det å være kvinne å skravle osv. De har også ofte egen kultur og normer osv.

Ikke noe vondt ment, men det er ofte slik.. symøter eller kirkekaffe og telefonsentral-damer i gamle dager, og internet og telefon Facebook/messenger idag...

Men Kvinneguiden tror jeg bare handler om dårlig moderering, eventuelt dårlig giftig miljø.

Jeg skal ikke overdrive da jeg ikke har vært innpå der og sjekket. Men jeg tror på trådstarter da jeg har selv veldig dårlig erfaringer fra annet forum.

Det finnes sikkert flere kvinne-relaterte forum utenom Kvinneguiden som er annerledes.

Det gubbe-forumet jeg dumpet har tre fire bedre konkurrenter både i Norge og Sverige...

Diskusjon.no har jeg også gode erfaringer med, veldig fritt forum, Samtidig som trolling og mobbing modereres/slettes.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vimsan skrev (17 timer siden):

Ja, det er sånn blant gode venninner. Jeg har hørt så mye drittslenging fra enkelte og dagen etter legger de ut bilder av den de har slengt dritt om med teksten «verdens beste, så glad jeg har deg» og bla bla bla. Og ingen sier noe om det heller. Det er liksom sånn det er. Tror ikke det er så mye misunnelse blant venninner som gjør at det er sånn. Det trenger ikke å ha skjedd noe spesielt heller. Jeg kan ta et eksempel:

Nina og Trine har vært venner fra de var 16 år og er nå i 40-årene. Nina er gift, Trine er skilt, men har kjæreste. De definerer seg som bestevenninner. Nina klager ofte over mannen sin til Trine. Han er aldri hjemme, og han sier ofte at hun er blitt feit når han er sint på henne. Når Trine er sammen med meg, så forteller hun at hun er dritt lei av at Nina alltid klager på mannen. Hvis han er så ille, så bør hun gå fra han, og hun bør i hvert fall ikke sitte og legge ut på sosiale medier at hun elsker han såååå mye, for det gjør hun virkelig ikke. Et par dager senere legger Trine ut et langt facebookinnlegg om hvor glad hun er for at Nina er i livet hennes, og at hun betyr så mye for henne, hun er så glad for at de alltid stiller opp for hverandre, og gratulerer med dagen verdens beste venn. Jeg snakket med Nina på søndag, og da sa hun klart og tydelig at hun ikke hadde tenkt seg på festen for vennegjengen til Halloween, for hun orket ikke å møte på kjæresten til Trine. Det blir jo snart skitt, for Trine har hoper fra mann til mann de siste 5 årene, og de har aldri vart mer enn 2 mnd. Det er sant nok, men ikke vår sak. På messengergruppen skriver hun i dag at hun gleder seg til festen (som hun ikke skulle på for noen få dager siden), og hun gleder seg til å møte kjæresten til Nina. «Så herlig å se deg lykkelig». 

Og sånn er det frem og tilbake med disse to hele tiden. Og helt sikkert er det at de nok ofte snakker om meg også. 

Interessant innsikt. 

Jeg starta faktisk en tråd om dette på KG. Da påstod mange hardnakket at dette er noe de tar avstand fra. Jeg fikk  svar fra mange fornuftige kvinner, samtidig som jeg fikk noen drøye svar. 

Da kommer en inn på spørsmålet om faktisk mange kvinner ønsker/trenger/oppsøker drama? Mange hevder at de ikke liker det, samtidig som jeg hører om enkelte starter en diskusjon med partner fordi forholdet er for "kjedelig". 

Menn vil i hovedsak ha fred og ro, så da blir det jo fort en kræsj i interesser. 

Lenke til kommentar
Antonym skrev (6 timer siden):

Interessant innsikt. 

Jeg starta faktisk en tråd om dette på KG. Da påstod mange hardnakket at dette er noe de tar avstand fra. Jeg fikk  svar fra mange fornuftige kvinner, samtidig som jeg fikk noen drøye svar. 

Da kommer en inn på spørsmålet om faktisk mange kvinner ønsker/trenger/oppsøker drama? Mange hevder at de ikke liker det, samtidig som jeg hører om enkelte starter en diskusjon med partner fordi forholdet er for "kjedelig". 

Menn vil i hovedsak ha fred og ro, så da blir det jo fort en kræsj i interesser. 

Det er nok ikke fordi de ønsker/trenger/oppsøker drama. Da ville de sagt dette face to face. De som ønsker drama er de som «sladrer». For da blir det drama. Utenom det er det litt sånn at alle vet de blir baksnakket, men ingen snakker om det.

Lenke til kommentar
Påkrevdnavn skrev (11 timer siden):

Ja det er sant. Se på Afghanistan, der hvor menn har tatt helt over å driver med systematisk undertrykking av kvinner. Veldig fredelig å rolig plass. *eyeroll* 

Morsomt om at du må dra til ekstremistene i Afghanistan for å hente  frem et eksempel😅

Lenke til kommentar
Antonym skrev (15 timer siden):

Morsomt om at du må dra til ekstremistene i Afghanistan for å hente  frem et eksempel😅

Her er det fire sider med menn som sitter med vanvittige påstander om kvinner som en total, med sine egne ekstreme eksempler. Der hvor jeg har prøvd å dra fram en diskusjon blir jeg avfeid med: "stemmer ikke, jeg har opplevd at kvinner er x og x". Ingen har her noen interesse av å diskutere, men å sitte i en ring å få bekreftet sine skumle mistanker om hvor onde kvinner er. Men la oss avfeie alt "aggressivt" menn gjør med ekstremister/mental sykdom/unntak etc. 

Så hva skal man si ? Hele denne tråden her er et glimrende eksempel på at både misogyni og kveldende maskulin kultur lever i beste velstand. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...