Gå til innhold

Grændisen


Hektor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grændis orginalen best.

Orginalen gir mest vekt for pengene og den smaker fortsatt best. Selv pirker jeg alltid av paprikaen og horer den opp med ekstra ost ++

En "orginal" grændis uten papirka, de som blir solgt ferdig pirka. Det er ikke det samme.

Det samme gjelder big one. Orginalen er best.

Jeg pleier å stacke opp på grændis når det er på tilbud til 30 spenn.

 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke den mest utviklede smaken i verden, men jeg har aldri skjønt sammenligningen med papp hva angår bunnen på Grandisen.

Jeg syns bunnen er god på vanlig Grandis. Jeg merker forskjellen med glutenfri bunn, men jeg har aldri smakt en Grandis hvor bunnen har minnet om papp, selv med min sikkert ganske gjennomsnittlig utviklede smakssans.

Lenke til kommentar
Hektor skrev (20 timer siden):

Big One er mest bunn… bunnen er jo en tomme høy, med noen fliser pølse på. Og den er dyrere. Grændis kjører de ofte kvantumstilbud på også.

Nei, Big One er en amerikansk pizza med god og luftig bunn, og ikke kjedelig tynn bunn som italienske pizzaer.

Det er tykk og god bunn på Big One, samt mye fyll og smak.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (5 minutter siden):

Nei, Big One er en amerikansk pizza med god og luftig bunn, og ikke kjedelig tynn bunn som italienske pizzaer.

Det er tykk og god bunn på Big One, samt mye fyll og smak.

Syns det var noe rart ja, den er sikkert hevet med bakepulver sånn som scones… jeg foretrekker gjærbakst.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (11 minutter siden):

Nei, det er ikke bare pølse på. Og det koster ikke 90 kroner, men rundt 70 kroner tror jeg.

Mulig jeg ikke er helt oppdatert. Pleier å kjøpe Grændis uansett, fordi ingen frossenpizza er verdt mer enn 50 NOK. Stort sett ligger mitt komfortnivå på 40 kr.

Lenke til kommentar

Grandiosa står nok framleis høgt i kurs for mange, men den har havna langt bakpå samanlikna med dei andre merkene som er på marknaden i dag. For 20 år sidan var det Grandiosa og Big One som dominerte, men i dag er det eit langt større utval, og fleire som faktisk er ganske kurant som pizza.

Spesielt botn er trasige greier på Grandiosa. Andre merker har klart å lage ganske god botn til frossenpizza. Sausen til Grandiosa er framleis ok, men totalpakka blir for svak.

Lenke til kommentar
On 7/22/2021 at 9:05 PM, Duriello said:

Om jeg på død og liv skal ha frossenpizza, så blir det Big One Loaded pepperoni. 

Sist jeg spiste en vanlig "grændis" måtte jeg ha på ett cm tykt lag med grillkrydder, og den smakte fortsatt papp. 

Grillkrydder er vanligvis over 50% salt, så med 1 cm grillkrydder på pizzaen hadde hjernen din blitt så stor av alt saltet at du hadde død av det da salt binder vann som du ville drukket mye av etterpå fordi du var så tørst.

Hvis du brukte Knorr Kjøtt og Grillkrydder inneholder det 56,8 gram salt pr 100 gram krydder. Størrelsen på Grandiosa er ca 30 cm diameter. Arealet blir da ca 700.

Regn ut hvor mye salt du har fått i deg via å finne ut hvor mye grillkrydder du trenger for å dekke hele arealet med et 1 cm høyt lag av grillkrydder.

Bonuspoeng om du regner ut hvor lang tid etter inntak det tar før hjernen når kritisk størrelse sånn at død inntreffer.

Ekstra bonuspoeng om du regner ut hvor mye vann man drikker etter å ha spist hele pizzaen.

Lenke til kommentar
vidor skrev (17 minutter siden):

Grillkrydder er vanligvis over 50% salt, så med 1 cm grillkrydder på pizzaen hadde hjernen din blitt så stor av alt saltet at du hadde død av det da salt binder vann som du ville drukket mye av etterpå fordi du var så tørst.

Hvis du brukte Knorr Kjøtt og Grillkrydder inneholder det 56,8 gram salt pr 100 gram krydder. Størrelsen på Grandiosa er ca 30 cm diameter. Arealet blir da ca 700.

Regn ut hvor mye salt du har fått i deg via å finne ut hvor mye grillkrydder du trenger for å dekke hele arealet med et 1 cm høyt lag av grillkrydder.

Bonuspoeng om du regner ut hvor lang tid etter inntak det tar før hjernen når kritisk størrelse sånn at død inntreffer.

Ekstra bonuspoeng om du regner ut hvor mye vann man drikker etter å ha spist hele pizzaen.

Det var satt veldig på spissen, regner med du skjønte det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...