Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefale bruktbilkjøp?


Anbefalte innlegg

Er ute etter en nyere bruktbil da Kiaen vår er blitt 11 år gammel og begynner å virke litt sliten.

Tenker å bruke ca 300.000 kr på en 2018 eller nyere modell.

Hybrid hadde vært kjekt, men ikke et «must»

Har egentlig ikke så mye peiling på bil, men tenker at det bør være automatgir og ikke en sånn knøttliten sak siden dette skal være familiebil.

Noen som kan anbefale noe? Hva bør jeg unngå? Har allerede utelukket BMW, Audi og Peugeot pga dårlige erfaringer med disse fra før.

Elbilading er dessverre ikke tilgjengelig her jeg bor, så det utgår også.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (22 timer siden):

Her er en liste over hybrider jeg finner på Finn i den prisklassen. (enkelte merker er ikke tatt med)

Ford Mondeo

Hyundai IONIQ

Kia

Mercedes C-klasse

Mitsubishi Outlander

Toyota

VW

Volvo

Jeg kunne også ramse opp en del biler. Det var vel mer anbefaling jeg var ute etter, ikke en liste over hvilke biler som finnes.

Lenke til kommentar

Hvor mye bagasjeplass trenger du? Vi kjøpte en 2019 Kia Niro (hybrid, automat) for noen måneder siden, og den er helt gull for oss. To voksne og ett barn. Men bagasjerommet er kanskje litt snaut om du skal ha med deg mye (barnevogn... Vi er ferdige med det, men en vogn vil nok ta nesten all plassen). 

edit: ser nå at du ikke har lademulighet hjemme, så da er vel en ladbar hybrid som dette ganske bortkasta. .

Vi kikka litt på Toyota Auris også. Toyota har hybrider som lades under kjøring. Auris 2018/19 får du i stasjonsvogn til 250-ish. Tror ikke det er noe dumt valg. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Ford Mondeo stasjonsvogn med bensin eller dieselmotor kan jeg anbefale. Og Toyota Avensis stasjonsvogn bensin eller diesel. Jeg tenker da først og fremst på stor plass og lite problemer. Jeg liker stasjonsvogner bedre enn SUV biler som ofte har litt lite bagasjeplass.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en 1.8 2008 29 000km 4x4 octavia til 310 000,- .

Stor plass og god komfort. Rask og kvikk motor. Selv veldig fornøyd. Dette er vel typisk familiebil nr1 grunnet fornuftig pris. Selv har jeg 1 barn. Kan såklart gå for en dieselvariant også. 

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Labelle said:

Kjøpte nylig en 1.8 2008 29 000km 4x4 octavia til 310 000,- .

Stor plass og god komfort. Rask og kvikk motor. Selv veldig fornøyd. Dette er vel typisk familiebil nr1 grunnet fornuftig pris. Selv har jeg 1 barn. Kan såklart gå for en dieselvariant også. 

Octavia er ingen dum bil. Bedre å kjøre enn en del annet her, og god plass og komfort, som du sier. Føler litt at man enten må velge veldig kjedelig men problemfri bil eller en litt bedre bil (Octavia) som er rundt gjennomsnitte ift. feil og problemer.

Men jeg håper det ikke var en 2008-modell du kjøpte til 310.000,- 😄

Ville tatt en titt på Mazda 6 også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
liehen skrev (11 minutter siden):

Octavia er ingen dum bil. Bedre å kjøre enn en del annet her, og god plass og komfort, som du sier. Føler litt at man enten må velge veldig kjedelig men problemfri bil eller en litt bedre bil (Octavia) som er rundt gjennomsnitte ift. feil og problemer.

Men jeg håper det ikke var en 2008-modell du kjøpte til 310.000,- 😄

Ville tatt en titt på Mazda 6 også. 

Unnskyld. Bra noen er våken. Såklart en 2018 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En oppdatering: Har reist mye rundt i fylket og sett mye på Finn. Dro til Sarp for å prøvekjøre en Toyota Auris, men endte faktisk opp med en Mitsubishi Outlander. 2018 modell som har gått 35000 til 345.000 kr. Litt over budsjett, men følte at denne gangen kliner vi til litt ekstra.

Håper vi blir fornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...