Gå til innhold

Hva slags konto bør jeg ha dersom BSU ikke er aktuelt?


M4ds

Anbefalte innlegg

Så, jeg har nettopp kjøpt meg en leilighet og har da brukt pengene som jeg hadde stående på BSU-kontoen min. Den ble derfor slettet av banken etter kjøpet.

Nå har min far lyst til å sette opp en fast overføring til en sparekonto til meg. Jeg tok kontakt med banken for å åpne en ny BSU-konto, men det er visst ikke lov til å ha flere enn én konto - og da heller ikke lov til å opprette etter at jeg har brukt BSU-pengene på boligkjøp. Så da er spørsmålet, hva slags konto bør jeg opprette som min far skal kunne overføre penger til? Vi ønsket jo opprinnelig de gode rentene som BSU tilbyr, så derfor var BSU hovedtanken vår da han nevnte at han ville starte med overføringen.

Dette blir en langsiktig sparing, penger som jeg ikke kommer til å røre før om eventuelt flere år. Det er kun ment for at faren min skal overføre penger dit, så jeg kommer bare til å la den holde på i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange banker tilbyr en BSU Pluss, eller BSU 2 - en slags tilleggskonto på topp av den vanlige BSU-kontoen.
https://pengeverkstedet.no/verktoy/beste-sparekonto/

Et bedre alternativ er egen spareavtale i fond e.l.
https://www.nordnet.no/no/tjenester/manedssparing

Man kan opprette en slik avtale, der man får automatiske trekk gjennom avtalegiro. (Som din far kan legge inn i sin nettbank for trekk). 

 

Lenke til kommentar

Ville personlig spredd penger for langvarig sparing i diverse investeringer med lav risiko.

Husk at inflasjon spiser ca. 2.5% av verdien på pengene dine hvert år (sannsynligvis en del mer nå i 2021 som pengeutrykkeren har vært i full gang under coronatiden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...