Gå til innhold

Er det noen butikker / forsikringer som dekker OLED burn-in?


Anbefalte innlegg

Hei. Som tittelen sier lurer jeg på om det er noen butikker og/eller forsikringer som dekker OLED burn-in? 

Selvfølgelig er jeg klar over at det å se på et variert innhold er beste måten å unngå permanent burn-in. Men det hadde fortsatt vært kjekt å vite, samt en liten vekt av skuldrene, at butikken eller forsikringen tar seg av det om TVen skulle få burn-in.

Hr lest litt rundt, men som regel kun funnet veldig gamle tråder. Butikker er det mange av og vilkårene er slitsomme å lese. Så jeg spør her :)

Er det noen som har erfaringer rundt dette?

Endret av SahandJ
Utdyping av informasjonen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 års reklamasjonsrett gjelder kun for privatkjøp gjort av privatpersoner. De fleste som sliter med burn in i 2021 er som regel bedrifter med operasjonssentraler (NOCs, SOCs, TOCs etc) og da er du som regel fucked selv om du betalte ekstra for "public display"/"digital signage" (og andre buzzwords som skal bety at skjermene tåler å stå på døgnet rundt, året rundt, med nesten helt statiske bilder).

Beste rådet jeg kan gi er å rotere innholdet (og hvis innholdet ikke kan flyttes, flytt skjermene rundt).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 5/27/2021 at 7:11 PM, Emilsen said:

5 års reklamasjonsrett skal dekke det. Etter det er det nok vanskelig. 

Vil det faktisk funke? Dette fant jeg på nettet
 

Quote

Reklamasjonsretten gir deg muligheten til å kreve utbedring, omlevering, prisavslag eller heving på grunn av feil eller mangler som eksisterte på kjøpstidspunktet. Å reklamere innebærer at du gjør selgeren oppmerksom på at du mener du ikke har fått levert varen i henhold til avtale.

Jeg vil tro at nettbutikkene vil si at siden dette ikke var et problem ved kjøpstidspunktet har jeg ingen rett til reklamasjon. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...