Gå til innhold

USA Politi skyter svart 16-åring.... Og reddet ung jentes liv.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, jjkoggan said:

Det er problematisk når valgsikkerheten har vist seg til å bli tilstrekkelig nok at det endres og fære får stemme 

Færre får ikke stemme eller færre gidder ikke stemme? Det er rimelig å forvente en liten innsats fra den som skal stemme. Om de mest rimeligste, oppnåelige krav er for mye så er det kanskje hos velgeren skylden ligger? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Red Frostraven said:

Jeg synes akkurat at jeg kritiserte noen for å ha basert synene sine på anekdoter, og fra youtube.

Legg til dårlige kilder -- som Fox News, Resett, Document HRS, Breitbart, så er sirkelen komplett.

Du siterer anekdoter fra youtube fra en useriøs aktør.
Det feiler på 3 punkter.

Hvem bryr seg hva du har kritisert noen for? Utsendinger fra politiske partier er det ingen som tar seriøst. Du har en narrativ og en partibok å følge, det er noe alle her skjønner. Bryr vel meg midt i fiseringen hvilken debatt-strategi dere i Rødt har blitt enige om? Så kan resten av oss leve i den virkelige verden hvor det å være svart ikke er ensbetydende med å være komplett tilbakestående, og å trenge hjelp fra velmenende hvite til de mest elementære ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (4 minutter siden):

Hvem bryr seg hva du har kritisert noen for? Utsendinger fra politiske partier er det ingen som tar seriøst. Du har en narrativ og en partibok å følge, det er noe alle her skjønner. Bryr vel meg midt i fiseringen hvilken debatt-strategi dere i Rødt har blitt enige om? Så kan resten av oss leve i den virkelige verden hvor det å være svart ikke er ensbetydende med å være komplett tilbakestående, og å trenge hjelp fra velmenende hvite til de mest elementære ting.

De fleste har vel fått med seg at fyren holder til på ytterste venstre nå vil jeg tro.

Endret av FiveInline
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (37 minutter siden):

Færre får ikke stemme eller færre gidder ikke stemme? Det er rimelig å forvente en liten innsats fra den som skal stemme. Om de mest rimeligste, oppnåelige krav er for mye så er det kanskje hos velgeren skylden ligger? 

Demokratiet fungerer bedre når flere stemmer, ikke færre, uansett grunnen.  

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (5 minutter siden):

Hvem bryr seg hva du har kritisert noen for? Utsendinger fra politiske partier er det ingen som tar seriøst. Du har en narrativ og en partibok å følge, det er noe alle her skjønner. Bryr vel meg midt i fiseringen hvilken debatt-strategi dere i Rødt har blitt enige om? Så kan resten av oss leve i den virkelige verden hvor det å være svart ikke er ensbetydende med å være komplett tilbakestående, og å trenge hjelp fra velmenende hvite til de mest elementære ting.

I den virkelig verden beviser anekdoter lite. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, jjkoggan said:

I den virkelig verden beviser anekdoter lite. 

Dere må gjerne tviholde på ideen om at svarte ikke takler å skaffe seg ID hvis det er det som taler til Messias-kompleksene deres, men det har fortsatt ingenting med virkeligheten å gjøre. Det eneste det vitner om er et nedsettende syn mot svarte som ligger og murrer under overflaten, selv om det sikkert er godt ment og dere har lyst til å være helter for dem. Men det er altså ikke nødvendig (i den virkelige verden). Hvis dere trenger en sak å kjempe for, finn dere heller en skikkelig en - helst en som ikke underforstått setter hele folkegrupper i bås med psykisk utviklingshemmede. 

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (30 minutter siden):

Dere må gjerne tviholde på ideen om at svarte ikke takler å skaffe seg ID hvis det er det som taler til Messias-kompleksene deres, men det har fortsatt ingenting med virkeligheten å gjøre. Det eneste det vitner om er et nedsettende syn mot svarte som ligger og murrer under overflaten, selv om det sikkert er godt ment og dere har lyst til å være helter for dem. Men det er altså ikke nødvendig (i den virkelige verden). Hvis dere trenger en sak å kjempe for, finn dere heller en skikkelig en - helst en som ikke underforstått setter hele folkegrupper i bås med psykisk utviklingshemmede. 

Du lyver eller ikke forstår saken. Det er synd 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (1 time siden):

Hvem bryr seg hva du har kritisert noen for? Utsendinger fra politiske partier er det ingen som tar seriøst. Du har en narrativ og en partibok å følge, det er noe alle her skjønner. Bryr vel meg midt i fiseringen hvilken debatt-strategi dere i Rødt har blitt enige om? Så kan resten av oss leve i den virkelige verden hvor det å være svart ikke er ensbetydende med å være komplett tilbakestående, og å trenge hjelp fra velmenende hvite til de mest elementære ting.

...

Når noen kommer med kritikk, så er det ikke hvem som kommer med kritikken som er viktig, men innholdet.
Innholdet i kritikken er noe enhver rasjonell og oppegående person burde ta inn over seg om de begår samme feil som de konservative i denne tråden, og flere andre, har gjort:
Tror at anekdoter er gyldige bevis for å danne seg en mening om hva andre mennesker opplever og mener.

-Anekdoter er ikke beviser for hva hele grupper mener -- spesielt ikke for liberale grupper voksne, som deler ideer fordi de har kommet frem til disse tankene på egen hånd, og ikke fordi de har blitt fortalt at de skal mene det.
-Liberale kan åpenbart ha blitt fortalt hva de skal mene, men det er mindre vanlig med meningsprogrammering blant liberale enn blant konservative, fordi det å mene noe fordi noen sier det er en negativ ting på den politiske siden som verdsetter sannhet og rettferdighet -- og det å høre på autoriteter fordi de er autoriteter.

-Apropos meningsprogrammering, så er det hva Fox News driver med, og det kommer foran nyheter.
De er villig til å lyge og bruke anekdoter og appell til følelser for å påvirke meningene til folk.
Det er grunnen til at de eksisterer, og de har bidratt til å gjøre det republikanske partiet praktisk talt høyreekstremt.

2021-01-07.thumb.png.e4f2252b3f824cd939a61b1631231961.png

---

Og hva jeg skriver er mine egne meninger. Og meningene mine gir faktisk mening; jeg lar for eksempel ikke idioter fra youtube eller ytterste høyre, eller venstre, slippe inn i hodet mitt med propaganda og anekdoter for å farge meningene mine: jeg setter meg inn i statistikk og hva som er sant, og gjør opp en vurdering av hva som er rett og galt, før jeg mener noe.
 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Red Frostraven said:

-Apropos meningsprogrammering, så er det hva Fox News driver med, og det kommer foran nyheter.
De er villig til å lyge og bruke anekdoter og appell til følelser for å påvirke meningene til folk.

Har du den samme oppfatningen av CNN også at de lyver og appelerer for å påvirke folk til å lene seg langt til venstre?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

De har ikke meningsprogrammering i nyhetssegmentene sine, nei.
Det er hovedforskjellen mellom dem og Fox.

Den eventuelle meningsprogrammeringen til CNN er i underholdningssegmentene deres.

...men jeg ser ikke på kabel-TV, fordi jeg har et liv og bedre ting å gjøre med livet mitt, og avisene jeg følger blir feilaktig anklaget for å ha bias av ytterste høyre / idioter:
There is no liberal media bias in which news stories political journalists choose to cover | Science Advances (sciencemag.org)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 timer siden):


 

Jeg er så glad slike som deg er i et ekstremt mindretall og blir mindre for hver halshugging, økning av gjengkriminalitet med mer.

Og BLM/ Woke bs / cancel culture vil nok bare være et blaff i vinden om 5år, heldigvis..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (13 timer siden):

Det der var en uproblematisk skyting. Hun har et metallrør. Det er altfor utrygt å begynne håndkamp med henne alene. Betjenten var truet på livet og forsvarte seg. 

Kommentarer i de klippene på den kanalen er 99% positive til politiet i nesten alle klipp.

Ikke dette og det med all grunn.

Se forskjellen på første politibetjent og han siste..

Han siste kunne fint prøvd bruke pepperspray/tazer med engang om han mente det var en så farlig situasjon som det var eller skutt mindre skudd som eks mot nedre del av kroppen (mage , øvre del av bein) slik at karen hadde en sjans overleve.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 time siden):

Jeg er så glad slike som deg er i et ekstremt mindretall og blir mindre for hver halshugging, økning av gjengkriminalitet med mer.

Og BLM/ Woke bs / cancel culture vil nok bare være et blaff i vinden om 5år, heldigvis..

 

"slike som deg"

Folk som faktisk poster kilder som ikke suger baller, og som har gjennomsnittlig kildekritikk..?
Ja, vi blir færre.

Hvilke land snakker du om angående gjengkriminalitet, og hva er årsaken til økningen i gjengkriminalitet -- og hva er grunnen til at folk ikke hører på folk som faktisk vet hvorfor gjengkriminalitet oppstår og vet hvordan de kan bekjempe den i det siste under høyrebølgen over vesten drevet av russisk propaganda..?


Landet vi diskuterer har ikke noen merkbar økning i gjengkriminalitet.
I Europa er det bare økning i land som har politikere som suger.

---

Og hvordan tror du at anti-rasismen kommer til å forsvinne..?

Altså. Jeg har postet kilder for alle mine påstander, og det er ikke noen søppelkilder fra youtube produsert av horer som selger meninger de ikke selv egentlig tror på på vegne av rike donorer i republikanske miljøer som gjør at jeg føler det er riktig å engasjere seg i dagens samfunn sine største problemer -- alt-right bølgen, som blant annet inkluderer ideene om at anti-rasisme er rasisme at feminisme er anti-menn at rettigheter er et zero sum game og at hvite er en rase utsatt for ytre trusler og at medier har urerettferdig bias for venstresiden -- det er faktiske studier som viser blant annet viser at systemisk rasisme fremdeles er et problem i USA, i skoler, arbeidsliv og spesielt i politiet.

---

Og kilder for de som faktisk ønsker å forstå problemet:
Det begynner som diskriminering i barnehagen, her et eksempel utarbeidet i forskning av Yale:
https://www.npr.org/sections/ed/2016/09/28/495488716/bias-isnt-just-a-police-problem-its-a-preschool-problem

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (47 minutter siden):

 

"slike som deg"

Folk som faktisk poster kilder som ikke suger baller, og som har gjennomsnittlig kildekritikk..?
Ja, vi blir færre.

Hvilke land snakker du om angående gjengkriminalitet, og hva er årsaken til økningen i gjengkriminalitet -- og hva er grunnen til at folk ikke hører på folk som faktisk vet hvorfor gjengkriminalitet oppstår og vet hvordan de kan bekjempe den i det siste under høyrebølgen over vesten drevet av russisk propaganda..?


Landet vi diskuterer har ikke noen merkbar økning i gjengkriminalitet.
I Europa er det bare økning i land som har politikere som suger.

---

Og hvordan tror du at anti-rasismen kommer til å forsvinne..?

Altså. Jeg har postet kilder for alle mine påstander, og det er ikke noen søppelkilder fra youtube produsert av horer som selger meninger de ikke selv egentlig tror på på vegne av rike donorer i republikanske miljøer som gjør at jeg føler det er riktig å engasjere seg i dagens samfunn sine største problemer -- alt-right bølgen, som blant annet inkluderer ideene om at anti-rasisme er rasisme at feminisme er anti-menn at rettigheter er et zero sum game og at hvite er en rase utsatt for ytre trusler og at medier har urerettferdig bias for venstresiden -- det er faktiske studier som viser blant annet viser at systemisk rasisme fremdeles er et problem i USA, i skoler, arbeidsliv og spesielt i politiet.

Dine kilder er jo alltid bra og alle andre sine er horer eller dårlige kilder..Typisk venstre radiser om jeg skal være helt ærlig.

Som du selv sier et problem i USA..Europa og de landene som har prøvd være godhjertlig med ta imot asylsøkere og lykkejegere er blitt med møtt med økt gjengkriminalitet, vold, drap, ran, voldtekt, sex trakassering , trusler, barneran, vold mot lærere med mer.

Lurer på hvor mye krim etnisk Nordmenn gjør i Spania............Eller i USA.......Rest my case.......

 

 

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, mine kilder er 'alltid'* bra, fordi jeg benytter meg av kildekritikk og faktisk god journalisme, og skyr youtube og twitter og andre ekkokammer som pesten.

Hvor 'god journalisme' er definert som mennesker som jobber med å formidle nyheter og som streber med å forholde seg objektive og i den grad det er mulig, nøytrale, og å holde sine meninger og meningene til redaksjonen ute av nyhetene de formidler, som jobber under redaktører som tar redaktøransvar -- altså, sørger for at eiere ikke får sette agendaen til nyhetene som formidles og har ansvar for at nyhetsformidleren formidler sannheten og korrigerer og formidler korreksjoner slik at leserene blir oppdatert på feil.

(* jeg beklager fremdeles å ha lenket til den master-oppgaven i januar -- det var fremdeles ikke en kilde jeg ønsker å stå for.)

...


Hva er bra med YouTube-videoen til AntonMarkmus fra Fox News som presenterer anekdoter uten å faktisk presentere noen undersøkelser fra et representativt utvalg for å faktisk gi seerene noe av håndfast verdi..?

Vi vet at det finnes idioter.
Det er slik blant annet Fox News og resett kan eksistere som konsept -- og åpenbart så finnes det idioter blant demokratene, menneskene som i Norge ville stemt Høyre og Venstre fremfor FrP og Nasjonal Samling.
Altså lærte vi ikke noenting nytt av videoen.
Det eneste formålet videoen tjener er å bekrefte alt-right sine fordommer, som Fox News har bidratt til å skape.
Vi har altså bare tapt noe på å se videoen.

Og mannen som produserte videoen vet at hva han gjør er propaganda, forutsatt at han har bestått skole på høyt nok nivå til å forstå etikk og samfunnskunnskap fra barnaskolenivå, og tror ikke selv på hva han formidler med mindre han er komplett idiot.
Han selger sjelen sin.
Som er langt verre å gjøre mot seg selv, og samfunnet, enn å selge kroppen sin.

----

I hierarkiet til alt-right, så stiller de som genuint tror på propagandaen lavest.
Nyttige idioter som genuint tror på tullet som spres.

Så kommer trollene -- de som vet at de har moralsk galt, og lyger, men forsvarer løgnene med at alt er tillat i krig og kjærlighet, og mener at konservative er i krig med sosialistene på vegne av den hvite rase.
De som mener Newt Gingrich og Rush Limbaugh er/var helter, og støtter de vikarierende argumentene republikanerene fører fordi de mener at det er moralsk riktig å undertrykke fargede for å redde den hvite rasen, selv om det betyr at de må undertrykke fargede og jukse i valg.

Supreme Court questions need for restrictive voting laws in Voting Rights Act case (nbcnews.com)

...men denne grupper er totalt avhengig av at folk hører på propagandaen de bokstavelig talt betaler folk på YouTube og Twitter for å formidle.
Turning Point USA og en rekke andre trollekontoer, Ben Shapiro, Tom Pool, lever på betaling fra konservative tenketanker, ikke reklameinntekter.

Så har vi menneskene som utnytter dem alle, betaler for "grifting"-en.
Rike mennesker, som i mange tilfeller er mindre begavede korrupte mennesker som har arvet en formue og trenger hjelp for å ikke tape penger i konkurranse med levedyktige bedrifter, og finner størst sympati hos det republikanske partiet.
Og psykopater som ikke bryr seg om samfunnet, men om å tjene penger, som Rupert Murdoch.

Venstresiden i USA har ikke bevegd seg.
Det er høyresiden som har seilt akterut inn mot regelrett fascisme, og mangler evne til å se at det er de selv som driver av gårde, fra gressrot til senatorer.

2021-01-07.thumb.png.e4f2252b3f824cd939a61b1631231961.png

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, DaniNichi said:

Han siste kunne fint prøvd bruke pepperspray/tazer med engang om han mente det var en så farlig situasjon som det var eller skutt mindre skudd som eks mot nedre del av kroppen (mage , øvre del av bein) slik at karen hadde en sjans overleve.

1. Vet du at han hadde taser/pepper tilgjengelig? 

2.det er en dårlig idé å skyte etter beina 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet kunne vært løst gjennom å kreve høy nok utdannelse til at politiet er voksne og pålitelige nok til å kunne utstyres med slagvåpen, som måtte forbys fordi utdannelsen deres ikke er god nok til at de kan stoles på å bære slagvåpen.
...som har resultert i at de har to dårlig måter å stoppe kriminelle: Tazer, og skytevåpen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...