Gå til innhold

Islamofobi


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (2 timer siden):

Rasjonell frykt Forutsetter at det er sannsynlig at det man frykter skal skje.  Hvor i vesten har «tyranniet» spredt seg til vestlige folk slik at de kan undertrykke andre vestlige folk?  For å undertrykke må man ha nok makt til å lede folk i maktposisjoner. 
 

Det må jo være flere eksempler av spredningen av den onde versjon til vestlig folk og ikke bare ikke vestlige.

 

Dette innlegget var veldig avslørende, og jeg er ikke overrasket over å se at du var en av dem som uttrykte moralrelativisme tidligere i tråden.

Se bortifra det åpenbare faktum at vi kan bli et islamsk tyranni i fremtiden, og at noen av landene våre faktisk er på god vei dit allerede; ved å si at ingenting har skjedd enda sier du implisitt at du ikke bryr deg om alle de uskyldige menneskene som får livet sitt ødelagt (eller avsluttet) hver eneste dag pga disse barbarene.

https://ektenyheter.no/index.php/2017/09/ta-det-med-ro-ingen-fare/

Endret av DarkwingDuck666
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DarkwingDuck666 skrev (På 3.4.2021 den 11.06):

Det er også ekstremt respektløst, og et spytt i ansiktet på ofre, at man hele tiden drar nazi-sammenligninger hvor det liksom er muslimene som er jødene.... Muslimer ER jo undertrykkerne! Nazistene! Alle steder i verden er kvinner, homofile, jøder, ikke-muslimer generelt, osv tyrannisert av muslimer.

Det du sier er nesten som å si at man ikke skal kritisere Den Nordiske Motstandsbevegelsen, fordi da hater man jo en minoritet, og man vet jo at det kan ende med holocaust.

Jeg brukte Holocaust som et eksempel fordi det er et klart eksempel på overdrevent hat mot en minoritet og det finnes flere historiske eksempler på minoriteter som har blitt behandlet dårlig selv i vestlige demokratier. Poenget med dette er å vise at det alltid vil være en viss andel av befolkningen som har en overdrevet negative følelser mot minoriteter.

 

Hva mener du med setningen "muslimer er undertrykkerne?" Kan de ikke være undertrykt de også eller vil de alltid blitt ansett på som undertrykkerne uavhengig av hvordan de blir behandlet?

 

Vil ellers påpeke at det også finnes et overdrevet hat mot Den Nordiske Motstandsbevegelsen på ytre venstrefløy, selv om det er en annen diskusjon.

Endret av Rawls
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 skrev (5 timer siden):

Dette innlegget var veldig avslørende, og jeg er ikke overrasket over å se at du var en av dem som uttrykte moralrelativisme tidligere i tråden.

Se bortifra det åpenbare faktum at vi kan bli et islamsk tyranni i fremtiden, og at noen av landene våre faktisk er på god vei dit allerede; ved å si at ingenting har skjedd enda sier du implisitt at du ikke bryr deg om alle de uskyldige menneskene som får livet sitt ødelagt (eller avsluttet) hver eneste dag pga disse barbarene.

https://ektenyheter.no/index.php/2017/09/ta-det-med-ro-ingen-fare/

Du har ikke vist noe åpenbare fakta at det er fornuftig å tro at er vestlig land blir et islamsk tyranni.  Jeg sier ikke at eksempler ikke eksisterer, jeg ber deg å vise oss noe eksempler hvor et mindretall innvandrere har kommet til et vestlig land og ikke forandret seg mer enn de som ikke er innvandrere.  Hvor mange vestlige folk har konvertert til islam versus muslimsk innvandrere som har blitt mer sekulære?  Du som frykter dette burde ha noe statistikk om dette og er grunnen til at du mener frykten din er rasjonellt? (Jeg vet ikke svaret, jeg merker bare at de fleste andre/tredje generasjon amerikanere vet lite om forfedrene deres kultur og religionen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er det noen som tror at stor/rask innvandring fra muslimske land ikke skal føre til friksjon? Friksjon har mye med fart og tyngde å gjøre.  Og det vil vel være friksjon og spenning så lenge integreringen uteblir? Forsøk på å koste støvet under teppet ser jeg på som del av denne prosessen 🙂

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (3 timer siden):

Men er det noen som tror at stor/rask innvandring fra muslimske land ikke skal føre til friksjon? Friksjon har mye med fart og tyngde å gjøre.  Og det vil vel være friksjon og spenning så lenge integreringen uteblir? Forsøk på å koste støvet under teppet ser jeg på som del av denne prosessen 🙂

Den kulturelle forskjellen mellom en typisk Nordmann og en typisk muslim er større enn den er mot f.eks. en Svenske. Både på grunn av religion, men også måten samfunnet fungerer på i de islam-dominerte landene som står for mange flyktninger og innvandrere til Norge.

Jo større forskjell i prioriteringer, synet på statens rolle, synet på religionens rolle, jo større problem er det rimelig å vente med integreringen. Og jo større mistillit kan man vente begge veier.

Det kan godt tenkes at vi har vært naive i å forklare nye landsmenn hva de må tilpasse seg til, og hva som forventes av dem. For de som er Norske statsborgere må vi uansett finne måter å leve sammen på.

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...