Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Påkjørsel bil


Kråkakra

Anbefalte innlegg

Hei. En bilfører mener jeg kom borti hans bil ved et uhell. Jeg bestrider i grunn dette da han hadde skader som ikke var forenlig med noe jeg kunne ha påført bilen. Dersom det skulle vise seg at jeg har påført noen få riper på bilen er det slik å forstå at kan kan kreve helt ny del enda det kan være mulig med rubbing samt lakere over ? Er redd for å bli lurt. Er ikke skade på min bil heller. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kråkakra skrev (22 minutter siden):

Hei. En bilfører mener jeg kom borti hans bil ved et uhell. Jeg bestrider i grunn dette da han hadde skader som ikke var forenlig med noe jeg kunne ha påført bilen. Dersom det skulle vise seg at jeg har påført noen få riper på bilen er det slik å forstå at kan kan kreve helt ny del enda det kan være mulig med rubbing samt lakere over ? Er redd for å bli lurt. Er ikke skade på min bil heller. 

Han får skrive skademelding til sin forsikring og si det eventuelt er deg. 

Han kan ikke bare kreve noe nytt av deg, nei, derfor man har forsikring. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke signert noe som helst skademelding, men kontaktet eget forsikringsselskap og forklart situasjonen, og si noen prøver lure deg, og at du ikke har truffet han eller har skader. Så får dem eventuelt ta det seg i mellom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Darkbill skrev (5 minutter siden):

Han får skrive skademelding til sin forsikring og si det eventuelt er deg. 

Han kan ikke bare kreve noe nytt av deg, nei, derfor man har forsikring. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke signert noe som helst skademelding, men kontaktet eget forsikringsselskap og forklart situasjonen, og si noen prøver lure deg, og at du ikke har truffet han eller har skader. Så får dem eventuelt ta det seg i mellom. 

Takk for svar. Kan bare nevne at det ikke er skrevet noe skademelding i dette tilfellet. Vedkommende skulle ta takst på bilen i neste uke og kontakte meg hva skadene kom til å koste. Jeg har på ingen måte tenkt å unndra meg ansvar om det var slik at det var min feil. Men jeg kan ikke betale for skader påført av andre. Flere andre har sett på skadene og mener jeg ikke kan være gjerningsmannen. 

Lenke til kommentar
Kråkakra skrev (12 minutter siden):

Takk for svar. Kan bare nevne at det ikke er skrevet noe skademelding i dette tilfellet. Vedkommende skulle ta takst på bilen i neste uke og kontakte meg hva skadene kom til å koste. Jeg har på ingen måte tenkt å unndra meg ansvar om det var slik at det var min feil. Men jeg kan ikke betale for skader påført av andre. Flere andre har sett på skadene og mener jeg ikke kan være gjerningsmannen. 

Det er ikke slik det funker. Man tar ikke bare en takst ut av det blå og forteller deg hva det koster. Han prøver åpenbart å lure deg, ellera hadde han skrevet skademelding. 

 

Ordinært skriver man skademelding, tar takst, og forsikringsselskaper, hans og ditt, ordner opp seg i mellom. Dere trenger ikke kommunisere sammen. 

 

Hvis han kommer med en pris sier du bare du ikke anser deg som ansvarlig, og be han skrive skademelding isåfall. 

 

Der kan dere forøvrig skrive på hver deres del, og du kan skrive du ikke er enig i skyld. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja jeg aner faktisk ikke reglene for dette siden jeg ble beskylt for å ha kjørt på bilen. Synes det er rart det ikke er noe synlig på min bil om jeg hadde kommet borti. Jeg synes bare hele greien er litt merkelig og det virker som eieren av den andre bilen prøver å få ny bildel som skal dekkes av meg. 

Lenke til kommentar

Du må jo selv kunne vite om du kom borti en bil eller ikke, hvis du kom borti bilen hans så skriv skademelding.

Hvis han mener at du gjorde det men du nekter så er det vel han som må ta det opp med sitt forsikringsselskap evnt legge inn en anmeldelse hos politiet.

Hvis han ikke gjør det så er det mest sannsynlig humbug å jeg hadde glemt saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (1 minutt siden):

Du må jo selv kunne vite om du kom borti en bil eller ikke, hvis du kom borti bilen hans så skriv skademelding.

Hvis han mener at du gjorde det men du nekter så er det vel han som må ta det opp med sitt forsikringsselskap evnt legge inn en anmeldelse hos politiet.

Hvis han ikke gjør det så er det mest sannsynlig humbug å jeg hadde glemt saken.

Jeg har ikke merket noe til at jeg var borti noen bil men motparten hevder jeg kom borti med hengerfeste og jeg derfor ikke merket noe pga dette. Er det virkelig mulig å komme borti med hengerfeste uten å merke noe som helst? Og at det blir skader på støtfangeren andre steder enn der jeg skulle ha truffet ? 

Lenke til kommentar
Kråkakra skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke merket noe til at jeg var borti noen bil men motparten hevder jeg kom borti med hengerfeste og jeg derfor ikke merket noe pga dette. Er det virkelig mulig å komme borti med hengerfeste uten å merke noe som helst? Og at det blir skader på støtfangeren andre steder enn der jeg skulle ha truffet ? 

Ja, det er absolutt mulig å treffe en myk plastfanger eller annet med eget hengerfeste uten at du merker dette.

 

 

Lenke til kommentar

Skriv skademelding og ta der gjennom forsikring. Då betaler du berre eigendelen (og det du taper i bonustap). Skulle den summen bli høgare enn det kostar å reparere så kan du fortsatt trekke deg frå å ta det gjennom forsikringa og heller betale direkte. 

Mest truleg blir det nok billegast å ta det på forsikringa, og du vil også få den fordelen at forsikringsselskapet også vil gjere sine eigne vurderingar på om dette er ein skade som du har forårsaka og som forsikringa då må dekke 

Lenke til kommentar
Gjest e526a...9b5

Når han kontakter deg ang taksten, så ville jeg sagt at han må sende bilde av skaden fra alle vinkler, nært og litt på avstand samt taksten, så du kan sende til et uavhengig verksted. Så ville jeg bedt han skrive skademelding og sende til sitt forsikringsselskap slik at dette tas via forsikring. På den måten finner du lett ut om han forsøker å lure deg. Hvis han mener det er billigere å ta det utenom forsikring pga egenandel, så kan du svare at egenandelen din er veldig lav, lavere enn taksten. 
Det var en kar her i området som tjente månedslønninger på å fortelle mange hver mnd at de hadde vært borti bilen hans. Beløpet for å fikse bilen/taksten var alltid litt lavere enn egenandelen på forsikringen, så folk betalte han. Han fikk opp til 3500 per person for denne svindelen

Anonymous poster hash: e526a...9b5

Lenke til kommentar
Gjest e526a...9b5 skrev (4 minutter siden):

Når han kontakter deg ang taksten, så ville jeg sagt at han må sende bilde av skaden fra alle vinkler, nært og litt på avstand samt taksten, så du kan sende til et uavhengig verksted. Så ville jeg bedt han skrive skademelding og sende til sitt forsikringsselskap slik at dette tas via forsikring. På den måten finner du lett ut om han forsøker å lure deg. Hvis han mener det er billigere å ta det utenom forsikring pga egenandel, så kan du svare at egenandelen din er veldig lav, lavere enn taksten. 
Det var en kar her i området som tjente månedslønninger på å fortelle mange hver mnd at de hadde vært borti bilen hans. Beløpet for å fikse bilen/taksten var alltid litt lavere enn egenandelen på forsikringen, så folk betalte han. Han fikk opp til 3500 per person for denne svindelen

Anonymous poster hash: e526a...9b5

Ja ok jeg har tenkt å be bilkyndige om hjelp når taksten foreligger. Virker som han var mest opptatt av hvor han skulle dra å levere bilen for å få taksten. Da jeg nevnte et skadeverksted så begynte han med å si at han hadde hørt mye rart om dette stedet.  Flere jeg kjenner sier de synes det er rart skaden ser slik ut om jeg skulle truffet med hengerfestet.  Men nå har de jo min versjon og har kun sett bilder av den angivelige skaden så det er jo i seg selv vanskelig å ta stilling til vil jeg tro. 

Lenke til kommentar

Dersom skaden han henviser til ikke er forenelig med skader du kunne ha påført med bilen så må du ikke finne på å akseptere ansvar før det evnt er sannsynliggjort eller bevist.

Det er mange som prøver seg der ute. Og det er og mulig at det var noen andre som faktisk forårsaken skaden med en annen bil, som så kjørte og så kom du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...