Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Jarmo skrev (4 timer siden):

Hva tenker folk om disse sprint racene? Jeg er ikke positiv utifra det jeg har lest. Kvalifisering på fredag blir nok å gjøre kvalifisering mindre sett, og det å gi poeng på lørdagen virker rart.

Noen som kan overbevise meg om at dette blir en positiv endring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Northnose skrev (2 minutter siden):

Prøver å sette meg litt inn i F1 etter å ha blitt hekta på Drive to Survive. Er det no spesielt nytt ved bilene i år som man burde sette seg inn i? Eller er omtrent same shit som i 2020?

Velkommen. En vesentlig endring i år er at "step planes" har blitt gjort mye snevrere. Dette gjør luften bak bilen renere, og gjør det lettere for biler bak en annen å henge med i svingene. Det ødelegger også for Mercedes og Aston Martin, som har valgt et low rake design som er veldig avhengig dette for å få nok downforce.

Spoiler

MoEPK49u_jOr9Dp_UNAbkD_cCA6TR8fp-E-KrSfr

De største endringene på bilene kommer neste år. Dette året handler om hvorvidt Red Bull endelig kan slå Mercedes, og masse spennende i midfield med McLaren, Ferrari, AlphaTauri og Alpine.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Velkommen. En vesentlig endring i år er at "step planes" har blitt gjort mye snevrere. Dette gjør luften bak bilen renere, og gjør det lettere for biler bak en annen å henge med i svingene. Det ødelegger også for Mercedes og Aston Martin, som har valgt et low rake design som er veldig avhengig dette for å få nok downforce.

  Vis skjult innhold

MoEPK49u_jOr9Dp_UNAbkD_cCA6TR8fp-E-KrSfr

De største endringene på bilene kommer neste år. Dette året handler om hvorvidt Red Bull endelig kan slå Mercedes, og masse spennende i midfield med McLaren, Ferrari, AlphaTauri og Alpine.

Takk for god info og velkommst😉 Det var nettopp det jeg mente å ha hørt et sted. -at større endringer ikke skjer før neste år.

Er midfield jeg finner mest spennende pr nå. Det er jo der det er mest endringer på lagene, helt nye sjåfører og konkurransen virker veldig åpen osv. Men hvis det er sånn som du sier at Mercedes kanskje kan ha gjort et feilgrep på design, så blir det jo litt spennende i toppsjiktet også!🙂

Lenke til kommentar

Palkat= lønn.

F1-kuskien palkat 2021 ($)

Lewis Hamilton, Mercedes 30 milj.

Max Verstappen, Red Bull 25 milj.

Fernando Alonso, Alpine 20 milj.

Sebastian Vettel, Aston Martin 15 milj.

Daniel Ricciardo, McLaren 15 milj.

Charles Leclerc, Ferrari 12 milj.

Valtteri Bottas, Mercedes 10 milj.

Kimi Räikkönen, Alfa Romeo 10 milj.

Carlos Sainz, Ferrari 10 milj.

Lance Stroll, Aston Martin 10 milj.

Sergio Perez, Red Bull 8 milj.

Lando Norris, McLaren 5 milj.

Esteban Ocon, Alpine 5 milj.

Pierre Gasly, AlphaTauri 5 milj.

Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo 1 milj.

Mick Schumacher, Haas 1 milj.

Nikita Mazepin, Haas 1 milj.

Nicholas Latifi, Williams 1 milj.

George Russell, Williams 1 milj.

Yuki Tsunoda, 0,5 milj.

Endret av Jarmo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gjett om a! Det er 40% sjanse for regn lørdag og søndag iflg. F1's egne sider. Yr sier ikke noe regn, så jeg tør ikke håpe for mye. Det spiller egentlig ikke så stor rolle. Imola byr jo som regel på nok action i tørt vær med små run offs og gravel traps. Var vel på både VSC og SC i fjor. 

Jeg hørte spekulasjoner om at VSC er på vei ut. Det var vel Brundle som nevnte det, at med to ulike safety cars som ønsker eksponering (de er jo en eneste stor reklameplakat for MB og Aston), så vil de deponere full SC så ofte som mulig. VSC er også vanskelig å forstå for de fleste seeere. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...