Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Ikke veldig ulikt den røde de viste for rundt 2 år siden, ser veldig bra ut.

Men er spent på hva biler de forskjellige lagene viser frem i Februar etter at reglene og spesifikasjonene er finskjemmet. 

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (10 timer siden):

Spent på om front-vinge-designet blir slik på alle biler eller ikke - for da slipper vi i så fall alle punkteringene på andre biler fordi de var borti en front-vinge.

Eller er det noe som stikker ut og kan punktere som jeg ikke har fått med meg?

Det er noe av tanken her at bilene skal tillate tøff og nær racing med mindre risiko enn i dag. Allerede i 2019 forsøkte FIA å adressere problemet med å gjøre frontvingen langt mindre kompleks enn den har vært fra 2011 og mindre utsatte for punktering og "eksplosjoner av karbonfiber".  2022-bilene er et steg videre i den retninga. Pirelli har også gjort sidewall sterkere gjennom åra.spacer.png

Likefullt er det tegna inn en endplate med vingeelementer som jeg ikke tror du bør gnisse dekka dine mot i høye hastigheter.1153366216_Skjermbilde2021-07-16kl_07_39_16.thumb.jpg.2b02fa2d7b5deb3b214eb4df52bb8e56.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde ikke jeg skulle like å se Hamilton tilbake på topp, men fader heller.. Fantastisk nytt at Mercedes ikke kaster inn håndkle mot Red Bull. Mye tyder på at vi får en legendarisk duell ut denne sesongen på linje med Senna vs. Prost, Hunt vs. Lauda, Schumacher vs. Hill og Vettel vs. Alonso. 

Russel må også få litt honnør etter dagens performance. Gåsehudstemning av publikumsresponsen rundt hotlapen hans. Minner om Jenson Button. 

Som McLaren-fan er jeg glad for å se Ricciardo tilsynelatende oppe og nikker. Fortsetter han tendensen med  å kjøre seg opp i racet, så kan han bli en podiumutfordrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykt imponerende å se Hamilton i dag. Det gjør meg egentlig ikke noe om Hamilton tar WDC #8, men fint om det skjedde neste år framfor i år. Det eneste jeg ønsker er hard konkurranse, og det har vi virkelig fått. En av de beste kvalifiseringene på lenge dette. Mye forbedring av tider helt på slutten av øktene. Russell imponerer og jeg har full tro på at han tar over for Bottas neste år slik som han leverer. Enig i at det er godt å se Ricciardo gjøre det bra, men klarer ikke kjøpe helt at han er tilbake før han leverer litt stabilt over flere løp.

Noen som fikk med seg post race-intervjuet som DC hadde med Bottas? Frekt intervju egentlig, handlet mer om Lewis

https://streamable.com/7fh0zw

Lenke til kommentar

Det var litt spennende de første rundene, men dabbet av etterhvert. Og det er et løp. Selv om FIA ikke vil kalle det et løp.
 

Litt for mye fokus og tull rundt dette da. Nå får Max en krans og kjører rundt som om han skulle vunnet et løp.
 

Og hvem er quali vinner i dette gp? Max starter pole position, men Hamilton er jo fortjent qualifying vinner når det kommer til raskeste rundetid.

Det var litt gøy ja, men mest fordi de første rundene av et løp alltid er spennende. Og uten noe taktikk så dør det litt etter de havner i de naturlig posisjonene.
 

Alt i alt litt gøy, men ikke noe å beholde slik det er nå. Bytt gjerne ut en free practice med noe, men behold vanlig qualifying.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 timer siden):

Det skrives jo at dekkene byttes under pitstop.

Det står under "Dekkene", ja (Hvor det for øvrig ikke nevnes at bilen må bruke to ulike gummiblandinger i løpet av et GP).  

Det står ikke noe om at pitstopp primært er for å skifte dekk under "Hva er et pitstopp?" 

1.PNG.9a7b7eb09f4fcdcbab94c56ba8412032.PNG

Pitstop forklares altså som et stopp for å gjøre små justeringer på bilen for å ikke miste fart. Det du kan gjøre av små justeringer på bilen er å justere frontvinge, fjerne teip på brake ducts og evt. fjerning av fremmedlegemer.

Skjermbilde.PNG.345d60a667eade636fbe2f75441666ed.PNG

Det dekker ikke pitstop i det hele tatt, spør du meg.

 

Nok om det. Forventer ikke stort av norsk media når det gjelder Formel 1. Tipper disse journalistene har binga Drive to survive og sett to løp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...