Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Korona-klagetråden


:utakt

Anbefalte innlegg

Har frustrasjonen over koronaviruset begynt å ta overhånd? Er du forbanna på tiltakene? Lei av hjemmekontor? Klikker i vinkel av naboen som inviterer til fest? 

Må du ha ut litt koronagruff? Vær så god. Dette er tråden for deg. 

Nå ble Oslo stengt. Igjen. I frykt for mutert virus fra Storbritannia. Mens befolkningen blir ilagt restriksjoner herfra til månen så lander det fortsatt fly fra Storbritannia på Gardermoen. 

Jeg. Er. Så. Jævla. Drittlei!!! 

Hadde jeg enda vært ung og alene, jeg liker gaming og serier, jeg. Kunne godt murt meg inne i sofaen et år, helt greit. Men når man har små unger så må man ut. Sammen med alle andre barnefamilier i Oslo.

Nå blir vi bedt om å holde oss i kommunen, det blir nok fint. Alt av aktiviteter er stengt, så da blir det marka. Igjen. Og vi med unger, vi kan ikke gå ti mil innover i skauen. Vi ender opp sammen på de mest tilrettelagte områdene. Føles som en forbrytelse det og. Prøver å holde den forbanna meteren. Det funker til dels. I akebakken sist helg gikk det ikke. For mye folk. Satser på at det gikk greit, det gjør helst det. 

Å, som jeg hater å leve på denne måten! Hva gjør dette med ungene våre, hender det jeg lurer på. 

De vaksinene kan ikke komme fort nok. 

/rant over 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (17 minutter siden):

Har frustrasjonen over koronaviruset begynt å ta overhånd? Er du forbanna på tiltakene? Lei av hjemmekontor? Klikker i vinkel av naboen som inviterer til fest? 

Må du ha ut litt koronagruff? Vær så god. Dette er tråden for deg. 

Nå ble Oslo stengt. Igjen. I frykt for mutert virus fra Storbritannia. Mens befolkningen blir ilagt restriksjoner herfra til månen så lander det fortsatt fly fra Storbritannia på Gardermoen. 

Jeg. Er. Så. Jævla. Drittlei!!! 

Hadde jeg enda vært ung og alene, jeg liker gaming og serier, jeg. Kunne godt murt meg inne i sofaen et år, helt greit. Men når man har små unger så må man ut. Sammen med alle andre barnefamilier i Oslo.

Nå blir vi bedt om å holde oss i kommunen, det blir nok fint. Alt av aktiviteter er stengt, så da blir det marka. Igjen. Og vi med unger, vi kan ikke gå ti mil innover i skauen. Vi ender opp sammen på de mest tilrettelagte områdene. Føles som en forbrytelse det og. Prøver å holde den forbanna meteren. Det funker til dels. I akebakken sist helg gikk det ikke. For mye folk. Satser på at det gikk greit, det gjør helst det. 

Å, som jeg hater å leve på denne måten! Hva gjør dette med ungene våre, hender det jeg lurer på. 

De vaksinene kan ikke komme fort nok. 

/rant over 

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg er så u t r o l i g dritt lei av at iveren etter å holde grensene åpne gjør at vi nå må stenge ned landet enda en gang. Vi så ut til å gå inn i noen ganske komfortable vintermåneder med synkende smittetall og situasjonen under kontroll, men nei. Takk for den. Helt høl i hue.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (37 minutter siden):

Har frustrasjonen over koronaviruset begynt å ta overhånd? Er du forbanna på tiltakene? Lei av hjemmekontor? Klikker i vinkel av naboen som inviterer til fest?

Man er jo lei det skal gå ut over mulighetene å handle å reise, og arbeidlivet blir hjemmekontor det er ikke største problemet.

Før du klager sjekk hvordan det er i kina:

Kina går hardere til veis, en i norge, så vil ikke si vi er der ennå. Men blir jo nesten fengsel når vi ikke kan gå uten for døren omtrent. Selv om skal vel en del til før politiet spiker i igjen dørene til folk. Så kun de som er i arbeid for lov å gå ut.

Husk det muligens blir bedre til oktober:

MDG-Berg vil ikke ha 5000 milliarder kronerMDG-topp Lan Marie Nguyen Berg sier at oljen og gassen må bli liggende hvis Equinor skulle gjøre et funn verdt 5000 milliarder kroner.

så folk får gjøre som de vil kanskje dette er for å rydde opp i folk som bryter reglene kan risikere mere en bøter.

Er muligens de som er corona rammet kan få varie skader.

Sitat

Nå ble Oslo stengt. Igjen. I frykt for mutert virus fra Storbritannia. Mens befolkningen blir ilagt restriksjoner herfra til månen så lander det fortsatt fly fra Storbritannia på Gardermoen. 

Ja er her problemene ligger, folk ikke blir nektet å reise før det blir tragdie smittervern reglene gjelder ikke på fly så dermed er hele greia bortkastet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

LMH1 skrev: "Før du klager, sjekk hvordan det er i Kina". 

Det er ikke lov til å klage før en bor i Kina? Og din video av den kinesiske familien er fra februar 2020. 

 

Pressekonferansene har vært som en straff fra begynnelsen av. Begynte akkurat å kjenne litt optimisme, da det slo ned i går igjen med den episke mutant-nedstengningen. Nyheter fra h***ete. Og så oppfordringene om ikke å hamstre, til folk som garantert vil hamstre. Oppfordringer om ikke å reise ut av kommunen, til folk som garantert vil reise ut av kommunen. Oppfordringer om ikke å feste, til folk som garantert vil feste. 

Er vel ikke like spennende å løpe rundt i Vigelandsparken, som å løpe rundt i Oslomarka, jeg ser den. Ta en buss til Bygdøy for å se på museene der fra utsida, kunne være noe... 

Men hvordan nekter en i praksis et fly å lande? "Vi håper dere har nok drivstoff til å komme dere tilbake til London. Hvis ikke, lykke til uansett." I praksis blir det vel å henvende seg til alle verdens flyselskaper, og fortelle at Norge ikke tar i mot utenlandske fly? En norsk pressemelding blir kanskje ikke oppfattet av alle. 

Endret av Budeia
Lenke til kommentar

Dere i Norge har ingenting å klage over når det gjelder restriksjoner.

Her i Hellas har vi nå hatt full lockdown siden 7. November.
Alt har vært stengt bortsett fra matbutikker, apoteker og noen kiosker.
For å gå ut, for eksempel for å handle eller gå en tur, må vi sende SMS til et nummer og få klarsignal før vi kan gå ut.
Maks tidsforbruk er 2 timer.
Ansiktsmaske er påbudt over alt, også utendørs der man ikke er alene.
Det er totalt portforbud mellom klokka 21 og 05.

Folk som bryter reglene risikerer et forelegg på 500 Euro !
Og ja, det blir håndhevet av 10000 politikonstabler som patruljerer i bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (21 minutter siden):

Dere i Norge har ingenting å klage over når det gjelder restriksjoner.

Hvordan klarer dere egentlig å fungere? Men ja, det er en ekstra irritasjon når noen tar til orde fra utlandet og mener at det som nordmenn mener ikke er verdt noe. Er du en av dem som mener det ikke er mulig å være sulten når du ikke er i Afrika?

Det ble satt opp minnesmerker over nordmenn som ble henrettet under krigen, til tross for at det var verre ting som foregikk i Polen, Sovjetunionen o.l. Så kom ikke med den...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (33 minutter siden):

Hvordan klarer dere egentlig å fungere? Men ja, det er en ekstra irritasjon når noen tar til orde fra utlandet og mener at det som nordmenn mener ikke er verdt noe. Er du en av dem som mener det ikke er mulig å være sulten når du ikke er i Afrika?

Det ble satt opp minnesmerker over nordmenn som ble henrettet under krigen, til tross for at det var verre ting som foregikk i Polen, Sovjetunionen o.l. Så kom ikke med den...

Joda, vi fungerer.
Og ingen klager noe særlig heller i overbevisning om at det hjelper.
Alle tar en for laget liksom, og virker gjør det:
Greece Coronavirus: 151,646 Cases and 5,622 Deaths - Worldometer (worldometers.info)


 

2021w02-COVID19-EU-EEA-Subnational-Combi

Nei bevares, jeg mener ikke det nordmenn mener ikke er verdt noe, men jeg synes det er komisk å høre på det hylekoret der hjemme fordi man ikke får gå på helsestudioet eller ta seg en øl på puben.
Selv har jeg ikke vært på puben siden 7. November, men jeg kunne godt ha tenkt meg en øl i godt selskap.
Trøster meg med at jo flere som overholder restriksjonene jo kjappere blir de opphevet.
Og Hellas er jo desperat etter å bli kvitt svineskapet før turistsesongen starter igjen i april.
Det er noe alle vet og alle skjønner.
 

Endret av Frank Olsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2020/03/23/195661016/solberg-om-coronasmitten-vi-trodde-vi-hadde-mye-mer-tid

Trøster meg med at jo flere som overholder restriksjonene jo kjappere blir de opphevet.
Og Hellas er jo desperat etter å bli kvitt svineskapet før turistsesongen starter igjen i april.
Det er noe alle vet og alle skjønner.

Det kommer neppe å skje på lengere sikt tror jeg, usikkerheten gjør folk handler i frykt for stengte butikker slik er ikke bra, men nødvendig, det som skulle vært gjort var for lenge siden og ha strengere tiltak med smitte fra utlandet. Hadde vært forbud å fly fra mars ville det ikke vært like ille i påsken eller høsten eller nå. Så er polikerne sin feil vi ha havnet i denne sitvasjonen. Ting var bedre i sommer. Så vi kan jo håpe til juni ting har bedret seg, for tviler på det vil skje i påsken eller på så kort tid.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (40 minutter siden):

men jeg synes det er komisk å høre på det hylekoret der hjemme fordi man ikke får gå på helsestudioet eller ta seg en øl på puben.

Denne tråden er åpenbart ikke ment for slike betraktninger fra en besserwisser i utlandet. Noe som dere ikke har i Hellas, er mørketid og snø/is. 

Lenke til kommentar
15 hours ago, Frank Olsen said:

Dere i Norge har ingenting å klage over når det gjelder restriksjoner.

Her i Hellas har vi nå hatt full lockdown siden 7. November.
Alt har vært stengt bortsett fra matbutikker, apoteker og noen kiosker.
For å gå ut, for eksempel for å handle eller gå en tur, må vi sende SMS til et nummer og få klarsignal før vi kan gå ut.
Maks tidsforbruk er 2 timer.
Ansiktsmaske er påbudt over alt, også utendørs der man ikke er alene.
Det er totalt portforbud mellom klokka 21 og 05.

Folk som bryter reglene risikerer et forelegg på 500 Euro !
Og ja, det blir håndhevet av 10000 politikonstabler som patruljerer i bil.

Takk fordet referansepunktet. Jeg ble itt revet med i går og utbasunerte at endelig "hadde vi lockdown" bare fordi butikker stengte.

Hvordan fungerer det SMS-greiene; har de bemanning som svarer på disse??
Eller er det bare en "lukke dørene i heisen"-knapp som sender autosvar "Parakalo"?

Lenke til kommentar
alws_br00d skrev (14 minutter siden):

Takk fordet referansepunktet. Jeg ble itt revet med i går og utbasunerte at endelig "hadde vi lockdown" bare fordi butikker stengte.

Hvordan fungerer det SMS-greiene; har de bemanning som svarer på disse??
Eller er det bare en "lukke dørene i heisen"-knapp som sender autosvar "Parakalo"?

Det er nok noe automatisk ja.
Det tar maks 2 sekunder før man får svar.
Men regner med at det ligger inne en slags sperre på antallet som kan få positivt svar på samme tid.
Men dette vet jeg rett og slett ikke.... 🙂

Jeg har enda ikke opplevd å få negativt svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er så lei alt hysteriet. Er så pisselei alle som går i tottene på hverandre av hva "nødvendige" tiltak angår. Er helt kjørt av regjeringas jojo-taktikk med alt som kan gjøres, som plutselig ikke kan gjøres, men som kan alikevel ikke gjøres, men bare hvis kriterie X Y og Z er oppfylt og dem ikke er untatt pga et eller annet som man trenger et oppslagsverk for å finne ut av.

Jeg er lei av sivile coronapoliti og den angiverkulturen som jeg syntes har oppstått overalt. "Jasså ja, det står TO biler i gården til naboen! At det går an!"

Det jeg er absolutt mest lei av er å ikke ha muligheten til å planlegge noe. Ikke ferier, ikke sammenkomster eller arrangement. Noe av det første jeg pleier å gjøre etter juleferien (Januar er en drittmåned) er å begynne å planlegge og bestille sommerferie. I år, som i fjor, er det liten vits i å planlegge noe annet enn en ny staycation. Og, om man skulle få lov til å reise alikevel så er jo alle andre land rundtom i verden minst like prega så kan umulig tenke meg at det er noen hyggelig opplevelse, slik det tradisjonelt har vært. Det å ha noe sånt å glede seg til savner jeg... skikkelig.

Det er ikke noe mer synd på meg enn alle andre, dette var enkelt og greit bare en rant i trådens tema.

Endret av Wheeljack
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde masse planer for 2020. Ingen av dem ble noe av.

- Kan ikke reise noen steder.
- Får ikke sett fotballkamper live.
- Har ikke delt ut klemmer på nesten et år.
- Lei av å bruke munnbind.
- Likte å gå på jobb før, men etter at pandemien startet er stressnivået her økt betydelig.

Jeg klarer ikke å se for meg en fremtid uten Covid-19 (dritten). 

Lenke til kommentar

Jeg er dritt lei alt. Jeg syns ikke tiltakene står i forhold til smittetallene. Jeg er dritt lei munnbind og briller. 

Jeg bor alene på nytt sted uten nettverk og det sliter på en. Hadde jeg ikke hatt jobb der jeg er ute blant folk hadde jeg klikka i vinkel tror jeg. 

Jeg savner mest å få en klem. Siste jeg fikk var oktober 2020. 

Jeg syns det er urettferdig at regjeringa ikke har hatt kontroll på grensa og at arbeisgiver'ne sniker seg unna for å få disse utenlandske arbeider'ne hit. jeg leste senest idag fra min kommune da vi har flyplass her at ordfører har skrevet til regjeringa om smutthullene i grense kontrollen. Alt for mange sniker seg unna fortsatt, krysser av for at de er unntatt karantene og har falske papirer og nekter og teste seg ved ankomst og så har vi ingen til å kontrollere at alle disse påbudene blir fulgt. 

Jeg føler virkelig med Oslo folket som har sittet innestengt siden oktober november, pga importsmitte. De blir straffet for at regjeringa lager idiot regler de ikke har folk til å følge opp. De endres omtrent hver dag tiltakene sånn at det er omtrent umulig å få med seg hva som gjelder hver uke.

I tillegg tror jeg samfunnet vil ta mange år og bygge opp igjen. Jeg tviler på alle tiltakene er verd konstaden vi kommer til å få etter dette er ferdig.

Jeg er blitt veldig gladi Raymond Johansen ..der har Oslo en bra mann i leder rollen. Jeg ser at han begynner å bli dritt lei alle tiltak og påbud regjeringa kommer med. Ser han har tenkt å ta tilbake kontrollen og jeg skjønner at fler og fler begynner å bli skeptisk til hele tiltak sirkuset. Jeg har sett det lenge men det tar tid for de høye herrer ser hva vi holder på med. 

Det holder nå på  komme frem dystre saker i media om konskevensene av nedstegning og isolasjon av mennesker. Jeg tror ikke all nedstegning og tiltak vil være verd det når vi ser tilbake om 2 år kanskje og sliter med arbeidsløshet og mentalt syke personer, mer folk med gjeldsproblemer osv osv. 

Jeg syns det meste er hysteri. Jeg fins ikke redd korona. Jeg hører folk snakker om utlandske familier som ikke tar korona seriøst og ikke ser hvor farlig det er... kanskje kommer de fra Palestina og har sett verre ting en et virus som korona... eller så har Norge feilet med å gi de nok informasjon på språk de forstår. Kan være en miks der. 

Ja en liten utlufting der altså.  Fin tråd. Trengs en slik en. 

Endret av Nokia1803
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

To nye uker med stengt Oslo. Helvetes jævla forbanna dritt opphøyd i femte potens! 

😡

Ja, jeg er sur. Sur på tiltak og sur på virus og sur på folk som har fått nok og ikke gidder mer og dermed bidrar til å gjøre det enda kjipere for alle og sur på de føkkings vaksinene som kommer i sneglefart og som sikkert ikke kommer til å funke uansett for innen vi har vaksinert alle i dette lusetempoet så har det dukket opp atten nye mutasjoner. Sur sur sur natta! 

Ah det var litt godt å få det ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner oppriktig at jeg er ferd med å bli deppa av disse greiene her, som har holdt på i over et år nå. Jobb har vært forferdelig slitsomt det siste året, og nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer å koble ordentlig av når jeg er hjemme. Har heldigvis fotballen (min eneste hobby) som fortsatt holder meg noenlunde gående. Hvis den også plutselig stanser vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på med livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Scarvo skrev (På 6.2.2021 den 12.23):

Jeg klarer ikke å se for meg en fremtid uten Covid-19 (dritten). 

Vel, det rimer. Skriv noen linjer om Covid nitten-dritten, og du er oppe på Chat Noir-nivå. Under krigen brukte folk musikk for å kommunisere. Slaver og soldater har alltid sunget for å holde motet oppe. Dette skulle det være mer av i dag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...