Gå til innhold

Flere Model 3-eiere har hatt problemer med varmepumpen. Nå er en fiks klar


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Dovreekspressen said:

Mekka noe selv, eller finnes det ferdige løsninger for dette?

Solskjermer fra ebay med tynn bobleplast over fra biltema. Klipses rett på.

Solskjermen til fremre del av taket passet ikke helt så måtte modifiseres litt eneste. De har vist endret litt i takdesignet en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, trikola said:

Stor interesse her også 😃. Kan du bli enda mer spesifikk og gi en link til ebay-produktet? Finnes 42 alternativer når jeg søker med "tesla model 3 sunshade roof"

Som sakt passet ikke min helt så tror ikke det hjelper å dele link. Min bil er fra september 2019 så det ble litt trangere der før det en gang. Tok bare billigste sort på ebay og den som som er over fremste del var for stor så måtte modifisere den litt. Klippet av strengen og la den litt dobbelt å stripset på igjen. PXL_20210117_142336002.thumb.jpg.574be0f5780fbc80ddc6ff459a3e0763.jpg

Får vurdere om jeg bestiller en i riktig størrelse en dag.

Jeg ser og at Bjørn Nyland bruker noen sølvfarga som bare festes med sugekopper. Ser vel ikke like pent ut men er vel enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 timer siden):

Jeg kom på et par forberingspotensailer til:

- Mer detaljert kontroll over de ulike tingene som skal varmes. F.eks når det er kaldt uten å være rim på speil, lykter og kamera så trenger jeg ikke varme dit.

- Enklere kontroll over regenerering, slik at man justere det f.eks med høyre hjul på rattet.

- Maks regenerering er dessverre sterkt begrenset når batteriet er kaldt. Denne bremseenergien kunne potensielt ha blitt matet inn i væske-kretsen til batteriet via en gjennomstrømningsvarmer. Regenerering bør begrenses av antiskrens-systemet, ikke av batteriet.

Skulle gjerne hatt en knapp for å slå på varme i speilene, uten å sette på varmetråder. Flere ganger jeg har snø eller dampavsetning på speilene, men rutene er tørre og fine. Virker så unødvendig å varme bakruta i samme slengen. Vet ikke om noen biler som har dette.

Complexity skrev (3 timer siden):

Som sakt passet ikke min helt så tror ikke det hjelper å dele link. Min bil er fra september 2019 så det ble litt trangere der før det en gang. Tok bare billigste sort på ebay og den som som er over fremste del var for stor så måtte modifisere den litt. Klippet av strengen og la den litt dobbelt å stripset på igjen. PXL_20210117_142336002.thumb.jpg.574be0f5780fbc80ddc6ff459a3e0763.jpg

Får vurdere om jeg bestiller en i riktig størrelse en dag.

Jeg ser og at Bjørn Nyland bruker noen sølvfarga som bare festes med sugekopper. Ser vel ikke like pent ut men er vel enklere.

Synes det trekket er greit utført.

Har slike for front, side og bakvinduene som festes med sugekopp, men synes det er noe herk. Faller fort løst, og krøller seg i kantene, samt at hullene for sugekoppene slipper inn lys, noe jeg misliker sterkt. Får du tak i slike som har innsydde magneter i kantene, så kan de selv feste seg mot metallet. Sitter langt bedre og også tetter mer.

Har kjøpt inn magneter for formålet, og vurderer å sy de selv inn, samt dekke til siden som vender innover i kupéen med stoff (kanskje høyttaler-stoff) som ikke notorisk trekker til seg støv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fiksen det skrives om i artikkelen ser ikke ut til å være mer permanent enn at en haug med eiere rapporterer om at varmeapparatet faller ut selv etter sensorbytte. Så muligens et mer grunnleggende problem med designet.

En liten gjett på at Tesla bare utsetter og utsetter og satser på at klagingen stopper opp når våren kommer? Tilbakekallinger er jo ikke noe som skjer frivillig der i gården.

Forresten,, ingeniøren som har designet dette geniale systemet har akkurat slutta etter 10 år i Tesla. Det kan man jo tolke som man vil.

Endret av uname -l
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (13 minutter siden):

Fiksen det skrives om i artikkelen ser ikke ut til å være mer permanent enn at en haug med eiere rapporterer om at varmeapparatet faller ut selv etter sensorbytte. Så muligens et mer grunnleggende problem med designet.

En liten gjett på at Tesla bare utsetter og utsetter og satser på at klagingen stopper opp når våren kommer? Tilbakekallinger er jo ikke noe som skjer frivillig der i gården.

Forresten,, ingeniøren som har designet dette geniale systemet har akkurat slutta etter 10 år i Tesla. Det kan man jo tolke som man vil.

Ja det er virkelig noe muffins ute å går her. ser folk som har fått byttet mye deler klager etter en ukes tid. Glad jeg har god gammel løsning nå 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...