Gå til innhold

Er Apple AirPods Max verdt pengene?


Hedonism

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
minim skrev (2 timer siden):

Hadde den vært overpriset hadde ikke varen solgt i utgangspunktet

Selvfølgelig kunne de det. Her har du en stor logisk brist. Refererer til eksemplet ang foten til den skjermen og hjulene til macen. De selger også selv om de er overpriset.

Du liker bare ikke at noen bruker negative or rundtur apple. Som at jeg kalte de sleip for å legge kunstige begrensninger i software. Der reagerte du på ordet sleip. Her reagerer du på ordet overpriset. Du sier selv at er veldig dyre men du vil bare være så forsiktig i ordbruken at du ikke tør å innrømme at de er overpriset. Det er ikke en eneste grunn til at disse skal koste en krone over 5k. De ER  overpriset. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (31 minutter siden):

Selvfølgelig kunne de det. Her har du en stor logisk brist. Refererer til eksemplet ang foten til den skjermen og hjulene til macen. De selger også selv om de er overpriset.

Du liker bare ikke at noen bruker negative or rundtur apple. Som at jeg kalte de sleip for å legge kunstige begrensninger i software. Der reagerte du på ordet sleip. Her reagerer du på ordet overpriset. Du sier selv at er veldig dyre men du vil bare være så forsiktig i ordbruken at du ikke tør å innrømme at de er overpriset. Det er ikke en eneste grunn til at disse skal koste en krone over 5k. De ER  overpriset. 

Jeg har da aldri sagt at foten og hjulene er overpriset? Hvor er bristen?

Akkurat det kunne ikke brydd meg mindre, men feil trenger ikke stå ubesvart for da kan folk plutselig tro på slikt vås. Ja jeg reagerer når du ordlegger deg direkte feil både i denne saken og i det om software. At det du gang på gang trår i salaten kan du nå ikke beskylde meg for :p 

Lenke til kommentar
minim skrev (27 minutter siden):

Jeg har da aldri sagt at foten og hjulene er overpriset? Hvor er bristen?

Akkurat det kunne ikke brydd meg mindre, men feil trenger ikke stå ubesvart for da kan folk plutselig tro på slikt vås. Ja jeg reagerer når du ordlegger deg direkte feil både i denne saken og i det om software. At det du gang på gang trår i salaten kan du nå ikke beskylde meg for :p 

Så du synes ikke hjulene og foten er overpriset?? Det sier jo mest av alt her. Da er jo du 100% inhabil til å prate om dette. 

 

Jeg tråkker ikke i noen salat. Software-begrensning er sleipt og disse hodetelefonene er overpriset. Det ser alle som ikke er Apple fanboys lett. Det er alt.

Du har ENDA ikke kommet på et eneste godt argument som ikke bunner i at 'Apple selger bra' eller at det er bra for aksjene til Apple. Det er ikke godt nok og fram til du kommer med noe bedre så tar du feil 

Lenke til kommentar

Det høres dyrt ut ja, men om der er overpriset har jeg ingen kunnskap om siden jeg ikke kjenner salgstallene så da lar jeg være å bastant si noe om det. Skjermen og maskinen de hører til er også dyre så en må se det litt i sammenheng. Det er neppe billige deler å få til en bugatti, men dette med segmentering og ulike prisklasser har vist seg å være vanskelig å forklare deg før så vi skal ikke gå dit. 
 

Det er jo nettopp det du gjør. En annonsert software begrensning er alt annet en sleipt. Klokkene er dyre ja, men som @Hedonism nevner over her høster de allerede god kritikk. Det er aldri gratis å ha ting fra øverste hylle. Prisen er mer som forventet spør du meg. 
 

Det er bra klokker i høy kvalitet samt at Apple har posisjonert seg sånn i markedet at de kan ta seg betalt i øvre prissjiktet. Sånt tar tid og koster penger å bygge opp. Vi er innom økonomi 101 stadig vekk her enda og det føles litt forkastelig. Tror det er bedre at du googler litt å finner ut av disse tingene på siden av sånne tråder så slipper vi å bruke mye energi på offtopic i selve trådene. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (13 minutter siden):

Du har ENDA ikke kommet på et eneste godt argument som ikke bunner i at 'Apple selger bra' eller at det er bra for aksjene til Apple. Det er ikke godt nok og fram til du kommer med noe bedre så tar du feil

Men hvis AirPods Max skal være overpriset så må de jo i det minste være dyrere enn konkurrentene. Det er de jo på ingen måte, det er flere som er dyrere. 

Lenke til kommentar

Min mening: Alt av bluetooth hodetelefoner, så vel som ørepropper nå til dags låter jævlig dårlig. Uten Tvil. Dessverre er det prisen man må betale for bluetooth, enn så lenge. Om Apple er de første som faktisk kan tilby ok lyd (for alt annet er jævlig dårlig), så syntes jeg faktisk prisen er forsvarlig. 

EDIT: Jeg har ikke hørt disse bluetooth sakene til 5000,- + 

Endret av Swoosh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (12 minutter siden):

Vi er innom økonomi 101 stadig vekk her enda og det føles litt forkastelig.

Du er ikke bare litt arrogant altså. Du bare nevner økonomi 101 som om det er et motsvar, det er det ikke. Jeg har motbevist alle dine argumenter som du tror gjør at du vinner denne diskusjonen. Jeg kan godt alle disse emnene du påstår at jeg ikke kan. Du virker som du har lært navnet på begrepene og tror at det gir deg makt, når du ikke har forstått noe.

Du bare ror deg unna. Når du ikke innrømmer at hjulene og skjermfoten er ovepriset så taper du fordi det er åpenbart overpris. Det er med vilje. De overpriser for å opprettholde et image. Og hvis du innrømmer at de er overpriset så taper du fordi du mener at det ikke går an å være overpriset hvis det selger 

 

Du argumenterer som de som tror at en luksusveske til 50 000 ikke er overpriset kun fordi det finnes folk som kjøper de. Det er like feil tankegang. Bare fordi noe selger betyr det ikke at det ikke er overpris. Det er en grunn til at man kan 'betale overpris'. Det skjer ofte.

Det burde kanskje ringe en bjelle når du er den på forumet som forsvarer Apple mest av alle. Det lukter fanboy på lang avstand og du hører bedre hjemme blant bloggerne i itavisen.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (2 minutter siden):

Men hvis AirPods Max skal være overpriset så må de jo i det minste være dyrere enn konkurrentene. Det er de jo på ingen måte, det er flere som er dyrere. 

De er dyrere enn de aller fleste. Og overpriset i forhold til de som priser seg etter hva de leverer. Det må ikke være ett produkt som er overpriset. Det finnes flere. Apple er ikke alene om det.

 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (9 minutter siden):

Du er ikke bare litt arrogant altså. Du bare nevner økonomi 101 som om det er et motsvar, det er det ikke. Jeg har motbevist alle dine argumenter som du tror gjør at du vinner denne diskusjonen. 

Du bare ror deg unna. Når du ikke innrømmer at hjulene og skjermfoten er ovepriset så taper du fordi det er åpenbart overpris. Det er med vilje. De overpriser for å opprettholde et image. Og hvis du innrømmer at de er overpriset så taper du fordi du mener at det ikke går an å være overpriset hvis det selger 

 

Du argumenterer som de som tror at en luksusveske til 50 000 ikke er overpriset kun fordi det finnes folk som kjøper de. Det er like feil tankegang. Bare fordi noe selger betyr det ikke at det ikke er overpris. Det er en grunn til at man kan 'betale overpris'. Det skjer ofte.

Beklager. En blir frustrert av å gå ned på t-skje nivå hele tiden. Jeg er nok ikke den mest tolmodige. Jeg ror? Jeg prøver nå å holde tråden her innimellom dine avsporinger. 
 

vi kan spore av da med den foten du er så opphengt i. Du kjøper en skjerm til 70000kr som er noe av det beste du får på markedet. Så gir produsenten deg mulighet til å kjøpe en fot som naturlig nok heller ikke er gratis for en skjerm i denne prisklassen eller du kan kjøpe et originalt VESA feste til 500kr å bruke standen i studioet fra før. Hvorfor gjør du så stort poeng ut av at en High end skjerm har et dyrt High end stativ? Som sagt vil salgstallene vise om denne også er overpriset, men i dette segmentet er jeg ikke så sikker. La oss også legge til at man mest sannsynlig kjøper en Macpro til denne skjermen også å gir 60-70k for den. Du må se sammenhengen og ikke sammenligne epler og pærer. Nok offtopic. 
 

Vesken er jo ikke det. Finst plenty med dyre vesker, klokker og annet. Felles er at de går for et segment i markedet som betaler for det lille ekstra. High end hifi er akkurat det samme. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (8 minutter siden):

De er dyrere enn de aller fleste. Og overpriset i forhold til de som priser seg etter hva de leverer. Det må ikke være ett produkt som er overpriset. Det finnes flere. Apple er ikke alene om det.

 

Og det er du mer kompetent til å avgjøre enn resten av markedet som kjøper de? Du snakket om logiske brister her i sta :) du prater forøvrig som du har brukt dem en stund. Hvordan mener du de var?

Endret av minim
Lenke til kommentar

Enig med Comma Chameleon for en gangs skyld. 7000 er ganske tåpelig for et par trådløse hodetelefoner når konkurrenter klarer å lage minst like bra til 3000kr. Altså betaler du 4000kr for et halvspist eple. Og det er ikke for å kritisere dere som faktisk kjøper dem, så lenge dere blir fornøyd med produktet så er det jo selvfølgelig ikke noe problem.

Jeg er sikker på at Apple kunne laget en osthøvel med Apple logo til 3000kr og folk hadde kjøpt den og nektet på at den er overpriset, den skjærer jo tross alt ost mye mer presist enn andre osthøvler.

Og bare for å påpeke at jeg ikke er noen android fanboy eller hva jeg kommer til å bli anklaget for nå, jeg har en iPad Pro jeg bruker daglig, og en iPhone 12 Pro Max på vei, og elsker mange av produktene deres, men til tider så setter de priser på ting som egentlig burde føre til at de ikke får solgt, men av en eller annen grunn så blir alt utsolgt likevel. Det er litt til å klø seg i hodet av. Men jeg skjønner jo også apple, hvorfor selge dette til 3000 når folk er villige til å betale mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en skal dra videre på sammenligningen mellom Sony WH1000XM4 gitt premisset om like god lyd vil Sonyene på ene siden til 4000 kroner og AirPro Max på andre til 7000 kroner. 

Det du da får igjen for de 3000 kronene ekstra er en hodetelefon utført i aluminium og rustfritt stål som automatisk gir en mer premium estetikk og mer solid kvalitetsfølelse fremfor sonyene som i all hovedsak er utført i plast. Så er det opp til hver enkelt å ta en avgjørelse om det er noe en syns er verdt 3000 kroner eller ikke, jeg syns helt ærlig at det ikke er så hårreisende som enkelte skal ha det til. 

Men for min del som har et ganske pragmatisk tilnærming til hodetelefoner så velger jeg sonyene hver gang, da jeg setter mer pris på at de har fått vekten ned ved å bruke plast, og estetikk er ikke noe jeg bryr meg all verden om når det kommer til hodetelefoner. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

Overpris ja. Gullbelagte høyttalerkabler til tusenvis per meter er jo heller ikke overpris i følge din logikk 😂 

Ikke om de selger bra nei da har de funnet sitt segment :) Det er ingen som står med kniven på strupen din å tvinger deg til å kjøpe noe du synst koster for mye altså, men du blir skuffet her i livet om du tror du kan diktere prisen på alt du har litt lyst på. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Om en skal dra videre på sammenligningen mellom Sony WH1000XM4 gitt premisset om like god lyd vil Sonyene på ene siden til 4000 kroner og AirPro Max på andre til 7000 kroner. 

Det du da får igjen for de 3000 kronene ekstra er en hodetelefon utført i aluminium og rustfritt stål som automatisk gir en mer premium estetikk og mer solid kvalitetsfølelse fremfor sonyene som i all hovedsak er utført i plast. Så er det opp til hver enkelt å ta en avgjørelse om det er noe en syns er verdt 3000 kroner eller ikke, jeg syns helt ærlig at det ikke er så hårreisende som enkelte skal ha det til. 

Men for min del som har et ganske pragmatisk tilnærming til hodetelefoner så velger jeg sonyene hver gang da jeg setter mer pris på at de har fått vekten ned ved å bruke plast og estetikk er ikke noe jeg bryr meg all verden om når det kommer til hodetelefoner. 

I tråden som @Hedonism linket til så ble de også testet opp i mot disse klokkene og Apple sine var mye bedre på lyd også. Ord som «superior» ble brukt. At man betaler mye mer for å hente «bittelitt» bedre kvalitet er ganske vanlig når man skal opp fra et allerede bra nivå. Det igjen peker på at de er priset riktig selv om de er dyre. Det hadde jo selvfølgelig vært helt topp om de kostet det samme som Sony sine hvem hadde vel ikke kunne tenkt seg å spare noen lapper. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

Det du da får igjen for de 3000 kronene ekstra er en hodetelefon utført i aluminium og rustfritt stål som automatisk gir en mer premium estetikk og mer solid kvalitetsfølelse fremfor sonyene som i all hovedsak er utført i plast. Så er det opp til hver enkelt å ta en avgjørelse om det er noe en syns er verdt 3000 kroner eller ikke, jeg syns helt ærlig at det ikke er så hårreisende som enkelte skal ha det til. 

Tja. Sony xm4 har også bedre batteritid, av og på knapp, 3.5mm Jack, USB-C, en case som faktisk beskytter, og i tillegg så er det mye større sjanse at de havner på tilbud noe Apple produkter sjeldent gjør. 

Altså er det flere kompromiss enn kun xm4 + litt metall. Den ekstra vekten gjør ifølge de som har testet den også en del utslaget når man går.

Til 5000 hadde jeg ikke sagt noe og det hadde vært en rimelig prising som i dyrere enn konkurrenter men ikke overpriset.

 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Tja. Sony xm4 har også bedre batteritid, av og på knapp, 3.5mm Jack, USB-C, en case som faktisk beskytter, og i tillegg så er det mye større sjanse at de havner på tilbud noe Apple produkter sjeldent gjør. 

Altså er det flere kompromiss enn kun xm4 + litt metall. Den ekstra vekten gjør ifølge de som har testet den også en del utslaget når man går.

Til 5000 hadde jeg ikke sagt noe og det hadde vært en rimelig prising som i dyrere enn konkurrenter men ikke overpriset.

 

Men så har og AirPods Max og ting som Sonyene ikke har, av de viktigste funksjonene der er det noe som apple så fint kaller "Romtilpasset lyd med dynamisk retningssporing" som Sonyene ikke, jeg har testet lignende teknologi i Audeze Mobius hodetelefonene og ved spilling eller filmtitting er det en utrolig imponerende effekt. Samt at de har navigeringshjulet på topp som nok mange vil sette pris på frem for de knotete touch navigeringen til sony.  

At apple er apple og pusher videre på lightning standarden sin har ikke så mye med prisen på hodetelefonen i seg selv å gjøre.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

av de viktigste funksjonene der er det noe som apple så fint kaller "Romtilpasset lyd med dynamisk retningssporing" som Sonyene ikke, jeg har testet lignende teknologi i Audeze Mobius hodetelefonene og ved spilling eller filmtitting er det en utrolig imponerende effekt

Bruker det av og til på airpodsene mine. Morsom effekt men litt gimmicky. Ikke sikker på om jeg ville brukt det system-wide hvis det var støttet. Litt som de 3d-bildene som var populære på Facebook en periode. Kult, uten tvil, men ikke noe å bruke hver gang 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...