Gå til innhold

Er Apple AirPods Max verdt pengene?


Hedonism

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
phax skrev (2 timer siden):

Greit å ha i bakhodet at XM4 har dårlig mikrofon, om du har planer om å bruke de til Teams-møter eller lignende. Da er Apple eller Bose et vesentlig bedre valg. 

Så en review som sa det samme..Jeg bruker mine AirPods pro til å ha lenger samtaler i mobilen eller på Mac'en så skal teste ut APM og hvordan de er bruke over tid nå i helgen🙂

 

 

Lenke til kommentar

Jeg returnerte Airpods Max. Bra lyd, det skal de ha, men tunge. Begynte å få hodepine etter noen timers bruk. Returnerte de, og kjøpte Bose QC45 som var satt ned ril 3.490 forrige lørdag. Har hatt QC35II i 4 år. Ble ikke skuffet. Lyden er bedre enn før, ANC bedre enn før, og Aware var like bra som airpods Max. Og så veier de nesten ingenting føles det som. Utrolig behagelige. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (5 timer siden):

Jeg returnerte Airpods Max. Bra lyd, det skal de ha, men tunge. Begynte å få hodepine etter noen timers bruk. Returnerte de, og kjøpte Bose QC45 som var satt ned ril 3.490 forrige lørdag. Har hatt QC35II i 4 år. Ble ikke skuffet. Lyden er bedre enn før, ANC bedre enn før, og Aware var like bra som airpods Max. Og så veier de nesten ingenting føles det som. Utrolig behagelige. 
 

Virker som det går denne veien for meg også, ikke hodepine, men de presser for mye på toppen av hodet og ved ørene. Ikke verdt det sitte ha det små ubehagelig eller føle man må justere på dem ofte selv om lyden er ekstremt god og funksjonene for en som meg som er inngrodd i apple dingser.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville så gjerne beholde dem. Er ikke en upris å få de for 3.990kr.

PS! Jeg var jo kjempeimportert over omgivelsesmodus. Men nye QC45 har også dette, og fungerte like bra her også. Føles nesten som om man ikke har noen hodetelefoner på.

Jeg får heller satse på Airpods Pro 2 når de kommer. Nå blir det å bruke Airpods Pro til trening, og Bose QC45 til og fra jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spontankjøpte disse til 3k på elkjøp før helga da jeg plutselig så en demobrukt versjon (var fortsatt innpakket i all plast som følger med, men emballasjen var brutt). Det var veldig verdt pengene i mine øyne. Jeg kommer fra Master & Dynamic MW60(uten støykansellering) og lyden er natt og dag. Selv om det var spontankjøp har jeg fått med meg at de får trekk for høy vekt, men jeg sitter nesten aldri med headset mer enn et par-tre timer i strekk. 

Som vanlig synes jeg det underspilles hvor fantastisk Apple-produkter fungerer sammen med andre Apple-produkter. Jeg er vant til at jeg må gå inn i bluetooth-innstillinger nesten hver gang før det blir paret. Det er lett verdt en tusenlapp for meg bare det og da syns jeg at jeg fikk veldig god lyd og støykansellering for prisen.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Spontankjøpte disse til 3k på elkjøp før helga da jeg plutselig så en demobrukt versjon (var fortsatt innpakket i all plast som følger med, men emballasjen var brutt). Det var veldig verdt pengene i mine øyne. Jeg kommer fra Master & Dynamic MW60(uten støykansellering) og lyden er natt og dag. Selv om det var spontankjøp har jeg fått med meg at de får trekk for høy vekt, men jeg sitter nesten aldri med headset mer enn et par-tre timer i strekk. 

Som vanlig synes jeg det underspilles hvor fantastisk Apple-produkter fungerer sammen med andre Apple-produkter. Jeg er vant til at jeg må gå inn i bluetooth-innstillinger nesten hver gang før det blir paret. Det er lett verdt en tusenlapp for meg bare det og da syns jeg at jeg fikk veldig god lyd og støykansellering for prisen.

Hadde de bare vært komfortable, så hadde jeg vært kjempefornøyd :)  Er 100% enig med bluetooth-herket. Hadde et par Beyer Amiron Wireless før, og det var så mye styr med å få de connecta til det jeg ville bruke der og da (stasjonærPC, laptop, mobil, TV). I tillegg helt håpløse kontroller (en knapp for å skru av og på) og helt idiotiske touch-kontroller. 

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (25 minutter siden):

Hadde de bare vært komfortable, så hadde jeg vært kjempefornøyd :)

Ja, skjønner den. Jeg syns det var superkomfortable for mitt hode. Bedre enn andre headset jeg har prøvd, eneste er at de kan bli noe varme rundt ørene, men det blir jo alt av lukkede headset.

MrMarbles skrev (27 minutter siden):

Er 100% enig med bluetooth-herket. Hadde et par Beyer Amiron Wireless før, og det var så mye styr med å få de connecta til det jeg ville bruke der og da (stasjonærPC, laptop, mobil, TV). I tillegg helt håpløse kontroller (en knapp for å skru av og på) og helt idiotiske touch-kontroller. 

Jeg har hatet Bluetooth siden det kom. Det har aldri fungert ordentlig og sømløst, selv nå i 2021. Det har blitt bedre, men headset er det verste. Det har vært så elendig at jeg har vurdert å ha ett headset per dings jeg bruker 😛 Nå flyter hvertfall AirPods mellom tlf og mac sømløst og så får jeg heller plundre litt mer de få gangene jeg skal bruke headset på jobb-PC og spillkonsoller.

Lenke til kommentar

Bluetooth har alltid fungert greit på mobile enheter som telefoner og nettbrett, mitt problem med bluetooth har ofte oppstått når det kommer til å koble til en PC/Mac hvor standardene ofte er et kaos uten sidestykke. På stasjonære PCen har jeg slitt med at div bluetooth får inn to forskjellige ut enheter en som høres ut som normalt og en som er merket som kommunikasjon kanal som høres ut som lyden kommer fra under vann, som den videre switcher mellom  tilfeldig uten at jeg aldri forsto problemet, på Macbooken min måtte jeg pare XM3ene på nytt hver gang for at lyden ikke skulle hakke når jeg brukte de, samme med Nvidia Shield boksen min. 

Nå bruker jeg hodetelefoner såpass mye når jeg ser TV at det ble et irritasjonsmoment for mye som gjorde at jeg endre opp med å kjøpe en Apple TV som snakker helt sømløst med Airpods Max, med en stor bonus som er spatial audio som fungerte bedre enn jeg noengang kunne forstille meg.  Opplever og selvsagt mindre problemer med å switche mellom iPhone, Apple TV og Macbooken som snakker veldig fint sammen. Med PCen er det samme problemet som alle andre hodetelefoner jeg har brukt, det kommer 2 kanaler som det switcher mellom hvor ene kanalen høres normalt ut og den andre som dass, men nå bruker jeg uansett svært sjeldent trådlløse hodetelefoner når jeg sitter på PCen uansett :) 

 

Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (1 time siden):

QC45/35 funker fint mellom to dingser ihvertfall. iPad og iphone funker nesten sømløst. En tredje ting har jeg ikke forsøkt å koble til enda...

Hva legger du i "nesten sømløst"? Jeg måtte ofte inn i innstillinger og koble til manuelt, selv på iPhone. Og bytte mellom iPad og iPhone var hvertfall et styr. Mulig det har blitt bedre på de aller siste modellene der ute.

Evil-Duck skrev (1 time siden):

Bluetooth har alltid fungert greit på mobile enheter som telefoner og nettbrett, mitt problem med bluetooth har ofte oppstått når det kommer til å koble til en PC/Mac hvor standardene ofte er et kaos uten sidestykke.

Jeg har ikke opplevd så mye mer problemer på Mac enn på iPhone, men i Windows får jeg ikke mindre enn 4 valg når jeg skal velge kilde og har AirPods Pro koblet til... Har bare måtte lære meg at det er den nederste som virker 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...