Gå til innhold

Returnere en vare fra en annen butikk.


Taffenh

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en støvsuger hos komplett. Den kommer ikke på lager før over nyåret. 
 

Elkjøp har varen inne. Og de har vel 60 dagers returrett. 
 

Kan man kjøpe en støvsuger fra Elkjøp nå, ta den i bruk, og når støvsugeren fra komplett ankommer så returnerer jeg produktet fra komplett til Elkjøp? Eller sjekker de produktnummeret?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Taffenh skrev (5 minutter siden):

Kan man kjøpe en støvsuger fra Elkjøp nå, ta den i bruk, og når støvsugeren fra komplett ankommer så returnerer jeg produktet fra komplett til Elkjøp? Eller sjekker de produktnummeret?

Seriøst? kan umulig være lovlig, de kan vel lett sjekke strekkode eller vare om de finner ut av det eller ikke vil jo tiden vise, husk du størst sansynlig blir belastet med frakt frem og tilbake + ekstra utgift i vestefall.  Husk elkjøp og komplett ikke har returrett på grunn av smittevern. har vel bare 14 dager om varen er bestilt på nett.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Taffenh skrev (3 timer siden):

Jeg har bestilt en støvsuger hos komplett. Den kommer ikke på lager før over nyåret. 
 

Elkjøp har varen inne. Og de har vel 60 dagers returrett. 
 

Kan man kjøpe en støvsuger fra Elkjøp nå, ta den i bruk, og når støvsugeren fra komplett ankommer så returnerer jeg produktet fra komplett til Elkjøp? Eller sjekker de produktnummeret?

Elkjøp registrer ikke serienummer på støvsugere, så dette kan gå hvis det er eksakt samme varen med samme strekkode. Men ofte har de store kjedene forskjellige varianter som er nesten identiske. Hvis det sitter fraktetikett fra Komplett på esken, så går det ikke. Og den moralske delen av problemstillingen suger kanskje vel så mye som støvsugeren gjør...

 

PS:  Elkjøp har ikke 60 dager returrett, men 50 dager åpent kjøp hvor emballasjen må være uårpnet.

Endret av Mr D
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert begge to handler fra Miele sitt lager i Norge og da kan det være ulike produtnummer/sterkkoder etc. Det er ofte også forskjellige farger/fargekoder på disse. Kjøper Elkjøp et stort parti f.eks. så kan det gå direkte fra fabrikken/lageret til Miele til Elkjøp og ikke via norsk lager der kanskje Komplett får sine 10-20 stk (1 pall av gangen). 

EDIT: I tillegg er det ofte noe ulike tilbehør som følger med. Det kan være forskjellig munnstykke, type luftfilter (HEPA) osv. Mange fallgruver her.

Endret av B4stian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke Komplett gratis retur da?

Quote

Som privatkunde er det kostnadsfritt å returnere et produkt på åpent kjøp. Du kan få en forhåndsfrankert fraktseddel ved å opprette åpent kjøp på ditt produkt. Instruksjoner vil du motta på e-post.

Eller bare avbestill hvis de ikke har fått den inn enda.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når vi er i samme tråd om returvarer til Elkjøp
Jeg kjøpte bærbar pc HP på lørdag sist, den koster meg 7200 kr.
Vel hjemme, aner jeg noe dårligere skjerm kvalitet, sammenlignet med annen pc, og der så jeg feil.
Kontrasten er ca 5 til 10% dårligere.
Eks i dokumentet kan du ikke se skyggelegging i tabell med 5%, det kan jeg se på hvilket som helst annen bærbar pc, da bar det rett veg tilbake til ELkjøp og forlangte åpen kjøp, kjøpe anne pc eller penger igjen!
Nei, de sa forseglingen er brutt opp og kan ikke gjøre åpent kjøp!
Da ble jeg veldig skuffet og lei meg. Begynte å krangle med butikken om åpen kjøp, men nei, det har de sluttet med!
Hadde med annen arbeid sin bærbar pc, samme merke, veldig god kontrast! Nei, de ville ikke gå med på å returnere varen!


Power har åpen kjøp pp 60 dager! Gjelder også pc, men jeg har spurt Power om hva skjer med pc?
Så, nå kommer jeg til advare andre mot Elkjøp! 
Aldri mere Elkjøp!
 

Lenke til kommentar
Leif1961 skrev (1 time siden):

Eks i dokumentet kan du ikke se skyggelegging i tabell med 5%, det kan jeg se på hvilket som helst annen bærbar pc, da bar det rett veg tilbake til ELkjøp og forlangte åpen kjøp, kjøpe anne pc eller penger igjen!
Nei, de sa forseglingen er brutt opp og kan ikke gjøre åpent kjøp!

Dette er jo tydelig opplyst om både på nettsidene til Elkjøp, og i alle butikkene. 50 dager åpent kjøp på uåpnede varer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, kan opplyse nå etter jeg dro tilbake igjen til Elkjøp, og prøvde en annen selger der å reklamere på pc, og høre om jeg fikk bytte!
Etter noe om og men, gikk han med på dette. 
Nå byttet jeg Dell, lytt dyrere modell, men du verden så sterk lys og god kontrast nå!
Nå er jeg 100% fornøyd! 
Men de har forsatt ikke åpen kjøp for varer som er åpnet. Jeg fikk skriftlig bekreftelse fra Power at pc har 60 dager åpen kjøp, angre eller bytte til annen! Kan varsle til selger at nå vil jeg ha åpen kjøp hver gang jeg er der å handle.
Nei takk! 
Da blir det Power på oss her! Ferdig med Elkjøp.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...