Gå til innhold

Utestengt fra Freakforum fordi han anbefalte turgåing istedenfor piller.


Lyncs

Anbefalte innlegg

Dr. Professor skrev (4 timer siden):

Takk.

Jeg skrev litt mer enn bare egenerfaring. Denne sleipe retorikken din bekrefter bare hvor kynisk Big Pharma og legestanden kan være for å få folk til å kjøpe livsødeleggende medikamenter.

Og vedr. din primitive forståelse av nevrobiologiske mekanismer og alt det surret du har servert oss, så tviler jeg fremdeles på at du er lege. Det finnes faktisk sykepleiere som er mer oppdatert på slike ting enn deg. Og når du attpåtil kaller deg Dr. Professor, så blir det hele litt latterlig..

Her har du imidlertid en uttalelse fra en som er lege og i tillegg vet hva han snakker om:

 

Endret av Lyncs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 11/29/2020 at 6:55 PM, Lyncs said:

Dersom f.eks depresjoner kan behandles med ssri som er det middelet legene forskriver i slike tilfeller, hvorfor kan det ikke behandles med endogene serotonin-agonister? Det hele blir jo en gedigen selvmotsigelse fra dem som mener at skolemedisn ikke kan erstattes med andre alternativ.

Dersom man må forholde seg til absolutter blir det kanskje det, om man ikke gjør det, er det helt vanlig å inkludere råd om kosthold og trening, både forebyggende, og i behandling.
Jeg forstår ikke helt hvem du snakker til, de aller fleste, både på freakforum og her, annerkjenner at mosjon og mat har masse å si for fysisk og psykisk helse.
Mener du at piller bør fjernes fullstendig fra legenes verktøykasser?

On 11/29/2020 at 7:59 PM, Lyncs said:

Selv om de ikke skriver det med rene ord så er det tydelig at de mener det siden råd om å løpe til lege for å få piller å ruse seg på ikke blir slettet, mens råd om å heller kjøre en sunnere livsstil blir først motsagt, og dersom man ikke er enig og fortsetter å argumentere så fører det til utestengelse.

Jeg kaster ikke bort tiden min her for å latterliggjøre deg, men fordi kombinasjonen av manglende selvinnsikt, og sta-het, skremmer meg litt, og fremstår som en slitsom state of mind for deg.
Vil du ikke vurdere om det er denne voldsomme hyperbolen din som kanskje får deg utkastet?
Jeg tror det er helt irrelevant hva du mener, det er at du fortsetter å pålegge andre synspunkter og meninger slik at du deretter kan imøtegå disse konstruerte narrativene med din egen vinnende argumentasjon, som antagelig er mer utslagsgivende for en utkastelse.
På samme måte som trening og kosthold er helsefremmende, er det nyttig å ta en gåtur i seg selv iblant også.

On 11/30/2020 at 11:52 PM, Lyncs said:

Istedenfor å skrive ut piller, så burde dere heller opplyse folk om hvordan de kan erstatte pillebruk med sunn livsstil og da gjerne gi ut et lite hefte som forklarer de nevrobiologiske mekanismene slik at folk forstår litt mer og begynner å ta slikt mer på alvor. Hvorfor ikke innføre det som pensum i ungdomsskolen?

Og hvorfor ikke kreve at folk med stillesittende arbeid får 10 min. annenhver time med litt bøy og tøy under arbeidsdagen? Man kunne redusert en god del fysiske og psykiske plager på den måten. Spørsmålet er bare om det er i legestandens og farmasøyt-industriens økonomiske interesse.

Dersom pasienten har anledning (og ønske) om å erstatte piller med sunn livsstil vil jeg anta de aller fleste leger ville fremsnakket dette. (Gitt at ikke alle leger er korruptert av farmasi-bransjen.)
På ungdomskolen, barneskolen, og vidregående, har man noe som heter kroppsøvning, der skal barna lære sammengengen mellom fysisk aktivitet og gevinstene av dette fysisk og psykisk.
Det er nesten som om alle har vært enige i påstandene dine i lang tid, og bestemt seg for at det er så viktig kunnskap at det må innføres i pensum.
Det er riktignok ikke et krav, men det er ikke noen hemmelighet i arbeidslivet heller, at man bør bevege seg, mange arbeidsplasser har derfor tilbud om gym-medlemskap, eller treningssenter på arbeidsplassen.
Du får det til å virke som farmasøyt-industrien har noen slags makt over informasjon, dersom de hadde noe kontroll over kunnskap, ville det vel ikke hersket så bred enighet om fordelene ved godt kosthold og mosjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (46 minutter siden):

Dersom pasienten har anledning (og ønske) om å erstatte piller med sunn livsstil vil jeg anta de aller fleste leger ville fremsnakket dette. (Gitt at ikke alle leger er korruptert av farmasi-bransjen.)
På ungdomskolen, barneskolen, og vidregående, har man noe som heter kroppsøvning, der skal barna lære sammengengen mellom fysisk aktivitet og gevinstene av dette fysisk og psykisk.
Det er nesten som om alle har vært enige i påstandene dine i lang tid, og bestemt seg for at det er så viktig kunnskap at det må innføres i pensum.
Det er riktignok ikke et krav, men det er ikke noen hemmelighet i arbeidslivet heller, at man bør bevege seg, mange arbeidsplasser har derfor tilbud om gym-medlemskap, eller treningssenter på arbeidsplassen.
Du får det til å virke som farmasøyt-industrien har noen slags makt over informasjon, dersom de hadde noe kontroll over kunnskap, ville det vel ikke hersket så bred enighet om fordelene ved godt kosthold og mosjon?

Det er riktig som du skriver at legene opplyser om fordelene ved med sunn livstil når de snakker i media, men statistikkene som viser befolkningens pillebruk avslører at de praktiserer helt annerledes og det er derfor stor forskjell på hva de sier og hva de gjør.

Mange pasienter sier jo selv at det første legen spør om er om de vil prøve noe medisiner mot angsten eller depresjonen de lider av, dvs. at i psykiatrien og på legekontorene rundt om kring, så er virkeligheten veldig forskjellig fra det enkelte leger uttaler i media.

På skolene har de kroppsøvning som du sier, men de får ikke den teoretiske innsikten i hvordan det påvirker psyken på en positiv måte og derfor kan de ikke skjønne at dette er den beste medisin også for å forebygge og komme seg ut av psykiske lidelser på.

Legenes narrativer der de bruke velklingende fagbegreper og såkalte vitenskapelige utrykk, gjør imidlertid at mange får for stor tillit til dem og blir trukket inn i en ofte livsvarig pillekontrakt med legen sin. Man finner mange tragiske historier om pasienter som har tatt sitt eget liv etter å ha gulpet i seg bøttevis av piller som de har fått utskrevet av legen og enda flere historier om folk som har blitt pillenarkomane for resten av livet.

Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor folk som prøver å hjelpe folk ut av pilleavhengighet skal kastes ut af Freak, mens de som anbefaler dem å ta et brett med Valium i kombinasjon med andre rusmidler, ikke blir det. Har de en ondsinnet agenda som går ut på å ødelegge livene til andre mennesker bare fordi de selv har gått i grøfta og ønsker seg flest mulig lidelsesfeller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Lyncs said:

Det er riktig som du skriver at legene opplyser om fordelene ved med sunn livstil når de snakker i media, men statistikkene som viser befolkningens pillebruk avslører at de praktiserer helt annerledes og det er derfor stor forskjell på hva de sier og hva de gjør.

Mange pasienter sier jo selv at det første legen spør om er om de vil prøve noe medisiner mot angsten eller depresjonen de lider av, dvs. at i psykiatrien og på legekontorene rundt om kring, så er virkeligheten veldig forskjellig fra det enkelte leger uttaler i media.

På skolene har de kroppsøvning som du sier, men de får ikke den teoretiske innsikten i hvordan det påvirker psyken på en positiv måte og derfor kan de ikke skjønne at dette er den beste medisin også for å forebygge og komme seg ut av psykiske lidelser på.

Legenes narrativer der de bruke velklingende fagbegreper og såkalte vitenskapelige utrykk, gjør imidlertid at mange får for stor tillit til dem og blir trukket inn i en ofte livsvarig pillekontrakt med legen sin. Man finner mange tragiske historier om pasienter som har tatt sitt eget liv etter å ha gulpet i seg bøttevis av piller som de har fått utskrevet av legen og enda flere historier om folk som har blitt pillenarkomane for resten av livet.

Takk for et balansert svar (Sans avsluttningsavsnittet)
At dagens pilleforbruk er høyt, forteller ikke nødvendigvis at legene avstår fra å infomere om fordelene ved kosthold og mosjon.
Som dr. Professor var inne på; Kan det være vanskelig å få mennesker til å legge om livsstilen sin (Selv når livet er på spill.)
Selv om man har tillit til legen, hører man nødvendigvis ikke så mye på råd, som man putter í seg stimulanter.

De aller færreste ville berømmet hvordan farmasi-bransjen og legebransjen har samarbeidet for å skape en opioid-epidemi i Nord-Amerika, og jeg tror ikke det er dette ytterpunktet man ønsker seg, selv om man annerkjenner piller som behandlingsform.
Selv om det finnes eksempler på det, blir det meningsløst å gå ut ifra at alle leger representerer et eller annet spesifikt skrekk-eksempel.

At man ikke får teoretisk innsikt i hensikten og effekten av kroppsøvning på skolen, stemmer ikke.

Kanskje skulle det vært ytterligere fokus på helsefordelen en sunn livsstil fører med seg, det kan jeg ikke uttale meg om, det kan godt være du har rett í at det er underkommunisert.

Quote

Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor folk som prøver å hjelpe folk ut av pilleavhengighet skal kastes ut af Freak, mens de som anbefaler dem å ta et brett med Valium i kombinasjon med andre rusmidler, ikke blir det. Har de en ondsinnet agenda som går ut på å ødelegge livene til andre mennesker bare fordi de selv har gått i grøfta og ønsker seg flest mulig lidelsesfeller?

Jeg tror ikke dette er en riktig beskrivelse av handlingsforløpet; Jeg tror ikke du ble kastet ut for å hjelpe folk ut av pilleavhengighet, men at du ble kastet ut fordi du finner på å formulere deg slik:

Quote

Denne sleipe retorikken din bekrefter bare hvor kynisk Big Pharma og legestanden kan være for å få folk til å kjøpe livsødeleggende medikamenter.

..Etter debattanten ganske korrekt, etter å tålmodig ha redegjort for hvordan noen av antagelsene dine ikke nødvendigvis innebærer riktighet, pekte på at dette kun dreier seg om egen erfaring for din del. (Og at kanskje andre situasjoner ikke kan løses på denne måten som du fant så effektiv.)
At du skal ha dette til å bekrefte at Big Pharma tvinger på folk unødvendige piller, er nok mer toneangivende for utestengelsen din, enn din hensikt om å hjelpe trådstarter.
(Ikke for å dermed påstå at Big Pharma ikke gjør det, eller påstå noe om Big Pharma overhodet.)
Dersom de som anbefaler valium klarer å gjøre det uten å kverulere og vikle inn gigantiske sammensvergelser, er det ikke så underlig at det får stå, da forumet ikke har som hensikt å moralisere over inntak av stimulanter.

Man er ikke automatisk for Big Pharma, eller uenig i fordelene ved kosthold og mosjon, bare fordi man reagerer på den tidvis voldsomme retorikken din.

Endret av Atib Azzad
dårlig formulering.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

Takk for et balansert svar (Sans avsluttningsavsnittet)
At dagens pilleforbruk er høyt, forteller ikke nødvendigvis at legene avstår fra å infomere om fordelene ved kosthold og mosjon.
Som dr. Professor var inne på; Kan det være vanskelig å få mennesker til å legge om livsstilen sin (Selv når livet er på spill.)
Selv om man har tillit til legen, hører man nødvendigvis ikke så mye på råd, som man putter í seg stimulanter.

De aller færreste ville berømmet hvordan farmasi-bransjen og legebransjen har samarbeidet for å skape en opioid-epidemi i Nord-Amerika, og jeg tror ikke det er dette ytterpunktet man ønsker seg, selv om man annerkjenner piller som behandlingsform.
Selv om det finnes eksempler på det, blir det meningsløst å gå ut ifra at alle leger representerer et eller annet spesifikt skrekk-eksempel.

At man ikke får teoretisk innsikt i hensikten og effekten av kroppsøvning på skolen, stemmer ikke.

Kanskje skulle det vært ytterligere fokus på helsefordelen en sunn livsstil fører med seg, det kan jeg ikke uttale meg om, det kan godt være du har rett í at det er underkommunisert.

Jeg tror ikke dette er en riktig beskrivelse av handlingsforløpet; Jeg tror ikke du ble kastet ut for å hjelpe folk ut av pilleavhengighet, men at du ble kastet ut fordi du finner på å formulere deg slik:

..Etter debattanten ganske korrekt, etter å tålmodig ha redegjort for hvordan noen av antagelsene dine ikke nødvendigvis innebærer riktighet, pekte på at dette kun dreier seg om egen erfaring for din del. (Og at kanskje andre situasjoner ikke kan løses på denne måten som du fant så effektiv.)
At du skal ha dette til å bekrefte at Big Pharma tvinger på folk unødvendige piller, er nok mer toneangivende for utestengelsen din, enn din hensikt om å hjelpe trådstarter.
(Ikke for å dermed påstå at Big Pharma ikke gjør det, eller påstå noe om Big Pharma overhodet.)
Dersom de som anbefaler valium klarer å gjøre det uten å kverulere og vikle inn gigantiske sammensvergelser, er det ikke så underlig at det får stå, da forumet ikke har som hensikt å moralisere over inntak av stimulanter.

Man er ikke automatisk for Big Pharma, eller uenig i fordelene ved kosthold og mosjon, bare fordi man reagerer på den tidvis voldsomme retorikken din.

Og jeg reagerte på retorikken til Dr. Professor når han utelater at jeg også henviste til andres eraringer og ikke bare mine egne. Han unnskyldte også sine mangelfulle kunnskaper om neurosubstanser ved å si at han bare skulle teste ut hvor mye jeg kunne om emnet. Dette er en veldig barnslig måte å prøve å skjule sin egen mangelfulle kunnskap på. Dersom det ikke er sleip retorikk, så vet ikke jeg hva man skal kalle det.

Og dersom du har noen evidens for at legene rundt om i landet først opplyser om fordelene ved sunn livsstil før de tilbyr piller, så vil jeg gjerne se det. Det hjelper ikke å komme med personangrep på min måte å kommunisere på og gjøre meg til syndebukk bare fordi man selv ønker å få det siste ordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Lyncs said:

Og jeg reagerte på retorikken til Dr. Professor når han utelater at jeg også henviste til andres eraringer og ikke bare mine egne. Han unnskyldte også sine mangelfulle kunnskaper om neurosubstanser ved å si at han bare skulle teste ut hvor mye jeg kunne om emnet. Dette er en veldig barnslig måte å prøve å skjule sin egen mangelfulle kunnskap på. Dersom det ikke er sleip retorikk, så vet ikke jeg hva man skal kalle det.

Du kan kalle det hva du vil, det er påstanden om at hens debattstil skal si noe som helst om hensikten til Big Pharma jeg peker på.

Quote

Og dersom du har noen evidens for at legene rundt om i landet først opplyser om fordelene ved sunn livsstil før de tilbyr piller, så vil jeg gjerne se det. Det hjelper ikke å komme med personangrep på min måte å kommunisere på og gjøre meg til syndebukk bare fordi man selv ønker å få det siste ordet.

Hvor får du det fra at jeg prøver å gjøre deg til syndebukk?
Jeg prøver bare å foreslå at det muligens er retorikken din og måten du hopper til konklusjoner som er årsaken til utestengelsen, fremfor dine meninger om ditt og datt.

Jeg har ikke innsikt i hvordan legene i dette ganske land praktiserer (Det var derfor jeg skrev at du muligens har rett í at det er en underkommunisert sannhet.) men har opplevd at min egen lege har pekt på viktigheten av sunn kropp når det kommer til god mental helse.
Dr. Professor sa vel også noe om at man først ser etter løsninger som ikke innebærer medikamenter, der det synes mulig, det innebærer vel at råd om kosthold og mosjon bør kommuniseres tidlig i et behandlingsforløp.

Mener du at piller bør fjernes fra legens verktøykasse?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (21 minutter siden):

Du kan kalle det hva du vil, det er påstanden om at hens debattstil skal si noe som helst om hensikten til Big Pharma jeg peker på.

Hvor får du det fra at jeg prøver å gjøre deg til syndebukk?
Jeg prøver bare å foreslå at det muligens er retorikken din og måten du hopper til konklusjoner som er årsaken til utestengelsen, fremfor dine meninger om ditt og datt.

Jeg har ikke innsikt i hvordan legene i dette ganske land praktiserer (Det var derfor jeg skrev at du muligens har rett í at det er en underkommunisert sannhet.) men har opplevd at min egen lege har pekt på viktigheten av sunn kropp når det kommer til god mental helse.
Dr. Professor sa vel også noe om at man først ser etter løsninger som ikke innebærer medikamenter, der det synes mulig, det innebærer vel at råd om kosthold og mosjon bør kommuniseres tidlig i et behandlingsforløp.

Mener du at piller bør fjernes fra legens verktøykasse?
 

Jeg mener at piller ikke bør være et førstevalg og at de burde begynne med egne avdelinger i psykiatrien der folk var i fysisk aktivitet hele dagen, ungikk stimuli som sukker, kofein, sjokolade for dem som hadde lyst til å prøve det. Det finnes ikke slike tilbud i dag selv for dem som ønsker det, kun en halvtime med trim daglig og mesteparten av dagen ellers med sofasitting og kaffe og kaker på kvelden. Folk blir jo ikke friske av slikt..

Dr. Professor var riktignok enig med meg i første omgang, men senere spør han om evidens for mine påstander. Blir ikke det litt selvmotsigende?

Og svarene han kom med i begynnelsen viste også at han hadde minimal innsikt i hjernens biologiske neurokjemi, men etter å ha lest seg opp litt, så kom han med de rette svarene og unnskyldte seg med at han bare skulle teste ut hva jeg kunne om emnet. Meget morsomt, spør du meg..

-------------------------------

Når det gjelder innlegget som ble slettet i Freak så etterlyste moderator dokumentasjon på inleggerens påstander, hvorpå inleggeren henviste til legenes råd gjennom media der de anbefalte turgåing mot angst og depresjoner i disse Coraon-tider. Moderator følte vel at han da ikke lenger kunne komme med noe form for fornuftig motargumentasjon og slettet innlegget. Da inleggeren klagde på denne slettingen, ble han utestengt.

Mener du virkelig at det er dårlig debattstil å henvise til legenes råd? Det hele handler vel mer om at moderatoren følte at han hadde tapt ansikt og ønsket å skjule det for andre på forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Lyncs said:

Mener du virkelig at det er dårlig debattstil å henvise til legenes råd? Det hele handler vel mer om at moderatoren følte at han hadde tapt ansikt og ønsket å skjule det for andre på forumet.

Dersom du leste hva jeg skrev til deg, burde det være temmelig opplagt at jeg ikke mener det.
Jeg kan ikke uttale meg spesifikt om den tråden du henviser til (da den ble slettet?), men tar utgangspunkt i tilsynelatende lignende scenarioer hvor du har deltatt.

Quote

Det hele handler vel mer om at moderatoren følte at han hadde tapt ansikt og ønsket å skjule det for andre på forumet.

Det er disse narrativene du lager for deg selv som antagelig hindret deg fra å være en velkommen debattant.
Du bør revurdere din vurdering av hvorfor du møter motstand.
Jeg har ikke noe mer å bidra med utover dette, men det er skrevet i beste mening, dårlig selvinnsikt er ikke til gagn for noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 timer siden):

Dersom du leste hva jeg skrev til deg, burde det være temmelig opplagt at jeg ikke mener det.
Jeg kan ikke uttale meg spesifikt om den tråden du henviser til (da den ble slettet?), men tar utgangspunkt i tilsynelatende lignende scenarioer hvor du har deltatt.

Det er disse narrativene du lager for deg selv som antagelig hindret deg fra å være en velkommen debattant.
Du bør revurdere din vurdering av hvorfor du møter motstand.
Jeg har ikke noe mer å bidra med utover dette, men det er skrevet i beste mening, dårlig selvinnsikt er ikke til gagn for noen.

Snakk om å skyte se selv i foten. Du lager jo selv narrativer om meg og påstår at det er min dårlige selvinsikt som gjorde at tråden ble slettet. Hvordan kan min selvinsikt føre til at tråden til en bekjent av meg ble slettet?  Og hvilken tilsynelatende lignende scenarier har jeg deltatt i? Du driver jo bare og fabler og fantaserer i et kjør. Skal du kritisere noens måte å diskutere på, så må du saktens begynne med deg selv som bare fortsetter å være påståelig og kverulerende uansett hvilken argumenter du blir møtt med.

 

Endret av Lyncs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne videoen viser hvor gal legemiddelindustrien kan være og hvilken uhyggelig framtid psykiske lidende har foran seg dersom denne legen får det som han vil. Det å behandle angst og søvnløshet med bl.a narkotiske legemidler er vel et av de største overgrep som er blitt gjort mot menneskeheten noensinne og det ser ikke ut til at denne galskapen vil ta slutt noensinne.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, Lyncs said:

Snakk om å skyte se selv i foten. Du lager jo selv narrativer om meg og påstår at det er min dårlige selvinsikt som gjorde at tråden ble slettet. Hvordan kan min selvinsikt føre til at tråden til en bekjent av meg ble slettet?  Og hvilken tilsynelatende lignende scenarier har jeg deltatt i? Du driver jo bare og fabler og fantaserer i et kjør. Skal du kritisere noens måte å diskutere på, så må du saktens begynne med deg selv som bare fortsetter å være påståelig og kverulerende uansett hvilken argumenter du blir møtt med.

Ja, dersom jeg tar helt feil, så er det vel jeg som bør gå i meg selv.
At du har en venn som har gjort sånn eller sånn har jeg ikke forholdt meg til, det er kun et forslag til deg, basert på observasjoner i denne tråden, den andre båndsag-tråden, og div tråder fra freakforum.
Så kan det være det ikke stemmer, og at alt bare er en sammensvergelse mot deg til fordel for Big Pharma eller noe, jeg skal ikke utelukke det, men det virker ikke så plausibelt, synes jeg.
Så får du beklage om jeg har vært påståelig og kverlurende, det var ikke min hensikt, jeg ville bare foreslå en annen forklaringsmodell, og nå er det gjort, så får du gjøre med den hva du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (På 2.12.2020 den 1.16):

Mitt evidensgrunnlag er basert på egenerfaring [og] programinnslag der tidligere narkomane og pillebrukere som har vert på Bastøy, Tyrili-kollektivet og andre plasser der de må arbeide hele dagen, sier at de føler seg mye bedre etter en dag med hardt arbeid enn av legens dop.

Anekdoter er ikke evidens, uansett om de er dine eller andres.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fuzzy76 skrev (På 6.12.2020 den 14.28):

Anekdoter er ikke evidens, uansett om de er dine eller andres.

Ok. Så du mener at uttalelser fra dem som har fått et harmonisk liv på en naturlig måte er anektoter, mens uttalelsene fra dem som knasker piller er evidens?

Dette må du forklare litt nærmere. Mener du at man må forkaste vitenskapen om kroppens naturlige neurobiologiske mekanismer? At dette er en kvasi-vitenskap som må avvikles? Kanskje du burde sette deg litt inn i hva dette handler om før du kommer med slik billige nedlatende hersketeknikker som det er å kalle enkelte av dine medmenneskers erfaringer anekdoter, og at de heller burde knaske piller istedenfor.

Dersom virkningen av arbeidsterapien på bl.a. Tyrili og Bastøy ikke hadde noen effekt, så hadde det blitt avviklet i en fei og de hadde behandlet dem med legenes dop istedenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (3 timer siden):

Ok. Så du mener at uttalelser fra dem som har fått et harmonisk liv på en naturlig måte er anektoter, mens uttalelsene fra dem som knasker piller er evidens?

Nå var det ikke meg du siterte men nå la du flere meninger inn i innlegget enn hva som stod der, og så argumenterte du mot disse meningene du la inn

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
nomore skrev (4 timer siden):

Nå var det ikke meg du siterte men nå la du flere meninger inn i innlegget enn hva som stod der, og så argumenterte du mot disse meningene du la inn

Her tror jeg nok du missforstår. Han mente at mine erfaringer og andres tilsvarende erfaringer var anekdoter, mens pilleknaskernes erfaringer var evidens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (3 minutter siden):

Her tror jeg nok du missforstår. Han mente at mine erfaringer og andres tilsvarende erfaringer var anekdoter, mens pilleknaskernes erfaringer var evidens.

Det er hva du tror han mente. Det er dette som er stråmannen du argumenterer mot.

Han hadde kun en enkelt setning. Den står der fortsatt om du er interessert i å lese den på nytt. Han skrev ingenting direkte om deg, og han skrev hvertfall ikke at "pilleknaskernes" erfaringer er evidens.

Dette fant du på i farten, og diskuterer mot. Stråmann.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
nomore skrev (2 minutter siden):

Det er hva du tror han mente. Det er dette som er stråmannen du argumenterer mot.

Han hadde kun en enkelt setning. Den står der fortsatt om du er interessert i å lese den på nytt. Han skrev ingenting direkte om deg, og han skrev hvertfall ikke at "pilleknaskernes" erfaringer er evidens.

Dette fant du på i farten, og diskuterer mot. Stråmann.

Da synes jeg at du skal forklare hvordan du tolker det han skrev. Hva betyr ordet evidens for deg? Dersom legevitenskapens evidens ikke baseres på pillebrukernes erfaringer, hva er de da basert på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (Akkurat nå):

Da synes jeg at du skal forklare hvordan du tolker det han skrev. Hva betyr ordet evidens for deg? Dersom legevitenskapens evidens ikke baseres på pillebrukernes erfaringer, hva er de da basert på?

Evidens er bevis. Anekdote er en kort ikke-dokumentert historie.

Det han da sa var at anekdoter ikke er bevis. Noe jeg stiller meg helt bak. Og så fulgte han opp med at det er uavhengig av om det er dine anekdoter eller andres. Helt enig der og.

Men dette har du blåst ut av proporsjoner og tillagt brukeren flere meninger enn som står der, og så diskuterer du mot disse meningene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nomore skrev (1 minutt siden):

Evidens er bevis. Anekdote er en kort ikke-dokumentert historie.

Det han da sa var at anekdoter ikke er bevis. Noe jeg stiller meg helt bak. Og så fulgte han opp med at det er uavhengig av om det er dine anekdoter eller andres. Helt enig der og.

Men dette har du blåst ut av proporsjoner og tillagt brukeren flere meninger enn som står der, og så diskuterer du mot disse meningene.

Kjære deg. Da finnes det heller ingen bevis for at legenes medisner virker? Deres beviser er jo bygget på det samme grunnlaget, dvs. uttalelser fra dem som har brukt pillene og hvordan de følte seg under pillerusen.

Dersom pilletrillernes beviser er basert på noe annet enn brukernes erfaringer, så synes jeg at du må forklare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...