Gå til innhold

Hvor kjøpe PlayStation i butikk?


Smultring77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, SirreStrikk said:

Har du snakket med de på telefonen forresten? Tok kontakt med obs på facebook, og de gav meg nr til de som har med netthandel å gjøre. Har ikke ringt de selv ennå.

 

Nei, hva skal jeg ringe de for? Jeg antar at, så lenge de ikke har oppdatert ordren min, det ikke er noe nytt å fortelle meg uansett. Info kommer når den kommer. 

Lenke til kommentar

"Nettsiden kræsjet dessverre 08:50. Vi har jobbet med å fikse problemet siden, og de som har oppdatert i riktig sekund har fått gjennom sin bestilling. Vi solgte siste produkt klokken 11:00, og vi er nå dessverre utsolgt. Vi jobber fremdeles med å få nettsiden opp igjen, vi beklager dette på det sterkeste.
Hilsen Regine i Obs."

Jeg bestilte før 11, så forhåpentligvis gikk det gjennom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, SirreStrikk said:

"Nettsiden kræsjet dessverre 08:50. Vi har jobbet med å fikse problemet siden, og de som har oppdatert i riktig sekund har fått gjennom sin bestilling. Vi solgte siste produkt klokken 11:00, og vi er nå dessverre utsolgt. Vi jobber fremdeles med å få nettsiden opp igjen, vi beklager dette på det sterkeste.
Hilsen Regine i Obs."

Jeg bestilte før 11, så forhåpentligvis gikk det gjennom. 

Det høres veldig positivt ut. Takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, KriZZ said:

Flust på finn nå, løp å kjøp😆

Ekkelt. Direkte kvalmt faktisk. Tipper en stor andel av de flere hundre som nå ligger på finn ble kjøpe med bots/script.

Håper færrest mulig kjøper, har is i magen, så man lærer disse spekulantene at dette ikke lønner seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
22 minutes ago, KriZZ said:

Ser ut som alle kjøpte for å legge ut på finn.

Verste jeg har sett, flommer over av ps5 til 20k

Jepp rimelig opplagt at dette ble gjort spekulativt.

Tipper en stor andel av de flere hundre (200-800 en plass etter et kjapt søk nå) som nå ligger på finn ble kjøpt med bots/script. (en effektiv bot koster opptil 1500,- som lønner seg når de gjør slik).

Håper færrest mulig kjøper på Finn og har is i magen, så man lærer disse spekulantene at dette ikke lønner seg. Selv de hvor "pappa har stor lommebok til jul" som disse opplagt satser på som kunder.

Så kan man jobbe for at å kjøpe fra nettbutikk med bots/scripting kommer i samme straffeparagraf som hacking for dette er bare latterlig.


At nettbutikkene heller ikke legger inn superenkle funksjoner rundt slike lanseringer for å stanse det verste er også kritikkverdig.

Kommer selv til å unngå finn og "inside" handler som pesten og vente til butikker har varer på lager.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, KriZZ said:

Var det noen vanlige folk her som i det hele tatt klarte å få tak i en konsoll på elkjøp eller power?

3-4 stykker (under 10) som har postet her, men ingen info om selve ordren så man tar de på ordet (noen kjenner vi fra før og var nok noen av de få). Etter hva vi har sett er det ytterst få som kan ha fått tak i en konsoll med manuell handel selv om man var lynrask. (noen av oss brukte under 15 sekunder fra det var mulig, i flere omganger uten nubbesjangs).

Vi fikk også fortalt at script og bots fullførte handler på under 1 sekund og "legg i  handlekurven" på 200ms.

Trenger ikke ha doktorgrad fra NTNU for å forstå sammenhenger her :D Ingen jeg kjenner kommer til å kjøpe fra Finn, selv barna er enige i det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (7 minutter siden):

Var det noen vanlige folk her som i det hele tatt klarte å få tak i en konsoll på elkjøp eller power?

Jepp, jeg klarte kapre en konsoll på Elkjøp like etter de la ut 13:00. Legger ved ordrebekreftelsen jeg fikk på epost 13:03. Skal sies at det virker relativt tilfeldig om man fikk til å kjøpe i dag eller ei

PS5 kjøp.PNG

Lenke til kommentar
2 minutes ago, MiRaCL said:

Virker som kø systemet til Elkjøp er helt bingo. Jeg trykket på kjøp 13:00 og ble stående i kø til 13:21 uten å få kjøpt noe. Hvordan noen klarte å få igjennom kjøp på obs er et større mysterium for meg.

Samme her. Fikk puttet i handlekurven noen sekunder over 13:00 (fullført med betaling før 13:01) og var så tidlig ute at jeg gikk utenom queue-it systemet, la inn betaling på få sekunder og fikk "du har kjøpt et utsolgt produkt" før 13:01 ble rundet.

Muffens lang vei ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
MaOluf skrev (1 time siden):

Jepp, jeg klarte kapre en konsoll på Elkjøp like etter de la ut 13:00. Legger ved ordrebekreftelsen jeg fikk på epost 13:03. Skal sies at det virker relativt tilfeldig om man fikk til å kjøpe i dag eller ei

 

Min epost også kom 13.03, så vi har nok truffet samme vindu.

Har du innsikt i når det er tenkt at Elkjøp skal motta og sende ut denne batchen?  Mener å ha lest det en plass, men glemt hvor og dato

Lenke til kommentar
SirreStrikk skrev (5 timer siden):

"Nettsiden kræsjet dessverre 08:50. Vi har jobbet med å fikse problemet siden, og de som har oppdatert i riktig sekund har fått gjennom sin bestilling. Vi solgte siste produkt klokken 11:00, og vi er nå dessverre utsolgt. Vi jobber fremdeles med å få nettsiden opp igjen, vi beklager dette på det sterkeste.
Hilsen Regine i Obs."

Jeg bestilte før 11, så forhåpentligvis gikk det gjennom. 

Betalingen min gikk gjennom eksakt klokken 11, så blir spennende å se om jeg får den eller ikke, fikk ordrebekreftelse på mail først 11.10. Får vente i spenning å se hva som skjer imorgen

Lenke til kommentar

En ting som nesten «hjelper» er at ingen jeg kjenner fikk tak i heller, hadde nesten vært tyngre å svelge om «alle» som virkelig prøvde fikk tak utenom man selv. Nå er det i stedet bare en fjern drøm, som kommer i oppfyllelse en eller annen gang i 2021, og som forhåpentligvis slår året 2020 greit på kvalitet! :) 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...