Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, taliatate said:

Noen som vet når siste utsending runde fra Komplett var? Har siden jeg forhåndsbestilte stått 3. Mai på min ordre, men jeg begynner å miste håpet på at det er en realistisk dato 😂

Husk at 3.mai er "forventet på lager". Det er ingen garanti at du (eller jeg som også har 3.mai) vil være blant de som får nå før de går tom igjen

 

Lenke til kommentar
Jon3s skrev (På 15.4.2021 den 15.46):

Hei! Har vi sett at Kjell og Co har lagt ut noe noengang? 

Ikke skjedd noe hos Kjell og Co siden jeg begynte å sjekke i slutten av januar. Sjekker 4-5 ganger i minuttet 8-16 daglig. Har aldri fått noe utslag hos dem.

Antar at de ikke gidder å prioritere konsollen, noe som er forståelig når man tenker på hvor ressurskrevende det må være å besvare alle henvendelsene fra utålmodige kunder etter slipp. Det er vel bare Platekompaniet som faktisk tjener gode penger på å selge PS5 i Norge.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, ekeleee said:

Ikke skjedd noe hos Kjell og Co siden jeg begynte å sjekke i slutten av januar. Sjekker 4-5 ganger i minuttet 8-16 daglig. Har aldri fått noe utslag hos dem.

Antar at de ikke gidder å prioritere konsollen, noe som er forståelig når man tenker på hvor ressurskrevende det må være å besvare alle henvendelsene fra utålmodige kunder etter slipp. Det er vel bare Platekompaniet som faktisk tjener gode penger på å selge PS5 i Norge.

Ikke at jeg bryr meg, men av nysgjerrighet; har platekompaniet lov av Sony å selge slike bundles til overpris?

Endret av spidermanxxl
Lenke til kommentar
spidermanxxl skrev (9 minutter siden):

Ikke at jeg bryr meg, men av nysgjerrighet; har platekompaniet lov av Sony å selge slike bundles til overpris?

De kan prise ps5 til 1 million hvis de vil. Det som ikke er lov er prissamarbeid mellom forhandlere. Normalt sett vil man selge lite hvis man er mye dyrere enn konkurrentene. Dette er en uvanlig situasjon hvor det er vanskelig å få tak i en vare, så folk blar opp.

Lenke til kommentar
M!ke skrev (8 timer siden):

De kan prise ps5 til 1 million hvis de vil. Det som ikke er lov er prissamarbeid mellom forhandlere. Normalt sett vil man selge lite hvis man er mye dyrere enn konkurrentene. Dette er en uvanlig situasjon hvor det er vanskelig å få tak i en vare, så folk blar opp.

.... Men de scorer vel ikke høyt på goodwill på denne måten så det er alltid en risiko med å utnytte situasjonen

Lenke til kommentar
spidermanxxl skrev (18 timer siden):

Er vel ikke store utfordringen å selge en PS5 til kostpris på finn 🤣🤣🤣

Alle her inne vil ha tak i PS5, jeg prøvde å hjelpe til her (har fått tak i for lenge siden selv). Det er tydeligvis ikke godt mottatt, kos dere uten meg :)

Jeg ville veldig satt pris på hjelp til å få tak i en Ps5, prøvd nå siden lanseringsdatoen og sitter her enda uten som mange andre, tar meg i det at jeg ikke er så flink så all hjelp taes i mot 😊

Lenke til kommentar
Ninsol skrev (4 timer siden):

Jeg ville veldig satt pris på hjelp til å få tak i en Ps5, prøvd nå siden lanseringsdatoen og sitter her enda uten som mange andre, tar meg i det at jeg ikke er så flink så all hjelp taes i mot 😊

Har du satt på varsling i tråden her?

Går ikke lang tid fra noen her sier fra til det er tomt

Endret av Mechablast
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
taliatate skrev (18 timer siden):

Noen som vet når siste utsending runde fra Komplett var? Har siden jeg forhåndsbestilte stått 3. Mai på min ordre, men jeg begynner å miste håpet på at det er en realistisk dato 😂

Fikk en disc versjon forrige torsdag. Den var bestillt 26 mai. 

Stod som forventa levering 3 mai før jeg plutselig fikk sending bekreftelse ett par dager før. 

 

  

Lenke til kommentar
LordM8YT skrev (1 time siden):

Hva tenker dere angående Dustin Home? Har fremdeles ikke hørt noe nytt. Begynner å bli litt lei av å vente. 

Bedre å bestille en annen plass når tilgjengelig og kansellere på dustin, ville gjort det selv fremfor å vente.

Har sett mange her som ikke har hørt noe og venter på oppdatering

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. 

Er ganske ny i tråden. Er det så at alle som har forhåndsbestilt hos komplett (og ikke fått varen ennå) har fått dato 03.05 på lager?

Jeg bestilte 01.09 og har fått den datoen (men har ikke blitt oppdatert siden ca 01.12) 

Ble litt skuffa når jeg så at det var noen her som hadde bestilt i Mai, og fått samme dato oppgitt.

Helt i det blå, mao. 

Bestilte også en fra Dustin (men prøvde meg på en uten drivverk der, i håp om at den var mindre pop) på lanseringsdato eller dagen etter. Helt stille der også.

Kjipt å ha bestilling inne 2 steder, men tørr ikke slette noen ordre før jeg har fått bekreftet en. Bra at det ikke raser inn med nye kule titler til PS5 ennå. Fikk låne en av en kompis i en mnd, så jeg fikk testet Miles og Demon Souls, og ble meget imponert.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Karl H said:

Hei. 

Er ganske ny i tråden. Er det så at alle som har forhåndsbestilt hos komplett (og ikke fått varen ennå) har fått dato 03.05 på lager?

Jeg bestilte 01.09 og har fått den datoen (men har ikke blitt oppdatert siden ca 01.12) 

Ble litt skuffa når jeg så at det var noen her som hadde bestilt i Mai, og fått samme dato oppgitt.

Helt i det blå, mao. 

Bestilte også en fra Dustin (men prøvde meg på en uten drivverk der, i håp om at den var mindre pop) på lanseringsdato eller dagen etter. Helt stille der også.

Kjipt å ha bestilling inne 2 steder, men tørr ikke slette noen ordre før jeg har fått bekreftet en. Bra at det ikke raser inn med nye kule titler til PS5 ennå. Fikk låne en av en kompis i en mnd, så jeg fikk testet Miles og Demon Souls, og ble meget imponert.

Jeg bestilte min på komplett i september og har også fått datoen 3.mai

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...