Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

2 minutes ago, gurka said:

Da ble det endelig en PS5 Digital Edition idag😁

Ønsker egentlig versjonen med diskdrev, men det er litt vanskelig å være kresen nå. Mulig jeg prøver å bytte, men vi får se. Spiller egentlig mest digitale-spill, men ønsket å bruke UHD-drevet til film.

Grattis:) Er jo bare å beholde digital til en ps5 pro etc kommer ut så selger du denne og kjøper med disk da ;)

gurka skrev (1 time siden):

Da ble det endelig en PS5 Digital Edition idag😁

Ønsker egentlig versjonen med diskdrev, men det er litt vanskelig å være kresen nå. Mulig jeg prøver å bytte, men vi får se. Spiller egentlig mest digitale-spill, men ønsket å bruke UHD-drevet til film.

Kjøp deg en dedikert spiller istedet. Spilleren i PS5 er rett og slett ikke bra nok. Regner med du har en moderne TV? For du får ikke noe Dolby Vision støtte og heller ikke HDR10+ hvis du har Samsung. De HDR teknologiene utgjør ekstreme forskjeller så ville heller spart på den digitale du har. Ser for meg digitale versjonen generer langt mindre varme også -> mindre støy.

• Like 3

19 minutes ago, Avean said:

Kjøp deg en dedikert spiller istedet. Spilleren i PS5 er rett og slett ikke bra nok. Regner med du har en moderne TV? For du får ikke noe Dolby Vision støtte og heller ikke HDR10+ hvis du har Samsung. De HDR teknologiene utgjør ekstreme forskjeller så ville heller spart på den digitale du har. Ser for meg digitale versjonen generer langt mindre varme også -> mindre støy.

Slenger meg på her. Har ikke skaffa meg en PS5 enda (se tidligere post), men er godt fornøyd med min sonefrie 4k bluray spiller fra stegen.com !

Sindre1996 skrev (31 minutter siden):

Har noen av dere som har skaffet seg PS5 noen monitor tips? Sett litt på benq ex2510 

Kjøpte Samsung Odyssey G7 på Finn, veldig fornøyd med den, men koster mer enn ps5 om du kjøper ny:) 

Og man trenger ikke de specsa den har heller forsåvidt, ettersom at ps5 ikke går høyere enn 120fps

• Like 1

Sindre1996 skrev (9 timer siden):

Har noen av dere som har skaffet seg PS5 noen monitor tips? Sett litt på benq ex2510 

Venter Gigabyte M27F idag, den hadde alle specsa ps5 trenger og var rimelig. Kan rapportere etter å ha testen den.

Kilo skrev (17 minutter siden):

Venter Gigabyte M27F idag, den hadde alle specsa ps5 trenger og var rimelig. Kan rapportere etter å ha testen den.

Fint. Men gjør det i den riktige tråden, eller opprett egen 👏👏

• Like 4

8 minutes ago, Arbehsmann said:

Nå ser det ut som komplett har fått inn flere på lager.

Min bestilling «behandles» nå 🙏🙏🥳

Gratulerer! Digital eller disk?

Arbehsmann skrev (19 minutter siden):

Dette er med disk, bestilte den 24/04/2020

Takker 😀

Gratulerer! Stor medfølelse for vi som bestilte tidlig hos Komplett! Flere var jo tidligere enn meg, deriblant du, hadde et par uker senere selv. Uansett. Congrats! 😃 

Kanelbollemannen skrev (2 minutter siden):

Pleier det å være noen slipp på fredager?

Kan ikke si dette sikkert men tror noen sa at cdon hadde hatt slipp fredag i forrige uke🤔

1 minute ago, Kanelbollemannen said:

Pleier det å være noen slipp på fredager?

Hvem vet. Inte jag. Inte du. Vi vet ingenting nu. 

Butikker og leverandører har arbeidsuke fra mandag til fredag. Varer kommer i alle døgnets tider, på alle hverdager.

Om en butikk får en leveranse, blir denne tatt i mot, og gjort tilgjengelig... når som helst. 

Altså: ingen vet, og da er det bedre å ikke tråle denne tråden etter spåmenn. Eller spåkvinner. 

• Like 1

1 minute ago, Dudetower said:

Hvem vet. Inte jag. Inte du. Vi vet ingenting nu. 

Butikker og leverandører har arbeidsuke fra mandag til fredag. Varer kommer i alle døgnets tider, på alle hverdager.

Om en butikk får en leveranse, blir denne tatt i mot, og gjort tilgjengelig... når som helst. 

Altså: ingen vet, og da er det bedre å ikke tråle denne tråden etter spåmenn. Eller spåkvinner. 

Jeg vet, var bare ute etter historikk på tidligere slipp.

• Like 1

Just now, Kanelbollemannen said:

Jeg vet, var bare ute etter historikk på tidligere slipp.

Skjønner. 

Vareleveranser og varemottak er helt tilfeldig. Kan skje alle dager i uka, mellom 06:00 til 20:00. 

vi spiller Lotto. 

Just now, Dudetower said:

Skjønner. 

Vareleveranser og varemottak er helt tilfeldig. Kan skje alle dager i uka, mellom 06:00 til 20:00. 

vi spiller Lotto. 

Vel, det å gi ut så sent som 20:00 er veldig usannsynlig på en fredag da😅

Arbehsmann skrev (35 minutter siden):

Dette er med disk, bestilte den 24/04/2020

Takker 😀

Jeg bestilte disk fra Komplett 8 juni. Krysse fingrene for at Komplett får inn mer sånn at det er håp om å kanskje få før 3 mai:) 

• Like 1

8 minutes ago, Densto said:

Komplett har såpass mye backlog, ja. 

da er jeg vel heldig om jeg får min jeg bestilte i midten av september fram til oppgitt leveringsdato 3. mai x)

Edited by Dudetower
Quotet feil post.