Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

Måtte spørre på Gamezone om jeg hadde bestillt ps5 med diskdrev, gikk litt fort😄. Fikk til svar at det var det og at digital edition kommer på et senere tidspunkt.

• Like 1

Hvilke butikker er det som mest sannsynlig vil få inn PS5 nå, og tilfeldig legge dem ut for salg uten å si noen ting på forhånd? Har sett NetOnNet og MaxGaming gjøre det, men hva med Power og Elkjøp?

Jeg ville personlig fulgt med på Elkjøp dersom jeg var på jakt. Det er vel den største distrubitøren i Norge. De har ikke back-log av ordrer som skal ut, og har ikke lagt ut noe for salg på en stund. Så om Sony har sendt et shipment mot norden (som det kan virke som mtp gårsdagens drop), så gir det vel mening at det drypper litt på Elkjøp også. Men kun 100% synsing/resonering fra min side, har ingen inside info what-so-ever.

listen skrev (12 minutter siden):

Jeg ville personlig fulgt med på Elkjøp dersom jeg var på jakt. Det er vel den største distrubitøren i Norge. De har ikke back-log av ordrer som skal ut, og har ikke lagt ut noe for salg på en stund. Så om Sony har sendt et shipment mot norden (som det kan virke som mtp gårsdagens drop), så gir det vel mening at det drypper litt på Elkjøp også. Men kun 100% synsing/resonering fra min side, har ingen inside info what-so-ever.

Også hadde en Power butikk fysisk fått noe inn på lager, så det er helt klart konsoller i omløp i Norge og ikke bare på et fjernlager over grensa :)

Xdohlen skrev (1 minutt siden):

Det kommer ikke opp noe ps5 på gamezone for meg?

Nei, den røk for en stund siden. Kom vel en 8 stk til salgs rundt 1130. Til kr 8000, men gikk som smør de

onkel_jon skrev (1 time siden):

Det er ille når butikkene begynner med skalpepriser, gamezone burde skamme seg men men tilbud og etterspørsel

Ja OBS, Platekompaniet og nå Gamezone har sett sin sjanse til å tjene litt ekstra på PS5 etterspørselen. Ikke helt bra. Men men...

3 minutes ago, Sancticus said:

Ja OBS, Platekompaniet og nå Gamezone har sett sin sjanse til å tjene litt ekstra på PS5 etterspørselen. Ikke helt bra. Men men...

Platekompaniet sitt var jo med litt ekstra godsaker med * Ekstra Dualsense kontroll * 1 Raptor headset til PS5 * 1 Dualsense Lader

som har verdi på rundt 2000

Edited by onkel_jon

TrappedSpring skrev (2 minutter siden):

Kosta fortsatt mer enn å kjøpe separat

Men man føler kanskje man får mer igjen for en pakke til 7500 med ekstrautstyr til 2k enn å kjøpe en konsoll til 8k uten ekstrautstyr :)

Da blir det 500 ekstra for konsollen lizm.

• Like 2

jaran skrev (Akkurat nå):

Sto 11 konsoller når jeg kjøpte på gamezone🤔

Gni det inn haha :D Hadde den i handlekurven, men så tenkte jeg.. nææh gidder ikke betale så mye, venter heller til komplett slipper senere idag... men den gang ei 😛

Tannpust skrev (2 minutter siden):

Gni det inn haha :D Hadde den i handlekurven, men så tenkte jeg.. nææh gidder ikke betale så mye, venter heller til komplett slipper senere idag... men den gang ei 😛

Om man er villig til å kjøpe for 8k - så får man vel sikkert tak i på finn.no? 

• Like 2